• Ero13

Vi med BIM oktober 2018

Hej! Hoppar över hit får septembertråden. Fick mens idag så mitt nya bim är 3/10. Det blir alltså andra försöket till första barnet. Hoppas det tar sig denna månad för mig och alla andra! :)

Bim-listan oktober

1/10 Cassandra92

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13

6/10 Lilla Lina

7/10 puffen2009

• Ero13
    Pluviophile skrev 2018-09-05 15:44:44 följande:

Hej!

Jag tänkte också gå med här i tråden. Jag fick missfall i vecka 12 i slutet på juni. Det värsta jag varit med om och har tagit väldigt hårt på mig. Två av mina tjejkompisar har berättat att de ska ha barn i januari som vi också skulle haft :( så himla tungt. 

Denna månaden blir försök nummer 3 för oss och vi hoppas bli gravida. Då blir det en junibebis vilket låter mysigt. Jag använder Natural Cycles och ägglossningstest och min cykel har varit väldigt oregelbunden sedan missfallet. Så lite osäker på BIM men jag sätter den 1/10. 

Beklagar, det låter riktigt tungt det du berättar. Vi får försöka peppa, hjälpa och stötta varandra här i tråden! Jag tycker också att en junibebis låter mysigt :)

Hur tycker NC fungerar? Har funderat på att testa, men vet inte om man ska ta för en månad i taget eller för ett år? Hur har du gjort? :)
  • Ero13
    Pluviophile skrev 2018-09-05 22:19:29 följande:

Tack för peppen <3

På mig fungerar det bra. Innan missfallet hade jag väldigt regelbunden cykel. Slutade med p-piller i oktober förra året och började med NC som preventivmetod. Mest för att hitta rätt på min cykel. När vi väl skulle försöka i april så gick det faktiskt på första försöket och jag hade bra koll på min ägglossning. Tyvärr slutade ju det i missfall. Nu ser jag efter missfallet att cykeln är oregelbunden så kroppen är nog inte riktigt redo än för en graviditet.

Om du sover liknande tider varje dag och inte vaknar på natten så tycker jag det är värt ett försök. Jag ser alltid när jag har haft min ägglossning och vet när mensen kommer att komma (stämmer alltid på dagen). Sen är jag en statistiknörd så jag älskar ju allt jag får veta om min kropp

Åh, okej! Jag är lite sugen på att testa. Jag är nog lite som du och känner att jag vill ha koll på saker och ting och främst min kropp och hur den fungerar. Är ganska sugen på NC, dock så sover jag lite oregelbundet. Kan det påverka mycket? Jag testade några ägglossningstest förra månaden, men jag tycker att det är svårt att veta när man ska testa, alla test jag gjorde blev alla negativa.

Ska fundera lite. Tack för svaret!
  • Ero13
    cassandra92 skrev 2018-09-05 22:26:03 följande:

Om du tycker NC verkar krångligt med tider att passa och temp och så så skulle jag verkligen rekommendera AVA bracelet. Jag har bara använt den nästan en månad men älskar den. Den gör allt det NC men när man sover för man har den på natten.

Aha, okej! Ska kolla på det! Är det som ett smartband och loggar direkt i en app?

Tack för tipset!
  • Ero13
    cassandra92 skrev 2018-09-05 22:32:33 följande:

Japp! Man har den som en klocka hela natten och synkar på morgonen. Det enda man behöver göra är att ladda och sova 4 timmar i streck per natt för att det ska funka! Haha Passar mig perfekt!!! ;)

Låter som något som skulle passa mig. Var beställde du din? Antar att den inte finns hos svenska återförsäljare? :)
  • Ero13
    cassandra92 skrev 2018-09-06 20:16:24 följande:

Säkert! Speciellt om du sover oregelbundet som sagt! Jag beställde direkt från hemsidan. Den kostar ju en del, tror den låg på 2300 men det är lätt värt det tycker jag. avawomen.com. Om du pmar mig så kan jag nog leta upp en rabattkod som jag fick! :)

Jag har läst under dagen och jämfört mellan NC och Aha. Så jag bestämde mig för att testa NC först (gratis i en månad) , fick termometern på köpet för att det krånglade med betalningen.

Men tack så mycket för tipset och så har jag armbandet i åtanke om det inte skulle fungera med NC. :)
  • Ero13
    novemberregn skrev 2018-09-06 19:27:58 följande:

Hoppar över hit från september-tråden.

Min mens kom idag, fyra dagar försenat, och jag känner mig så ledsen. Började misstänka graviditet men icke. Alla tester har visat blankt.

Den här månaden blir försök nummer tre till ett syskon. BIM 3/10.

Bim-listan oktober

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn

6/10 Lilla Lina

7/10 puffen2009

Så Tråkigt att höra :(, jag kände lite likadant när inte mensen kom som den brukar. Det är så lätt för en själv att upptäcka "symtom" när man så gärna vill att det ska vara så. Hoppas det känns bättre snart igen! Annars får du skriva av dig här så peppar vi dig! :)
  • Ero13
    cassandra92 skrev 2018-09-08 09:57:27 följande:

När brukar ni börja med ägglossningstest och hur ofta? Vill egentligen inte hålla på med sånt men det börjar bli irriterande och för jobbigt nu..

Jag fick bara negativt förra månaden, men jag börjar misstänka att jag inte hade ägglossning förra månaden. Denna månad hade jag tänkt att testa med ÄT ett par dagar innan det förmodade datumet. För mig blir det då runt den 17de och jag tror jag har ägglossning 20, 21 eller 22 :)
  • Ero13
    cassandra92 skrev 2018-09-08 11:11:53 följande:

Enligt min app ska jag ha ägglossning den 16e. Så när tycker du man borde börja testa då? Jag har testat förut men fått koll utslag.... Så det gav mig bara mer ångest.

Jag skulle testa ett par dagar innan så att man är säker att ÄL inte missas. Dock har nog inte jag mest erfarenhet inom området :P
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018