babytjejen skrev 2018-10-30 22:40:29 följande:
Fått en liten punkt rött på pappret idag då väntar bara på att det ska kicka igång på riktigt...detta har slutat vara roligt gör länge sedan...är bara ångestfullt att försöka nu, att göra dotter o man besviken varje månad :(
Jag känner verkligen med dig! Förstår precis vad du menar med att det inte är ett dugg roligt längre. Men du för aldrig anklaga dig för att det skulle ligga på dig och att du känner att du gör ngn besviken. Hur ser situationen ut, har ni gjort utredning? Har ni kollat din man? Det kan lika gärna vara mannen. Har ni pratat om ivf? Kanske det går att prata med din dotter och berätta att det finns en möjlighet att det kanske inte blir ngt syskon så hon inte förväntar sig ngt. Kanske låter hårt och jag menar inte att det inte kmr bli ngt utan kanske mest skönt för henne att fundera på. Mina barn frågar inte ens efter ett syskon som att det inte fanns i deras värld. Vilket borde är skönt men samtidigt lite sorgligt eftersom det känns på ngt sätt ännu längre bort. Min mens är oxå på intåg idag. Har på ngt sätt inga förhoppningar, så känner knappt ngn besvikelse. Jag ska framöver försöka att tänka bli det så blir det och inte hålla på att tänka varje sekund på det men det är ju lättare sagt än gjort :S. I Januari har vi försökt ett år och är 37.