Inlägg från: småfossingar |Visa alla inlägg
  • småfossingar

Vi med BIM oktober 2018

Hejsan tjejer!

Tänkte hänga med i denna tråd, har följt bim i september 2018 men inte vart aktiv, men tänkte att nu vill jag va med????

Jag är 32 år och sambon är 36 år, vi har 2 barn som blir 8 och 5 år senare i höst. Vi har väl egentligen kännt oss rätt nöjda med 2 barn men känner båda två att vi nog ändå vill försöka med en sista gobit???? efterrätten så att säga. De 2 barn vi har, har jag rätt lätt med hjälp av pergotime blivit gravid med (har pcos). Detta är andra månaden vi kör, vart inget i september. Väntar på min mens som borde komma imorgon eller på fredag, lägger till mig i bim listan då. Oj vart en väldigt lång presentation????

• småfossingar
    cassandra92 skrev 2018-09-05 15:20:49 följande:

Haha jag såg också det där med smileys, blir lite konstigt haha ;) härligt att du vill vara med här! :) Efferätt låter gott tycker jag! :) Vad betyder pregotime?

Pergotime stimulerar ägglossning, har ingen egen äl. Nu finns inte läkemedelet längre i Svergie utan man får Letrozole istället. Jag har blivit gravid på första respektive andra dosen av Pergotime, men va ju något yngre då

Har även haft ett mf innan vi fick andra barnet.
  • småfossingar
    cassandra92 skrev 2018-09-05 16:27:55 följande:

Förlåt om jag skriver alldeles för mycket. Men jag tycker att det är spännande och roligt med den här tråden. Ska försöka hejda mig lite ;)

Det är ingen fara alls, är kul när det är liv i tråden tycker iaf jag.
  • småfossingar

Idag kom mensen så nu är jag med på listan.

Bim-listan oktober

1/10 Cassandra92, Pluviophile

2/10 lw12, Miichaella

3/10 Canary, ero13, novemberregn

6/10 Lilla Lina

7/10 puffen2009

9/10 småfossingar

• småfossingar
    cassandra92 skrev 2018-09-08 09:57:27 följande:

När brukar ni börja med ägglossningstest och hur ofta? Vill egentligen inte hålla på med sånt men det börjar bli irriterande och för jobbigt nu..

Jag tror att min äl kommer att komma runt 26-27/9 så därför tänker jag börja testa runt 21/9. En gång om dagen helst samma tid varje dag då brukar jag aldrig missa det.
  • småfossingar
    cassandra92 skrev 2018-09-08 11:00:36 följande:

Hm okej. Men man kan inte ta på morgonen eller? Tack för snabba svar

Ja man har ju hört att det helst ska va från mitt på dagen eller nått. Men jag har alltid använt morgonurin, för att det passar bäst för mig att testa då och det har då alltid gått bra. Tycker det är svårt att låta bli för mycket vätskeintag och att hålla sig för att få ett inte allt för utspätt prov sen under dagen.
  • småfossingar

Hejsan!

Har nu äntligen fått glad gubbe på äl-test imorse, det kom ca 5 dagar efter beräknat så korrigerar min bim lite

BIM-lista oktober

30/9 Tasha82

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman

2/10 lw12, minnie768

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04, Babbiss

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari

14/10 småfossingar

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol, Linneaa96

28/10 cassandra92, Miichaella

30/10 Jagerika

• småfossingar

Hej tjejer!

Har ett litet problem som jag tänkte att någon av er kanske kunde hjälpa mig med.

Fick som sagt glad gubbe på äl igår och även idag. Förra månaden fick jag också glad gubbe 2 dagar i rad och tempen höjdes efter ca 3 dagar.. så utifrån det tror jag att jag kommer ha äl imorgon.

Till saken vi kör enligt SMEP metoden eller vad det heter. Och då ska man ju ha sex 3 dagar i rad from första glada gubben sen uppehåll 1 dag och sen sex en gång till.

Vi ska alltså ha sex igår, idag och imorgon och sen på torsdag.

Men om nu ägget släpper imorgon som jag tror så kanske man ska ligga på onsdag också? Blir så kluven..man vill ju bara göra allt för att det ska ta sig.

Eller om man ska ligga tills tempen höjs så vet man att man inte missar det?

Vart ett långt och krångligt inlägg men hoppas ni förstår vad jag menar

• småfossingar

Å känner att jag håller på att bli tokig, bim -5 idag. Tycker att jag har haft lättare denna månad med att koppla bort tankarna på symtom, kanske för att symtomen vart mindre denna gång de alltid är annars innan mens. Brukar ha tok ont i tuttarna ganska omgående efter äl, nu har det kommit smygande och blivit mer och mer, det värker i hela bäckenet och stramar på sidorna i livmodern.. sen har jag lätt till gråt, började tjuta till en reklamfilm igår Men törs inte testa, så rädd för negativ.. försöker ställa in mig på bim november istället.

• småfossingar

Hejsan! Är det någon som har koll på om det är vanligt med spökstreck på babyplans tidiga graviditetstest? Har bim idag eller imorgon och ingen mens i sikte, tog mest ett test bara för att har haft negativa tidigare i veckan.

Men idag efter tiden gått ut på testet så ser jag ett streck, dock mycket svagt.. på mina andra barn har jag plussat långt innan bim på vanliga 25 graviditetstest så känns konstigt om det från idag verkligen är positivt.. jaja bara vänta och se helt enkelt, äl kanske skedde senare än jag trott.

• småfossingar
    Jilo skrev 2018-10-14 14:44:11 följande:

Aldrig fått ens en tillstymmelse till streck på dom :)

Ok, försöker ändå ha lite is i magen för att slippa bli besviken, får göra nytt test imorgon bitti och se.. för det var inte morgonurin idag.
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018