Inlägg från: Manda25 |Visa alla inlägg
  • Manda25

Vi med BIM oktober 2018

Hej!

Hoppar in i den här tråden jag också! Jag och min sambo har tänkt börja försöka att skaffa vårat första gemensamma barn nu i början av oktober. Min sambo har sedan tidigare en dotter. Otroligt läskigt, förväntansfullt och spännande är det! Jag har NC, tempar varje dag samt kör ägglossningstest enligt appen (har ÄL första veckan i oktober enligt NC.) Vi bestämde oss för att vi ville börja försöka skaffa barn tillsammans redan i juni i år, så jag har förberett mig med folsyra osv i god tid. Är de några fler som har förberett sig med tillskott, vitaminer osv?

Spännande att få följa alla med samma planer!

• Manda25
    cassandra92 skrev 2018-09-16 22:10:29 följande:

Jag har ätit folsyra i flera månader men inget annat, inte i syfte för att boosta. Vad äter du mer än folsyra?

Jag äter multivitaminer för gravida just för att jag också vill se till att ha tillräckligt med depåer med alla vitaminer och mineraler (men främst folsyra) inför en förhoppningsvis kommande graviditet :) Men har funderat på att även börja äta fiskolja då vi är dåliga på att äta fisk här hemma. Vet inte riktigt heller om de är något mer man bör äta eller få i sig speciellt?
  • Manda25
    cassandra92 skrev 2018-09-16 23:12:11 följande:

Nej det vet inte jag heller. Har bara hört folsyra. Äter zink, magnesium, järn, b och d vitamin också men det är mest för min acne och annat jag har läst är bra haha ;)

Ja de har jag också fått till mig att de är! :) Men sen så försöker ja tänka på koffein intag, va man att för mediciner som kan påverka fertiliteten.
  • Manda25
    elofdagny skrev 2018-09-20 05:05:17 följande:

Är lite i chock här hemma!

Vad hände där lixom?? Iiihhhh!!!

Grattis!! Gick fortare än planerat?
  • Manda25
    elofdagny skrev 2018-09-20 07:01:45 följande:

Tack! Tack! Ja, verkligen. Jag var rädd att det skulle vara för sent typ... och det har varit så mkt som hänt (traumatiska grejer) sen äl så trodde min kropp skulle stänga av typ för allt sånt här.

Stort grattis igen! Ja alltså jag är också rädd för att saker och ting skall ställa till det för mig nu när jag och min sambo försöker skaffa barn. Mycket som händer i livet, ett extremt stressigt jobb som man inte kan påverka stressen i och allt annat. Vet inte riktigt hur man ska göra för att undvika stress och påfrestningar när man försöker bli gravid?! Man blir liksom stressad av stressen haha..
  • Manda25
    Ellendellen skrev 2018-09-24 15:55:47 följande:

Jag som precis fått mens och ska därefter sätta igång (kommer ha bim 23/10), undrar hur ni andra gör?

Tar ni ägglossningstester?

Har ni någon särskild app?

osv osv

Har varit gravid förut men då fått missfall, men då försökte jag inte aktivt att bli gravid så denna gång mottages alla tips för bli gravid!

Jag kör Natural cycles och tar ägglossningstester. Ska ha ägglossning vilken dag som helst så jag håller på för fullt med dessa tester nu för att invänta rätt dag. Men är lite osäker på när de är som bäst att ha samlag för att de skall vara mest optimalt för ägget att bli befruktat. De skall ju ske en LH-stegring 24-48 timmar innan förväntad ägglossning. Men är det mest optimalt att ha samlag när ägglossningstestet visar positivt, eller ska man vänta 24 timmar eller vänta till dagen då ägglossninher sker för att de ska bli mest optimalt? Någon som vet? :)
  • Manda25
    mangon skrev 2018-09-24 22:21:59 följande:

Vilket försök till bebis är ni på? :)

Tog ut spiralen 29/8.

Fått 1 mens. Så detta blir andra försöket för oss.

Äl 1/10 ca. BLI borde vara runt 16/10. Så spännande!

Vi ska börja på vårat första försök jag och min sambo. :) Har också beräknad ägglossning enligt min app Natural Cycles den 1/10.
  • Manda25

Idag tog ja ägglossningstest vid kl:18.50 som visade en tydlig stegring på LH men inte riktigt positivt så skall testa imorgon igen men hoppas på att det tar sig och vi kan bli gravida nu :)

• Manda25

Hållit på och krånglat med stickor i en veckas tid och enligt NC skall ja ha ägglossning på måndag 1/10. Så less på stickor så köpte clearblue ägglossningstesterför att få ett tydligare svar! Stressade hem ifrån jobbet och plockade ut dem ifrån posten och åkte hem och testade, gissa om jag blev förvånad över resultatet! Trodde inte att de skulle vara positivt! Så när är de nu bäst att ha samlag för att öka chanserna för en graviditet?

• Manda25
    Miichaella skrev 2018-09-27 20:56:17 följande:

Yes nu är det bara ni kör på! Haha :) Lycka till!

Tack! Ja vi hoppas på ett positivt resultat ;)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018