Inlägg från: Anonym (inte morgonmänniska) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte morgonmänniska)

Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?

Jag läser ibland i trådar om folk som går upp 1,5-2 timmar innan de faktiskt ska iväg till jobbet. Jag måste bara fråga; vad gör ni på morgonen som tar sån himla lång tid. Särkstilt ni som inte krånglar med barn, för det förstår jag kan ta en stund, men många jag läst om som har så här långa mornar har eller verkar inte ha det.

Min egen morgon tar max 40 minuter men ofta inte ens 30.

• Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?
    Mongoliet skrev 2018-09-03 21:23:13 följande:
    Är du i tid till jobbet då? Har du någon marginal?
    Ja självklart är jag i tid till jobbet med marginal.
    Drottningen1970 skrev 2018-09-03 21:16:10 följande:

Duschat, äter frukost. Skiter två gånger. Röker några gånger. Får upp barn. Göra frukost till barn. Få barn att bortsta tänder och klä sig. Packa matlåda och gympapåse till barn. Kolla nyheterna..

Ja har man barn så förstår jag att det tar längre tid.
    Anonym (magkatarr) skrev 2018-09-03 21:29:20 följande:

Kronisk magkatarr. Äter halva frukosten, skiter 20 minuter. Hämtar tidningen, äter resten av frukosten, skiter en kvart. Duschar och klär mig. Fixar lunchen, kammar mig.

Jobbigt med magkatarr.
    Anonym (nattuggla) skrev 2018-09-03 22:05:54 följande:
    Men vad gör DU som tar så lång tid? Jag tar ca 15 min på mig från att jag går upp ur sängen men skulle säkert  kunna korta ner det till 10 om jag var effektiv.
    Snoozar Cool
    Anonym (lina) skrev 2018-09-03 23:32:52 följande:

Visst, jag kan ta mig ut på 30 minuter, men det vill oftast jag inte.

Jag borstar tänderna (och flossar), går på toa, duschar, tvättar (eller fixar) håret (som är långt), kokar frukost och gör smörgås, äter, plockar undan, torkar håret, sminkar mig, tar fram kläder, klär mig, sätter på mig smycken och linser, plockar ihop vad jag ska ha med mig i väskan osv. Totalt omöjligt att klara av det på 30 min.

Jag gör allt det där på 30 minuter. Fast nej, mycket av det där har jag gjort kvällen innan.
    Glinda från Oz skrev 2018-09-03 23:44:10 följande:

Alla friska vuxna utan barn och djur skulle klara sig på runtven halvtimme sen passar det inte alla, vissa vill kanske äta lagad mat till frukost, läsa tidningen i lugn och ro, ta en lång dusch mm Morgonen kan vara en lugn stund för en själv när man slappnar av och tar det lugnt och inte bara gör det man absolut måste i rask takt.

Jag tycker att mina mornar är väldigt lugna. Jag stressar inte runt eller skyndar mig. Det är därför jag är så förvirrad.
    Anonym (polaren) skrev 2018-09-05 07:36:01 följande:
    Jag vänder på frågan, varför måste morgonen ta så lite tid som möjligt? Vad är vitsen?
    Det handlar ju inte om att det ska det ena eller det andra. Jag bara förundras över hur lång tid det tar för somliga och undrar varför det är så.

Många har skrivit att de tar så mycket tid på sig för att de inte är morgonmänniskor. Jag är ju precis tvärt om just för att jag inte är en morgonmänniska. Det här gör mig förvirrad.

Miriam85 skrev 2018-09-05 14:51:21 följande:
    Vem vill snabb äta frukost så man får ont i magen? Vem vill se ut som ett ruttet troll? Vem vill stressa så man glömmer sina saker? Här har du några anledningar till varför folk vaknar tidigt.
    Men eftersom det inte stämmer in på någon i min omgivning så undrar jag ju vad som tar så lång tid. 
    Anonym (fixar) skrev 2018-09-05 16:09:51 följande:
    Ajdå, jag beklagar att du jobbar på en sån hemsk arbetsplats med otrevliga människor. 
    Det handlar nog mer om att det är väldigt opraktiskt eller vad ska jag kalla det med smink i ett stall. Som att ha kostym i kloakerna.
Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?