Inlägg från: LillaMy08 |Visa alla inlägg
  • LillaMy08

Vi med BIM oktober 2018

Starkt plus på bim-1, har inte riktigt tagit in det ännu :) vi har ett MA i bagaget, så är både överlycklig över pluset men också rädd att det ska hända igen. Nu är det ett år sen vi började den här resan, hoppas verkligen att den slutar i en bebis i juni :) lycka till allihopa!

• LillaMy08
    Miichaella skrev 2018-10-01 20:27:37 följande:

Grattis!! Hur många försök tog det efter ert MA? Jag har också ett i bagaget och ska strax ge oss på vårt tredje försök.

Tack :) Det här var vårat fjärde försök efter MA. Förra gången tog det 6 försök. Med båda plussen har det varit första gången jag kört med rosenrot och ägglossningstest som funkat, vet inte om det är slump eller om det faktiskt fungerar :) stort lycka till, jag håller tummarna för er!
  • LillaMy08
    Selmans skrev 2018-10-01 20:23:14 följande:

Men vad roligt!! Stort stort grattis! :D Måste vara en helt otrolig känsla! 

Tack, ja det är verkligen mycket känslor :)
  • LillaMy08
    Miccim skrev 2018-10-01 21:14:14 följande:

Åh vad roligt med plus! Grattis! :) Kan tänka mig att det även känns jobbigt just på grund av oro för ännu ett MA.

Tack tack :) ja, precis, det är både och. Så klart mest lycka då det är väldigt efterlängtat. Försöker njuta men samtidigt kommer jag på mig ibland att tänka tankar för att typ "förbereda" mig på något dåligt. Försöker att låta bli för man är ju ändå aldrig förberedd på det, men inte så lätt alltid :)
  • LillaMy08
    Miccim skrev 2018-10-01 21:52:51 följande:

Det är verkligen inte lätt att styra tankarna. Jag tryckte tillbaka mycket glädje innan mitt senaste missfall (Har haft två direkt efter varandra.) men jag blev ju ändå lika ledsen när missfallet kom. Så det enda det gav var att jag inte kunde njuta av den tid jag faktiskt var gravid.

Det blir kanske inte samma sak när man varit med om Ma och Mf, oron finns och gror i bakhuvudet. Vilken vecka var ditt MA? Kanske går göra ett relativt tidigt ul för att stilla tankarna?

Jag förstår vad du menar. Jag får försöka arbeta bort dom tankarna och njuta.

Det var i v 13, så det var ändå tidigt vilket jag på ett sätt tyckte var "tur". Dom hade dött 2-3 veckor innan. Vi väntade tvillingar då, vilket känns tråkigt att det förmodligen inte kommer hända igen. Jag tror inte att varken MA eller missfall är lättare än det andra när man längtar efter barn. Håller tummarna att det blir er tur denna månad också :)
  • LillaMy08
    Miccim skrev 2018-10-01 22:43:07 följande:

Åh blir ledsen när jag läser vad du skrivit.. Beklagar verkligen.

Jag tror jag skrev otydligt, menar inte att är något skillnad mellan Ma och Mf, utan det jag menade var att innan man varit med om Ma/Mf så vet man inte riktigt om den sorg och smärta som det innebär. Nu vet man ju om hur ont det gör.

Jag hoppas på plus för mig med! Det hade gjort mig så glad! (och orolig). :)

Grattis igen till ditt plus! :) Går du vidare till en bf juni-grupp eller lämnar du familjeliv?

Ja, verkligen. Nu hoppas vi att vi aldrig behöver vara med om det igen :) jag hoppar in i en BF juni-grupp. Hoppas vi ses där! All lycka till er.
  • LillaMy08
    Ero13 skrev 2018-10-04 16:39:02 följande:

Jag skulle också vilja veta vilka som plussat ^^ har nämnt det två gånger tidigare, men det verkade inte som att det var någon som nappade :) Sist började jag en vecka innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning:) fick testa i 10 dagar innan det började stiga. Hoppas du hittar din äl! Vi tar också lite paus efter äl ^^

Här har vi en som plussat i alla fall! :) kan starta en lista så ser vi om någon hänger på.

PLUS-LISTA

LillaMy08 BIM 1/10, PLUS 30/9
  • LillaMy08
    Johannamari skrev 2018-10-13 11:44:48 följande:

Ni som haft nidblödning, se hit!

Jag har ju inte plussat än, men förmodligen haft inbillade symtom för att önskan är så stark. 

Jag har BIM mellan idag och söndag, skiljer sig mellan appar. Inatt när jag kissade innan jag skulle lägga mig var det lite färskt blod som kom på pappret. Förstod att nu kommer mensen så bröt ihop totalt. 

Under natten har det varit torrt och nu var det mer mörkt/brunt med lite lite klumpar i. Är det mens som är på G eller finns det chans till graviditet ändå?

Det kan nog vara både och, antingen nidblödning eller mensen som är på g. Det är nog olika för alla, så svårt att säga något. Jag hade nidblödning en vecka efter ÄL och en vecka före BIM. Ljusrosa flytningar i två dagar. Men har läst att det även kan vara brunt, så det är så olika :) håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018