Inlägg från: Canama |Visa alla inlägg
  • Canama

Vi med BIM oktober 2018

Hej! Hoppar in här från septembertråden...

Kort om mig/oss: jag är 29 år och min sambo är 26. Ingen av oss har barn från förut. Denna månad blir vårt andra ordentliga försök, men ha halvplanerat från juni/juli. Jag har använt natural cycles nästan två år.

Förra månaden använde jag ägglossningstest och NC men de blev inget ändå :(. Möjligen kan vi ha missat de eftersom sambon var bortrest innan ÄL.

Håller tummarna för alla oss här inne nu! Min mamma har barn som är födda april, maj och juni och hon tyckte de var bäst att ha en nyfödd i juni ;)

• Canama

Glömde de viktigaste... BIM 6/10 och ÄL 24/8 enligt hur NC räknar nu.

Bim-listan oktober

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16

5/10 Siri88, EliMil

6/10 Lilla Lina, Canama

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

• Canama
    Canama skrev 2018-09-09 08:06:52 följande:

Glömde de viktigaste... BIM 6/10 och ÄL 24/8 enligt hur NC räknar nu.

Bim-listan oktober

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16

5/10 Siri88, EliMil

6/10 Lilla Lina, Canama

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

Skrev fel, ÄL 24/9 såklart!
  • Canama
    cassandra92 skrev 2018-09-09 10:48:55 följande:

Välkommen! Jag tycker också en junibebis låter fantastiskt ;) Hur funfgerar det för dig med ägglossningstest? När tar du och så, får du utslag på stickan? Vill testa men vet inte riktigt hur det är bäst att göra.

Natural cycles rekommenderade mig att börjat ta ett visst datum så gjorde de. Första var negativt, nästa dag positivt och dagen efter de var det negativt igen. Så NC hade rätt så bra koll på mig! På mina stickor stod det att man skulle ta dom mellan 10?20 (tror jag) och inte morgonurin och att man skulle hålla sig minst 4 timmar innan. Svårt! Man skulle också ta samma tid varje dag, jag tog vid 16 tiden eftersom det passa bäst med jobb och så.

Har förstått på vissa att de är osäkra på om de får positiva utslag eller inte, då finns de digitala test också som är tydligare. Men stickorna funkade bra för mig förra månaden iallafall (eller nåja, blev ju inte bäbis ändå....). Får se om jag får lika tydligt positivt denna gång också!
  • Canama
    Lala90 skrev 2018-09-14 03:44:29 följande:

Nån som kör eller har testat ?sperm meet egg metoden??

Ska också köra den första gången nu i oktober! Har CD8 på söndag så då börjas de :D
  • Canama
    Lala90 skrev 2018-09-14 03:44:29 följande:

Nån som kör eller har testat ?sperm meet egg metoden??

elofdagny skrev 2018-09-14 06:39:01 följande:

Hej!

Vi tänkte testa den nu i oktober.. har aldrig testat den innan så det ska bli intressant och se hur det går. Har du testat den?

lw12 skrev 2018-09-14 22:29:31 följande:

Vi kör också på sperm meets egg, är på cd 11 idag. ÄL på måndag enligt Flo, får se om ägglossningstesterna säger samma :)

Härligt! Kul med flera som kör samma metod. Ska bli intressant att se hur många pluss vi får! Håll mig uppdaterad hur de går för er :). Vi ska som sagt börja imorgon och sedan börja ta ägglossningstest från tisdag. Jag har dock relativt bra koll på ÄL eftersom jag tempar väldigt länge men tänker ändå följa metoden slaviskt, man vet ju aldrig :D

Är rädd för att man ska bli osugen när de ska gå på schema bara, haha!
    Canary skrev 2018-09-14 17:28:02 följande:

Känner mig mer pilsk än vanligt så kanske blir det ligg varje dag nu till ägglossning (som ?ska? vara på onsdag) - tror inte mannen misstycker.

Dock gäller det ju att vara sugen även på äl-dagen!

Ska ni också köra sperm meets egg?
  • Canama
    MaalinJ skrev 2018-09-15 12:41:34 följande:

Vad är det för något?

Finns information om metoden om man googlar. Jag hitta bara på engelska så försökte översätta de men typ såhär: man utgår från sin menscykel där första dagen på mensen är CD1. Under CD1-7 ska du förbereda dig och köpa ägglossningstester.

CD8 ska man ha sex (eller som dom kallar de, BabyDance (BD), urgulligt ord för sex tycker jag, haha)

CD10 ska du börja ta ägglossningstest varje dag fram tills du får positivt (ni har fortsättningsvis sex varannan dag). När du får positivt ska man ha sex den dagen, dagen efter det och dagen efter de, tre dagar i rad alltså. Sen ska man ha uppehåll en dag och sen sex en sista gång.

Nån annan får gärna tillägga om jag missat nått :)
  • Canama
    Lala90 skrev 2018-09-18 05:45:28 följande:

Wohoo blinkande gubbe på ÄL-test idag :D vi är på gång! Fick till mys igårkväll så hoppar idag och kör imorgon om det inte blir fast redan då, visst blir det så enligt SMEM? Och inte varje dag från den blinkande redan? :)

Kanske du kan ta ett till ÄLtest i eftermiddag för säkerhetskull? Jag har aldrig använt digitala så vet inte vad blinkande gubbe betyder, haha! Men antar att ÄL är pågång! Lycka till nu :)
  • Canama

Godmorgon! NC rapporterar hög fertilitet och beräknar ÄL på måndag. Snart dags att börja hoppas igen :D. Hoppas dagarna från ÄL till BIM går snabbare än förra månaden...... Vi har bokat hotellövernattning natten till BIM tänkte ta första tester på hotellet :).tror ni man kan hålla sig till BIM innan man testar denna gång haha!

• Canama
    idaisraelsson skrev 2018-09-22 08:24:53 följande:

Jag blir galen på dessa ägglossningstest. Har jag ägglossning?? Hur ska jag tyda det?

De är på gång skulle jag säga! Ha bara tagit ÄLtester förra månaden så är ingen expert... Testa ta ett nytt i eftermiddag!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018