Inlägg från: Teresee |Visa alla inlägg
  • Teresee

Vi med BIM oktober 2018

BIM lista

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv1

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

18/10 elofdagny

• Teresee

Glad gubbe imorse så nu är det bara ligga ligga ligga och hålla tummarna!! :)

• Teresee
    Onlyme86 skrev 2018-09-25 15:52:03 följande:

Härligt med glad gubbe :) Väntar själv på min. Haha väntan känns som en evighet.

Ja det är drygt. Jag tycker dock den värsta väntan är nu, efter ÄL innan BIM. När man inbillar sig massa symptom och skit medan man inväntar att man kan testa :( tiden går såååååå långsamt den här perioden tycker jag
  • Teresee

När tycker ni att jag kan ta första grav testet? Blir tokig på väntan... ÄL 25:e, BIM ca 8-10, vill så gärna bli gravid och letar mig galen på symptom nu.

• Teresee
    Ero13 skrev 2018-10-01 19:42:35 följande:

Jag har också bim vid 10de. Ska försöka hålla mig tills dess :) eventuellt om jag testar på söndagen på bim-2 ;) Försök att hålla ut så länge du kan, om du inte har supertydliga gravsymtom vill säga:)

Jag hade också tänkt mig söndag från början. Men nu känns det helt omöjligt att vänta så länge haha
  • Teresee

Idag är jag på BIM-5, tokblank testa tidigt test från RFSU imorse men idag har jag helt FRUKTANSVÄRD "mensvärk" fast liksom bundet som till en knut i magen. Kan vara värt att säga att jag "normalt" inte har mensvärk över huvudtaget och om jag får så är det nån lite mesig kramp på första-andra dagen av mens. Har aldrig någonsin upplevt värk såhär tidigt. Någon som vart med om något liknande, kan det vara graviditet?

• Teresee

Tokblankt test för mig den här morgonen också. Tar paos från testandet imorgon (om jag lyckas hålla mig).. Känns redan som att jag börjar ge upp trots att jag inte ens passerat BIM än. Men är så trött på att sitta och leeeeeeeeta streck på blanka tester........ Mina symptom börjar ge sig också. :(

• Teresee

Hoppade över test imorse efter negativa onsdag och torsdag men nu ångrar jag mig nåt helt överjävligt när jag får se alla plus!! Grattis till er alla!

Håller tummarna att jag också får uppleva den glädjen nu under helgen <3

• Teresee
    Noanda skrev 2018-10-05 13:42:10 följande:

Är det verkligen någon idé att testa igen när man redan fått ett negativt resultat? Det stod ?96 % detekterade graviditeter på bim -5? på det jag använde. Då borde det väl vara kört? Eller tänker jag fel?

Ja verkligen, jag testar så himla tidigt och är lite osäker på när BIM är. Så skulle kunna vara BIM-8 eller BIM-6, så är testresultatet på mina tester 65% säkert på BIM-6. Det är inte kört förrän du får mens.
  • Teresee

Fick min mens idag och blev helt oförklarligt ledsen. Brukar ju bli besviken och så men denna gång forsade tårarna okontrollerat i en timme typ. Kanske att det är hormoner som rusar men alltså vad är det frågan om? Orkar inte vänta till nästa ÄL, och sedan dem vidriga dagarna till BIM. Nu är det dessutom konstaterat att jag faktiskt har en ?kort? luteal fas på 9-10 dagar. Känner på mig att den här resan inte kommer bli kul alls..

Förlåt för att jag är neggo. Stort grattis till alla + <3

• Teresee
    LillaElementet skrev 2018-10-31 06:42:47 följande:

Jag fick precis ett plus! Jag är nog lite chockad. Har inte haft några symtom alls utan inväntade mensen nu i dag. Blivande pappan vet inget än och jag vill berätta på ett fint sätt (då jag gnällt att vi aldrig kommer lyckas). Har ni tips?

Grattis!!! Jag har också plussat nu men inte berättat för pappan och vill jättegärna också ha tips på kul sätt att berätta!
  • Teresee
    LillaElementet skrev 2018-10-31 07:07:03 följande:

Grattis! Jag skulle vilja vänta till farsdag och berätta men tror han vill veta direkt.

Min karl är så insatt i min cykel så att han vet att jag ska ha mens snart. Så kommer inte kunna hålla det hemligt så länge ;)
  • Teresee
    LillaElementet skrev 2018-10-31 07:50:34 följande:

Jo, samma här. Jag tror nog bara jag ska berätta utan några krusiduller. Typ ge honom testet och få se hans min när han fattar.

Ja jag också, men då måste jag nog ta ett digitalt annars förstår han inte med alla streck hit och dit. Undra när ett digitalt kan visa positivt på mig. Tror du att det kan göra det imorgon?
  • Teresee
    LillaElementet skrev 2018-10-31 08:22:23 följande:

Haha det kan ju vara kul och se hur han funderar för fullt. Jag har sparat förpackningen så ifall han inte fattar kan han kolla på den. Tog ett clearblue. När har du bim? Jag har bim idag och mitt plus kom direkt så antar att det skulle bli likadant på ett digitalt.

Jag har BIM imorgon men det är bara ÄL+11. Dock kom mitt streck väldigt snabbt idag men i och för sig så var det med ett test som är 10hcg/mg känsligt och det digitala är ju 25.
  • Teresee
    Jilo skrev 2018-11-01 06:47:36 följande:

Jag sprang och köpte ett farsdag-kort med lämplig text och lade till lite text så man kunde gissa resten. Sedan la jag kortet vid handfatet då min man alltid går på toa först av allt när han kommer hem. Missade att ha telefonen redo att filma när han kom springandes, nästan med byxorna vid fotknölarna!! :))))

Men när jag sedan visade testet, ett predictor early, så säger han förtvivlat att ?men det där är ju inget bra?. Jag undrar förvånat varför och han svarar då att ?men det är ju ett rött streck?. Han trodde tydligen färgen, inte antal streck, avgjorde...:))) Så ja, digitalt är kanske bra när man visar männen! :) :)

Hahah! Åh va roligt, synd att du inte hann filma alltså! Klockrent att han trodde det va negativ på grund av färgen. Typiskt en grej som min också skulle kunna tro. Ska testa med ett digital idag och hoppas hcg nivåerna kommit upp tillräckligt mycket så det blir positivt! :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018