Inlägg från: Snöflingan28 |Visa alla inlägg
  • Snöflingan28

Vi med BIM oktober 2018

Hej! Hoppar in här, då jag hängt i septembertråden innan. Förväntad bim är 30/9 eller 1/10. 28 år och jag och karln jobbar på vår första lilla kotte. Ingen av oss har barn sedan tidigare. Alltid bara kört med mensappar tidigare och utgått från dom, utom denna månad då jag testade med stickor. Fick stegringen senare än vad appen räknat ut och insåg att min luteafas är kortare än vad jag tidigare trott. Kanske därför jag alltid trott att riktiga ÄL-värken har varit någon form av befruktningsvärk eller något, haha!

Ser fram emot att hänga med er, i jakten på plussen! :)

• Snöflingan28
    cassandra92 skrev 2018-09-19 12:47:08 följande:

Så har jag haft också fast tvärtom. Alltså att jag har ägglossning tidigare än vad appar visar, tror jag! Jag har köpt digitala ägglossningstest som jag ska använda nästa månad! Lycka till och välkommen hit!

Ägglossning är lurigt. Och ju mer man läser och ju fler bud och versioner det skrivs om - ju mer stressad och förvirrad blir man (iaf jag). Jag menar, enligt mig själv har jag ju varit ?gravid? i princip varje månad detta år (eftersom jag alltid tycker att tidiga symptom stämmer in så bra). Men aldrig visat ett plus när det väl är dags för bim. Jag blir ju varken mer eller mindre gravid av att läsa sönder hjärnan på alla sidor, haha! Men nog är det svårt att låta bli ;)

Blir det inget denna gången så ska jag också testa dom digitala. Tyda streck känns så klurigt!
  • Snöflingan28

Lägger till mig på listan. Har bim 30/9 eller 1/10 :)

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff

23/10 heilena

• Snöflingan28

Jag försöker också att inte överanalysera symptomen, då jag varje månad senaste tiden känt mig gravid, haha. Märker typ ingenting nu. Hade ÄL i mitten på förra veckan, så har det blivit något så borde ägget isåfall fästa vilken dag som helst denna vecka. Bim på sön/mån. Enda skillnaden är att jag är mera gasig och känner mig lite småtung i magen. Typ som när magen förbereder en bajsning, typ, haha. Ömma bröst har jag aldrig, inte ens vid mens. Men nu är bröstvårtorna ömma. Men säkert bara tillfällighet pga önsketänkande. Någon som känner igen sig?

• Snöflingan28

Jag har en fundering. Om man har kortare lutealfas, bör man vänta längre med att testa då? Jag som har 12 dagar och testar på ex bim-2, kontra någon som har 15 dagar och testar på bim-2, så har ju den andra personen ändå gått med ägget 3 dagar längre. Alltså bör ju chansen vara större för någon med längre LF att plussa innan bim, än någon med kortare. Självklart förstår jag att detta är högst individuellt och allt sånt, men tänkte rent teoretiskt...

• Snöflingan28
    Jsv17 skrev 2018-09-25 19:14:51 följande:

Det tror jag, har själv (iaf innan graviditet) ganska sen ägglossning och kortare lutealfas, nu sist plussade jag väldigt sent, efter bim, men på bim ska det nog normalt sett ge utslag (förmodligen fäste ägget sent också) även med kort lutealfas. Det är klart att har du en lutealfas på säg 10 dagar då är ju du bara på äl+6 på bim -4 och har man en ?normal? lutealfas på 14 så är man ju äl+10 klart det är skillnad.

Tack för svar! :) Då ska jag försöka hålla mig från att testa till bimdagen, om inte mensen fått för sig att dyka upp innan. Svårt att hålla sig dock.
  • Snöflingan28
    Jessica Noel skrev 2018-09-26 07:55:35 följande:

HEJ vill gärna vara med har BIM 1/10

Va inte helt 100 på ÄL men runt den 17..

Detta blir min 3a om det tar sig men första för min sambo.. har 2 pojkar sen innan 9 och 7.5år

Jag gjorde ett test igår..

Kan liksom inte hålla mig haha..

Jag ser ett svagt streck, men inbillar mig nog .. när tänker ni andra testa som har BIM nu i början?

Jag har också bim 1/10 :) Hade ÄL 19e. Tänkte försöka hålla mig till fre-lördag. Mitt ägg bör ha fastnat nu i början av veckan, om det nu blivit något, vilket jag har svårt att hoppas på. Eller bara försöka invänta mensen. Men svårt är det, haha!
  • Snöflingan28
    Miccim skrev 2018-10-01 14:04:03 följande:

Nu är jag ingen expert på test-stickorna med det ser ut som två streck. Om jag var du skulle jag ta ett digitalt test med veckoindikator också! :)

Hoppas!! Jag tänkte köpa sånt efter jobbet. Kan jag ta det när som helst på dygnet? Eller bör jag vänta tills imorgonbitti? :)
  • Snöflingan28
    Canary skrev 2018-10-01 14:21:51 följande:

I och med att du väl har BIM idag (om jag inte såg fel) så ska du kunna ta det när som helst på dygnet. Tycker ditt plus ser väldigt starkt ut så jag vågar säga grattis!

Tack så mycket!! :) då ska jag testa det redan ikväll!
  • Snöflingan28
    Miccim skrev 2018-10-01 14:47:51 följande:

Canary har redan svarat. Om du bara håller dig i typ 4 timmar så ska du kunna testa idag. Tycker också det verkar så stark att jag kan säga.. Grattis! :)

Tack så mycket!! Hoppas det håller i sig och vill stanna där.

Testar hålla mig och kör testet redan ikväll :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018