Inlägg från: Noanda |Visa alla inlägg
  • Noanda

Vi med BIM oktober 2018

/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson, Noanda

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol

• Noanda

Jag känner mig helt förvirrad. I elva dagar nu har jag fått resultatet ?hög? fertilitet med clearblues fertilitetsmonitor. Jättekonstigt. Borde ha fått maximal i typ tisdags men den har fortsatt visa enbart ?hög?.

Testade med clearblues ägglossningstest samtidigt som med monitorn i morse och den visade en cirkel, alltså ?inte fertil?.

Varför ger ägglossningstestet och monitorn olika reslutat? Använde samma urin.

Den här månaden har varit jättekonstig. Brukar tydligt känna ägglossningen men nu har jag hagt mensvärk i en vecka i stället. Samtidigt som monitorn då inte visar på nån ägglossning.

Börjar typ önsketänka att jag är gravid (då jag hade jättemycket mensvärk i början på förra graviditeten) . Men då skulle jag ha haft ägglossning typ bara nån/några dagar efter förra mensen.

• Noanda
    Canary skrev 2018-09-28 21:55:42 följande:

Med CB:s äl-test så måste man testa flera dagar i rad eftersom den jämför östrogennivån med ens basvärde, såvida man inte får Lh-stegring direkt för då får man fast gubbe direkt, har jag för mig.

Ok, tack för info! Är inte insatt alls! :)
  • Noanda

Lever ni som vanligt medan ni väntar?

Jag älskar kaffe men vågar knappt dricka det nu OM jag skulle vara gravid eftersom det ökar risken för missfall. Känns ju jättelöjligt.

Läste dessutom nånstans att det är främst efter v 20 kaffe ökar risken men jag vågar ändå inte.

• Noanda

De här testa tidigt-testen, finns de att köpa i butik på apotek eller måste de beställas?

Jag är inte van vid denna nervösa väntan, när jag blev gravid med min dotter upptäckte jag det i vecka 8 liksom. ;)

• Noanda
    Canama skrev 2018-10-02 19:44:15 följande:

Köpt både på apotek och i matbutik! Försök kika om de står från vilken halt de mäter. De tidigaste jag Har hittat är från 10mlU/ml hCG. De -vanliga- som man ska testa vid utebliven mens är känsliga från 25mlU/ml hCG.

Men rekommenderar att läsa på förpackningen, ha stått och hållt i nått test nångån som lät som att de sku va ett testa tidigt test men så var de bara känsligt från 25mlU/ml hCG iallafall...

Ok, tack!
  • Noanda
    sarana skrev 2018-10-02 20:18:11 följande:

Dom finns att köpa på alla apotek men det som har visat tidigast för mig är RFSU (rött paket) Testade RFSU (testa tidigt) inte ens en liten skugga och RFSU (röda) fick ett svagt rött streck. I från samma urin. Bim-6 (visade sig att jag var gravid idag på bim-4

Ok, tack!
  • Noanda

Gjorde ett tidigt test i morse som var negatvt. Bim -5. Det är väl högst troligt att det stämmer? Det står ju 96 % detekterade graviditeter på bim -5.

Får väl sikta in mig på november.

• Noanda
    Teresee skrev 2018-10-05 12:58:39 följande:

Hoppade över test imorse efter negativa onsdag och torsdag men nu ångrar jag mig nåt helt överjävligt när jag får se alla plus!! Grattis till er alla!

Håller tummarna att jag också får uppleva den glädjen nu under helgen <3

Är det verkligen någon idé att testa igen när man redan fått ett negativt resultat? Det stod ?96 % detekterade graviditeter på bim -5? på det jag använde. Då borde det väl vara kört? Eller tänker jag fel?
  • Noanda

Åh tack för era svar! Då finns det lite hopp även om jag mentalt tänker ställa in mig på november. :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018