Inlägg från: brallison |Visa alla inlägg
  • brallison

Vi med BIM oktober 2018

Hej!
    Flyttar också hit från september-tråden då mensen kom i lördags.

Bim-listan oktober

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison

5/10 Siri88, EliMil

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

18/10 elofdagny

• brallison

Tror mitt namn har fallit bort på vägenFlört
    1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

18/10 elofdagny

• brallison
    Onlyme86 skrev 2018-09-11 08:44:35 följande:

La till mig på BIM-listan då kroppen beter sig precis som den gör innan mens. Tyvärr kommer mensen att börja i dag eller i morgon. Mycket tråkigt då kroppen verkligen lurade mig ordentligt till att det skulle ha tagit sig i förra månaden. Ledsamt men nu får vi gå vidare till nästa försök. Den här gången ska jag nog försöka att testa med äl-tester. Hur tänker ni andra med äl-tester?

Ja, varit med om det - typ känt alla möjliga tecken på graviditeten och whoops dyker mensen upp...
    Jag vill faktiskt inte använda ÄL-tester (inte än i alla fall) - tycker att man blir bara mer stressad och ängslig av det, känner mer press. Än så länge så tar vi det som det kommer (blir bara andra försök)Flört
  • brallison
    Onlyme86 skrev 2018-09-11 08:52:49 följande:
    Haha man blir galen på hur kroppen kan luras. Så är det säkert. Kanske bäst att avvakta lite till för min del också med tester. Jag får fundera. Gillar inte om det skulle göra en mer stressad. Känner du tydligt av din ägglossning eller tempar du?
    Kan inte påstå att jag känner av den så tydligt, men brukar kunna avgöra det på flytningar - de är däremot ganska tydligaGlad
  • brallison
    Miccim skrev 2018-09-25 09:35:32 följande:
    Min är 2 år och 3 månader.

Hade egentligen planerat ett syskon tills han fyllde 2 år men istället hinner han bli minst 3 år.
    Vill inte låta elak/negativ, men du ska vara glad för ålderskillnaden som är större - tyvärr vad jag märkte i många familjer med barn upp till 2 år skillnad att det blir inte så mycket gemensamma lek som föräldrarna hoppas på, dock blir det mycket mer revalitet mellan dem. Så 3 år är mycket bättreSolig
    Om vi får ett syskon, så ska de ha 8 år emellanFlört
  • brallison
    Miccim skrev 2018-09-25 09:56:30 följande:
    Kan så vara. Och vem vet, det kanske blir ännu längre skillnad än 3 år då det tar lång tid att få barn för oss.

Det jag vet och är en erfarenhet jag utgår ifrån är att jag och min bror som är 2 år äldre har haft väldigt fin relation redan som små barn och även upp i åldern.

8 år mellan kan säker ha sina fördelar, en 8 åring kan ju hjälpa till mer med sitt yngre syskon. :)
    Så sant, och jag är verkligen glad för dig och din bror (just när jag tittar på alla familjer runt mig). Det lustiga är att jag och min bror har 8 år emellan (han är äldre) - inte så att vi planerade att ha så många år mellan barnen (jag var redo för syskon när dottern var 4, men min man blev inte mogen för beslutet förrän nu).
  • brallison
    LillaElementet skrev 2018-09-25 13:23:13 följande:

Hej! Har också bim i oktober (början av månaden). Känns dock osäkert för vi låg dagen innan ÄL och sen på ÄL. Det är vårt andra försök och förra gången låg vi på samma dagar i cyklen som denna och det gick inte vägen. Hur ofta ligger ni vid ÄL? Min kille är inte så sugen på att ligga bara för att försöka sig ????

Förstår din kille - tycker likadant självSkrattande När det närmar sig ÄL (enligt appen - kör inte ÄL-tester för att inte stressa upp sig), så förför jag min man (han vet inte vilken dag är vilken, så slipper han att känna sig som en avelstjurSkrattande)
  • brallison
    Noanda skrev 2018-09-30 21:11:40 följande:

Lever ni som vanligt medan ni väntar?

Jag älskar kaffe men vågar knappt dricka det nu OM jag skulle vara gravid eftersom det ökar risken för missfall. Känns ju jättelöjligt.

Läste dessutom nånstans att det är främst efter v 20 kaffe ökar risken men jag vågar ändå inte.

Helt som vanligt, men jag är definitivt inte extrem i vanliga fall heller - dricker högst 2 koppar kaffe om dan, vin - tja, kanske 1/2 glass varannan månad och gillar inte nån annan sprit eller öl, tränar knappt. Dvs inga större anpassningar för mig behövs detFlört
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018