Inlägg från: Nr2år2019 |Visa alla inlägg
  • Nr2år2019

Vi med BIM oktober 2018

Hej alla :) jag lägger till mig här i BIM-listan. Var lite halvhjärtat med i september-tråden, men då gjorde vi inget ärligt försök i bebisverkstaden. Denna månad har vi dock legat i, så hoppas hoppas! Ägglossning var igår, enligt Flo appen och BIM 4/10. Lycka till alla :)

BIM lista

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv1

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

18/10 elofdagny, Snartså

• Nr2år2019
    minimera skrev 2018-09-21 11:23:29 följande:

Hoppar in i tråden. Har äl nu i dagarna. Har inte testat med stickor denna månad för blev så stressad av det förra månaden. Har dock känt av äl för jag har haft molvärk och mycket genomskinliga flytningar. Vi hade sex i förrgår och igår, blir antagligen uppehåll idag men förhoppningsvis sex igen imorgon. Blir tredje försöket efter ett mf i juli, så jag hoppas det tar sig.

Lägger till mig i listan

BIM-lista

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia

18/10 Snartså

Välkommen :) Beklagar ditt missfall, jag fick också ett i juli, eller början på augusti närmare bestämt, då var jag i vecka 6. Hoppas att detta blir vår månad och att det går hela vägen!

Sen min ägglossning i onsdags har jag känt mycket molvärk som många andra också skriver... Man blir ju lite nyfiken vad det kan bero på. Om det är just själva ägglossningen i sig, kanske lite ömhet efter bebisverkstan?! Haha.. Eller faktiskt en graviditet på gång! Jag är väldigt öm över livmodern också, när min son råkar sparka mig där (händer ett antal gånger varje natt XD) så gör det förbaskat ont och det är ingenting jag märkt av tidigare månader... Så spännande detta :D
  • Nr2år2019
    minimera skrev 2018-09-21 12:34:17 följande:

Jag var också i v 6 när jag fick missfall, kände på mig att det inte skulle gå vägen redan när jag plussade. Tråkigt är det, men är ju sånt som händer tyvärr.

Jag hade jätteömma bröst direkt efter äl förra gången, får se hur det blir nu. Jag håller tummarna för oss :)

Vad sjukt, jag hade exakt den känslan jag med! Ja jättetråkigt och tyvärr så vanligt, man får vara glad över att det inte hann gå fler veckor... Nu är man ju dock rätt nojig inför nästa graviditet.

Mina främsta symptom sist var att jag var otroligt känslig och grät för minsta lilla (väldigt arg också hehe), blev plötsligt morgontrött och fick blodtrycksfall och yrsel till och från (vilket jag då bara skyllde värmen på men förstod sen att det måste varit graviditeten). Allt detta innan BIM. Ömma bröst var helt klart mitt starkaste symptom när jag väntade sonen, hade aldrig upplevt något liknande tidigare så det gick inte att ta miste ^_^
  • Nr2år2019
    cassandra92 skrev 2018-09-23 22:42:18 följande:

Asså orkar inte. Bara tänker hela tiden "jaa men ju gör brösten nog lite ont" "oj har jag inte lite konstig mensvärk" blir så trött på mig själv. Varför kan man inte bara släppa det. Blöh. Ja det var lite nattligt gnäll! ????

Jag är exakt likadan och säkert många fler, inte ?cool? för fem öre, haha. Det är ju både påfrestande och spännande på samma gång... Jag har haft en del molvärk nu sedan ägglossning i onsdags, samt svullen och öm i livmodern. Går och nyper i bröstvårtorna mest hela tiden och joooo, dom känns nog lite ömma också. Kanske efter allt nypande, haha! Låt dagarna fram till BIM gå foooort....!
  • Nr2år2019

Hej allihop!

Hur mår ni? Nu har jag 4 dagar kvar till BIM och hittills har jag upplevt ömhet/molvärk i livmodern ett par dagar efter ägglossning, sedan blev jag hård i magen (kunde ej göra nummer 2 på 3 dagar!!) och nu har en enorm trötthet slagit till. Sov 11 timmar i natt med sonen, från 20.00-07.00 och känner ändå att jag hade kunnat gå och sova lite mer. Jag tänker försöka hålla mig till BIM eller senare med att testa dock... Får hellre mensen än ett negativt test. Vad har ni andra för symptom?

• Nr2år2019
    becca90 skrev 2018-09-30 08:40:40 följande:

Har samma som dig plus att ömheten i brösten har slagit nya rekord haha!

Så spännande! Ömma bröst var mitt största symptom när jag väntade sonen, gick knappt att snudda vid bröstvårtorna ens, så ömt... När har du BIM? :)
  • Nr2år2019
    becca90 skrev 2018-09-30 08:59:43 följande:

Jag har inte ont i själva bröstvårtorna utan hela brösten.. däremot under bröstvårtorna hehe. Har bim den 4/10! Dudå?

Aha okej, håller tummarna att det har med graviditet att göra ^_^ Jag har också BIM den 4/10!
  • Nr2år2019
    Ardnas89 skrev 2018-09-30 11:13:35 följande:

BIM-1.. haft molvärk i ca. 1 vecka. Testade mig på BIM-4, dock inte med morgonurin, visade helt blankt.

Varit fruktansvärt trött dom senaste dagarna och molvärken hänger fortfarande med. Ska in till stan och köpa test idag och testa efter jobbet. Borde ju visa idag, om jag håller mig några timmar?

Jag testade på BIM-3 senaste graviditeten och det blev också helt blank, ej morgonkiss. BIM+2 blev nästa test med morgonurin och då var det positivt! Kan vara värt att vänta till imorgonbitti och testa när du vaknat, men vet att det är svårt att hålla sig haha :) Håller tummarna!!
  • Nr2år2019
    Canama skrev 2018-10-01 10:57:54 följande:

Imorgon ska jag ta ett testa tidigt test. Jag känner mig nedstämd. På nått vis är de bättre att fortfarande ha hoppet uppe... jag vet inte. Min sambo tycker jag ska strunta att ta testet om jag känner så men samtidigt så vill jag ju veta haha! Knepigt dehär...

Åh jag vet precis hur det känns... Jag har alltid testat för tidigt för blir det då negativt kan jag skylla på just det, att det var för tidigt... Men ju närmare BIM jag kommer så vågar jag liksom inte testa, vill inte bli besviken utan istället fortsätta leva på hoppet och väntar då hellre in mensen. Nu är det 3 dagar till BIM för min del och jag fick hem nya tester igår, men ska verkligen försöka hålla mig med att testa till BIM, om jag ens vågar testa då haha ;P
  • Nr2år2019

Tog precis ett test nu på morgonen, BIM-2, det var helt blankt. Detta är egentligen den första månaden vi försöker på riktigt, förutom en månad i somras, då blev vi gravida på första försöket men slutade tyvärr i MF, så någonstans hade jag väl lite naivt tänkt mig att det skulle gå på första försöket även denna gång.. Känner mig lite uppgiven över att jag lagt ner så mycket tid och energi på att leta symptom, googla, samt involvera lite för många nära och kära i hur jag mår och vad jag tror om chanserna till graviditet denna månad. Jag hade inte jättehöga förhoppningar eftersom jag inte haft några supertydliga symptom, men ändå blir man lite besviken. Tänker att jag vill vara mer cool till nästa månad, men kan gissa att lagom tills efter ägglossning kommer allt analyserande och googlande vara igång igen ;P Vi får se om mensen kommer nu om två dagar :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018