Inlägg från: Timal89 |Visa alla inlägg
  • Timal89

Vi med BIM oktober 2018

Nån mer än jag som känner att de är lätt att nörda ner sig? Ägglossningstester och termometer. Nu är jag även sugen på rosenrot, bisolvon, munkpeppar, glidmedel som ska hjälpa till, progresteron-kräm och royal jelly haha. Har även börjar nojja mig att vi är för gamla (29&32) eller att jag har pco.

Haha inte lätt me alla tankar o funderingar när tiden går sååå sakta. Äl imorgon eller lördag.

• Timal89
    cassandra92 skrev 2018-09-13 22:35:33 följande:

Relaterar till hundra procent! Haha

Haha va skönt att höra att de finns fler som är likadana ;) man önskar ju att man var den där avslappnade personen som upptäckte i V6 att man va gravid ;)
  • Timal89

Äl i lördags.

Lätt molvärk igår och idag. Försöker att inte tänka på de men ändå så hänger man här :p tror inte det betyder nått speciellt i mitt fall, är ju så tätt inpå ägglossningen :)

• Timal89
    cassandra92 skrev 2018-09-21 11:39:16 följande:

Jag hade ägglossning förra veckan och har fortfarande molande värk. Men jag vet inte, usch inbillar mig säkert men nu har jag haft det varje dag sen i måndags...

Precis samma här. Äl i lördags och molande mensvärk onsdag och torsdag. Försöker inte tänka på de. Kan säkert betyda 100 olika saker..
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-09-24 08:25:56 följande:

Min BIM är också 1/10, vi är ett helt gäng. Lycka till!!!

Min bim är 30/9 så typ samma!

Molvärk sedan i tisdags och stickningar + flytningar. Väntar på att mensen ska komma nu..
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-09-24 09:52:03 följande:

Åh spännande! Jaa jag tror också att jag kommer få mens denna veckan.

Ska du vänta in bim o testa? (Om inte mensen kommer) vilket försök är ni på?:)
  • Timal89
    Z1987 skrev 2018-09-26 13:28:04 följande:

Låter ju som ett bra tecken:) hoppas!

Har aldrig tidigare haft nidblödning....de är jag säker på iaf...så förväntar mig inte de nu heller.

Har haft att de hugger till i nivå med äggstockarna livmodern nu....både den 17e då jag fick plus på ägglossningstestet...men sen några dagar senare..

Och även igårkväll..

Hugger till / drar vid mina äggstockar med. Även mensvärk som kommer och går sedan en vecka tillbaka. Äl 15/9 bim till helgen. räknar dock inte med nått!
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-09-28 23:30:25 följande:

Där kom mensen. Tre dagar för tidigt. Jaja. Hann i alla fall inte ta etg negativt test. Sjukt besviken och ledsen.

Samma här. Tredje månandens försök gick inte heller. Även fast jag inte räknat med att de skulle tagit sig så blir man ju SÅ ledsen och besviken. Nu provar jag bisolvon och rosenrot för första gången. Vet ej dock om jag tror på de..;(
  • Timal89

Hej!

Första månanden med NC och ja är så förvirrad. äl symbolen försvann igår och min temp verkar inte stiga tillräckligt mkt för att äl ska ha skett. Nån som kör medNC och vill kolla på min kurva? :)

• Timal89
    Jilo skrev 2018-10-22 10:29:03 följande:

Tack <3 Såklart blev bilden jättedålig! På riktigt är strecket både starkare och tveklöst rött :)

Enligt cb digitala så är jag på äl + 9/10 men jag kände av äl redan dagarna innan. Sedan började symtomen redan på äl + 4 så det är ju också lite konstigt. Ska köpa digitalt i EM :)

Spännande med symptom redan på äl+4 vad kände du då? jag är äl+8/9 och tyckte oxå kag kände lite för ett par dagar swn..
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-10-23 07:14:38 följande:

Tack! Min temp gick upp ytterligare idag så jag skulle ljuga om jag sa att jag inte börjar få upp hoppet!

Min med!!! Från 36,52 till 36,68! Sov dock oroligt o vaknade ett par gånger. Kan kanske vara därför... men stiger inte tempen på slutet innan bim oxå? (Med vänlig hälsning, okunnig tjej )
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-10-23 07:50:42 följande:

Oj ingen aning! Jag vet bara att mina kurvor inte brukar se ut så i vanliga fall!!! Så det är i alla fall spännande haha

Åh men Gud vad spännande! Berätta mer! ;D hur länge har du tempat? Vill du skicka bild på tidigare kurva vs denna månad? Ätit några tillskott denna månad?
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-10-23 18:20:20 följande:

Jag har tempat med natural cycles tidigare men nu har jag gått över till AVA som är ett armband man har på natten. Så bli inte förvånad när du ser mina temperaturer för skinntempen är längre och dessutom lägre på natten! Jag äter bara massa vitaminer men inga munkpeppar eller rosenrot. Men omega 3, selen, zink, folsyra och b vitaminer

Ah okej jag förstår! Gud så spännande!!!!! Vill bara spola tiden nu

Jag kör första månaden me rosenrot (och bisolvon) nu. Även fast jag aldrig tidigare trott på sånna saker :p är man desperat så e man
  • Timal89
    Jagerika skrev 2018-10-23 19:46:04 följande:

Hostmedicin

De sägs att hostmedicin gör alla slemhinnor tunnare o därmed lättare för spermierna att ta sig igenom. Myt eller inte. Ingen aning. Men kör ändå
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-10-24 07:53:18 följande:

Nej det är sant. Idag gick tempen upp ytterligare så jag skulle ljuda om jag sa att jag inte fått upp hoppet....! Hm tyvärr ser jag inget på den bilden. Men det är oftast svårare att se på mobilen! Ta ett imorgon igen så är det not starkare! (Vet, jobbigaste och tråkigaste svaret haha)

Hur mkt mer steg din temp idag? Min steg igår (som sagt) och höll i sig idag. Men grejen är att jag sover ju så jäkla oroligt o vaknar så många gånger per natt - extra mkt nu i o me att bim närmar sig o jag e nervös/pirrig/förväntansfull på tempen. Så min temp kanske steg för att ja sover oroligt..
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-10-25 08:55:35 följande:

Jag vet hur det känns! Det är så hopplöst. Man vill bara veta på en gång. Jag har BIM på måndag. Men tänkte testa på söndag tror jag. Min temp går uppåt, jag är illamående och ont i brösten. Håller alla tummarna för dig och mig. Det här är 10e försöket så jag hoppas verkligen. 

Maya03 skrev 2018-10-25 08:32:05 följande:

Hej tjejer! Nu har jag två dagar kvar till bim o jag pendlar väldigt upp o ner, "kan det vara nåt?" Nej det är nog inget. " hopplöst! Känns som en evighet till lör. Jag har stick i brösten som jag aldrig har annars. Annars är det molvärk, sämre aptit o väldigt frusen. Det kan ju likväl vara pms, men då är sticken i brösten nåt nytt. Nån mer med bim på lör?

Bim lördag. Stack i ena bröstet lite kort igår. Svagt illamående. Men tror på pms. Tempen ner 0,1 imorse och kroppen säger mens på g. Så ledsen :( fast de ?bara? är försök 4. Blir att göra ett köp från apoteket idag. Nya tag i november.
  • Timal89
    cassandra92 skrev 2018-10-27 23:44:46 följande:

Mens... Hoppar över till november. Fan. Lycka till alla <3

Trodde verkligen att de var din tur!! <3
  • Timal89
    Issari skrev 2018-10-28 10:20:20 följande:

Tråkigt. Förstår dig, jag fick mens igår efter åttonde försöket. Tungt som bara den. Denna månad har jag dessutom verkligen trott att det var något eftersom jag haft molvärk (har aldrig det annars) och superjämn temperatur. Dessutom hade inte tempen gått ner alls igår, men idag gick den ner till linjen. Håller tummarna för oss båda nästa månad!

De är så frustrerande att man inte kan göra nått. Jsg fick oxå mens igår. Vill ni följas i en egen tråd? Vi verkar ha så synkade Cycler (och ?problem?)
    cassandra92 skrev 2018-10-28 09:55:22 följande:

Ja det jobbiga är att jag verkligen trodde det också. Det här var tyngre än jag trodde...

• Timal89
    cassandra92 skrev 2018-10-28 11:03:30 följande:

Ja det kan jag gärna göra. Vet inte hur man gör bara så du får väl bjuda in! :)

Lyckades inte göra en ?privat? tråd. Men om du vill höras på snap/fb istället får du gärna skicka ett medelande till mig här på fl :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018