Inlägg från: Viccyy |Visa alla inlägg
  • Viccyy

Vi med BIM oktober 2018

Hänger gärna med här också!

Kul att få läsa era inlägg och hänga med!

Jag och min man har precis börjat. Jag slutade med ppiller 6e augusti (ca 7 veckor sedan) så är ny på det här! Fick min pillermens men min "riktiga" mens har dock inte kommit ännu och vet inte om jag haft ÄL ännu, har ätit ppiller sen jag va 15 och är 25 nu, så det tar väl tid för min kropp att komma igång! Pinsamma är att jag inte kan så mycket om hur min kropp fungerar så håller på att lära känna den nu!
    Men skulle vara så kul att få en sommarbebis 2019 hihi!

• Viccyy

En fråga! Är det någon här som känner av smärta vid ägglossning? Fick otrolig smärta idag i nedre del av rygg och fick en glad gubbe på CB digital ältest!

Helvete vad ont det gjorde!

Slutade med p piller för 2 månader sen och ätit det i 10 år min första äl efter pillerstopp!

• Viccyy
    Clemmentina skrev 2018-10-07 21:41:57 följande:

Jag får riktigt ont! Som en stöt/ilning i nedre delen av ryggen, mot tarmen samt i nedre delen av magen. Håller inte i sig så länge som tur är.

Låter ju toppen att du fick glad gubbe dessutom!

Thessss skrev 2018-10-07 21:42:05 följande:

Jag hade precis så i samband med min äl i september.. Mådde illa, hade ömma bröst och ont i svank och rygg. Min första riktiga äl efter pillerstopp i maj... Svinont gjorde det! Åt p-piller I 12 år.. ????

Jag blev riktigt förvånad, väntade mig inte en glad gubbe då jag utreds för pco så hoppas det stämmer, men känns ju konstigt att smärtan, dålig i magen, illamående, äggvite flytningar och glad gubbe ska komma samtidigt om det var felaktigt svar, dessutom har det varit runda ringar tidigare på ältesterna, så är hoppfull!
  • Viccyy
    Viccyy skrev 2018-10-07 21:50:22 följande:

Jag blev riktigt förvånad, väntade mig inte en glad gubbe då jag utreds för pco så hoppas det stämmer, men känns ju konstigt att smärtan, dålig i magen, illamående, äggvite flytningar och glad gubbe ska komma samtidigt om det var felaktigt svar, dessutom har det varit runda ringar tidigare på ältesterna, så är hoppfull!

Dessutom ska ju CB digital vara säkrare ändå
  • Viccyy
    Clemmentina skrev 2018-10-07 21:56:34 följande:

Tycker absolut det låter som det! Har läst att för många med pco fungerar digitalt ägglossningstest bäst.

Jag vet inte om jag har pco (men har oregelbunden cykel) och ska testa CB digital den här månaden.

Ja jag med!

Nä min gyn va inte säker hon sa att jag har äggstockar som liknar pco men att jag måste ta blodprov så vet inte! Hon sa också att kvinnor i min ålder 25 kan ha ?unga? Äggstockar som ser ut så, vet inte vad det betyder riktigt haha

Men när man får en glad gubbe, är ägglossningen igång då? Har haft sex med min man 3 dagar i rad nu innan vi visste att ägglossning va på g och sen idag när vi fick glad gubbe men ska man ha dagarna efter också?
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018