Inlägg från: Livethänder |Visa alla inlägg
  • Livethänder

Vi med BIM oktober 2018

Hej!

Hoppar in här från septembertråden då min mens dök upp tre dagar för tidigt :(

Kör andra månaden med mubkpeppar som jag åt sist jag blev gravid (eller om det var en slump)

Fick dock en kortare cykel än normalt vilket var oväntat.

Hoppas på att kroppen nu fattar vad den ska göra :)

Bim 15/9 enligt min app.

• Livethänder
    cassandra92 skrev 2018-09-17 21:49:51 följande:

Trist med mensen... :/ Men välkommen hit! :) Vad är munkpeppar?

Tack!

Det är ett naturläkemedel som sägs balansera menscykeln, minska blödning och pms besvär, öka fertiliteten osv, googla på munkpeppar gravid så finns det massor med intressant läsning :)
  • Livethänder
    Snartså skrev 2018-09-19 22:16:21 följande:

Jag har följt september-tråden på håll bara för att läsa om hur det går för alla. Det verkar också finnas ett sånt stöd och fin stämning bland alla så jag tänkte att jag hoppar in här. Det trodde jag inte att jag skulle göra i söndags när jag plussade. Men det går inte alltid vägen tyvärr och idag började jag blöda färskt blod (har bruna sprottningar tidigare, men tänkt att det lika gärna kunde avta) så jag tog ett nytt test som var tvärnegativt. Trodde inte att jag skulle ta det så hårt, men det känns i hjärtat. Så nu tänkte jag att jag hänger med er här. Plötsligt händer det säkert. Kanske redan i oktober. Bim 18/10.

Beklagar, har du barn sedan tidigare? Hur gammal är du?

Välkommen hit :)
  • Livethänder

BIM lista

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv1

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

18/10 elofdagny, Snartså[/quote]

• Livethänder
    Norrlandsmorsa skrev 2018-09-22 12:36:43 följande:

Vitaminer!

Äter ni några extra så här inför? Vad äter ni isf? :) Äter gravidvitaminer men minns att jag åt något mer förra gången, tror det var omega3?

Oj ja massa olika :) äter munkpeppar tills äl, zink, vitamin-e, d-vitamin, krom och folsyra.

Sambon äter också några av dem, de ska tydligen hjälpa för fertiliteten.
  • Livethänder
    Babbiss skrev 2018-10-06 08:37:08 följande:

Fick detta nu på BIM -6. Ser ni också nåt?

Blir lite stressad nu..

Jag ser också! :)
  • Livethänder
    Lala90 skrev 2018-10-06 10:17:01 följande:

BIM idag och jag har varken känt att mens eller något annat är på gång, har inte känt ett smack.. vilket ändå kändes bra, för mensen känner jag alltid när den är på intågande annars, hehe.

Men nu kom de där förbannade beige/ljusbruna flytningarna som brukar komma dagen innan mens... vad less jag blir, när ska det få vara våran tur :?/ så himla lycklig för alla andra plus i tråden, det är så himla mysigt att följa <3

Äsch då :(

För oss tog det 13 månader innan vi plussade.

Hade precis ringt och bokat tid för utredning och tre veckor senare så kom plusset!

Hoppas det kommer snart för er :)
  • Livethänder
    Lala90 skrev 2018-10-06 11:15:34 följande:

Åh, tack snälla för omtanken <3 det är när man hör såna historier som eran som man skäms över att klaga :( vi har ju faktiskt bara försökt 6 månader nu.. Blir så glad att höra er solskenshistoria ändå, det värmer och bringar lite hopp och en boost för tålamodet :)

Nej du behöver verkligen inte skämmas!

Jag var sååå otålig och trodde att vi aldrig skulle lyckas, men ibland behöver de små lite mer tid på sig bara <3

Har du testat munkpeppar?

Jag var inne på min andra månad på det när plusset kom :)

Det är tydligen bra för fertiliteten!

Finns massor att läsa om du googlar.

Lycka till nu :)
  • Livethänder
    Ero13 skrev 2018-10-08 07:43:07 följande:

Skymtar ni ett streck som jag gör? Alltså jag vet, det svagaste strecket i världshistorien i sådant fall. :O är på bim-2.

Ser tyvärr inte något streck, men testa igen i morgon. Jag testar tidigast dagen innan bim, hade blivit så ledsen om det visade plus tidigt och sen visar sig vara en s.k kemisk graviditet. Håller tummarna för dig :)
  • Livethänder
    KSRG8887 skrev 2018-10-08 19:36:29 följande:

Kände mig helt säkert på att jag var gravid då temp och symptom var extremt lika förra månadens kemiska graviditet. Hade rätt, plussade idag på ÄL+10. Samma dag som förra cykeln, trots att jag sagt att jag skulle låta bli att testa innan BIM. Får se om det håller längre än BIM+1 denna gång...

Grattis!!! :)

Hoppas att det går vägen nu <3
  • Livethänder
    Lillva04 skrev 2018-10-09 13:32:55 följande:

Någon som kört SMEP och fått plus denna månaden?

BIM på söndag enligt min app Clue. Har inga gravidsymtomer

Vi har! Har bim på måndag, och känner inga symptom heller.
  • Livethänder
    Sparv1 skrev 2018-10-09 19:24:32 följande:

Jahopp, och där kom mensen. Igen. Verkar som det aldrig kommer bli vår tur. Jag är så himla ledsen och frustrerad. Hur tusan ska man egentligen göra för att bli gravid, inget vi gör funkar ju. Jag orkar snart inte försöka längre...

Beklagar, är det första barnet ni försöker på?

Hur många månader har ni försökt? <3
  • Livethänder
    JenniferBeckman skrev 2018-10-09 17:44:50 följande:

Jag har precis fått hem mina digitala ÄL test. När ska jag egentligen börja ta ÄL test? Min cykel varierar så, förra månaden 28 dagar, månanden innan 33 dagar, innan dess 31dagar och månaden innan 34 dagar. Dock att tillägga är att förra månaden åt jag rosenrot och bidrottninggele vilket kanske har en bidragande orsak. Kan jag börja med testen nu eller är det försent denna månad? Har även fått hem munkpeppar. Är det försent att börja med denna månad också?

Munkpeppar ska man ta från mensens första dag och fram till äl :)

Börja testa nån dag efter att mensen slutat så att du inte missar äl <3
  • Livethänder
    JenniferBeckman skrev 2018-10-09 20:53:57 följande:

Jag är på dag 12 enligt min beräkning men jag skulle ha börjat testa redan dag 8 enligt beskrivningen. Med andra ord bör jag spara testen till nästa månad då det redan verkar vara kört enligt beskrivningen.Enligt flo appen ska jag ha äl om 5 dagar. Jag hade min senaste mens första dag 28/9. Men andra ord borde jag vänta med både munkpeppar och test till nästa månad?

Ja jag hade nog väntat med den, så att du får ut maximalt av effekten sen! :)
  • Livethänder
    JenniferBeckman skrev 2018-10-09 21:36:37 följande:

Tänkte du på testen eller munkpepparn eller båda?

Tänkte på munkpepparn, äl test kan du absolut testa med om du vill ha lite koll :)
  • Livethänder

Fick min mens en dag tidigt i morse :(

Trist men hinner ju få en äl till denna månad iaf :)

Lycka till ni andra, och några kanske hänger på till november tråden! :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018