Pluviophile skrev 2018-09-05 22:19:29 följande:
Tack för peppen <3
På mig fungerar det bra. Innan missfallet hade jag väldigt regelbunden cykel. Slutade med p-piller i oktober förra året och började med NC som preventivmetod. Mest för att hitta rätt på min cykel. När vi väl skulle försöka i april så gick det faktiskt på första försöket och jag hade bra koll på min ägglossning. Tyvärr slutade ju det i missfall. Nu ser jag efter missfallet att cykeln är oregelbunden så kroppen är nog inte riktigt redo än för en graviditet.
Om du sover liknande tider varje dag och inte vaknar på natten så tycker jag det är värt ett försök. Jag ser alltid när jag har haft min ägglossning och vet när mensen kommer att komma (stämmer alltid på dagen). Sen är jag en statistiknörd så jag älskar ju allt jag får veta om min kropp
Åh, okej! Jag är lite sugen på att testa. Jag är nog lite som du och känner att jag vill ha koll på saker och ting och främst min kropp och hur den fungerar. Är ganska sugen på NC, dock så sover jag lite oregelbundet. Kan det påverka mycket? Jag testade några ägglossningstest förra månaden, men jag tycker att det är svårt att veta när man ska testa, alla test jag gjorde blev alla negativa.
Ska fundera lite. Tack för svaret!