Anonym (Tidigt) skrev 2018-09-02 20:31:03 följande:
Det är långt ifrån alla barn som far illa av sådana metoder. Nu förespråkar jag inte just SHN (jag tycker den metoden verkar lite konstig faktiskt) men den metod jag använder fungerar jättebra, och visar mitt barn att han behöver mig nära så får han min närhet också. Men om man går blint på en metod och inte kan läsa sitt barn så kanske man får så galna resultat som mamman i länken du skickade. Så har inte vi det. Vi har ett harmoniskt och lyckligt barn som nöjt somnar på egen hand i sin egen säng med en glad vikning och ett hejdå när vi lämnar rummet. Tack vare att han vet att vi är där och kommer och stoppar om och hittar nappen om han skulle vakna. Men vi kommer alltså in, vi stannar inte kvar. Och det är han ok med.
Att hävda att jag torterar mitt barn är bara elakt och det stämmer heller inte (vilket jag borde veta bättre än du), dessutom har du inte med att göra hur jag väljer att natta mitt barn.
Nu ska jag fortsätta kolla på filmen vi har satt på. Ha så kul medan du ligger i ditt barns säng och väntar på att hen ska somna för kvällen, men sluta skriva hatiska inlägg till folk du inte känner.
Hatiska inlägg? Skriver man på ett diskussionsforum får man acceptera att andra tycker annorlunda och sluta bli så kränkt, kanske något att fundera på under egentiden. ;)