• Popetot

Slö två veckors bebis med pulverersättning

Om den feldoserar borde det synas på mängden. Vet inte hur nan är men med semper blir 180ml till 200ml efter blandning. Gör ett ordentligt mål för att dubbelkolla mängd. Hoppas det löser sig!

• Popetot
    Ce3po skrev 2018-09-03 10:56:32 följande:

Kör med Nan och 60ml blir ca 90ml i flaskan (Mam-flaskor) och det borde ju stämma. Står i bruksanvisningen att mängden kan bli större gentemot markeringarna på flaskorna. Och med hans slöhet: han blev mycket piggare igår kväll/natt och imorse så jag misstänker att hans trötthet berodde på att vi var iväg hos mormor och morfar dagen innan och det blev för mycket intryck. Har en känsla av att jag är på tok för orolig för mitt eget bästa...

Stämmer det med vad som
    Ce3po skrev 2018-09-03 10:56:32 följande:

Kör med Nan och 60ml blir ca 90ml i flaskan (Mam-flaskor) och det borde ju stämma. Står i bruksanvisningen att mängden kan bli större gentemot markeringarna på flaskorna. Och med hans slöhet: han blev mycket piggare igår kväll/natt och imorse så jag misstänker att hans trötthet berodde på att vi var iväg hos mormor och morfar dagen innan och det blev för mycket intryck. Har en känsla av att jag är på tok för orolig för mitt eget bästa...

Står det inte på nan förpackningen hur mycket det ska bli färdigblandat? När mina var nyfödda kontrollerade jag alltid mängden för att säkerställa att de inte fick för lite eller för mycket. Hur är magen? Bajsar bra?

Det är lätt att bli nojig som förälder. När mina var mindre märkte jag definitivt när de fått mycket intryck. De blev trötta.
Svar på tråden Slö två veckors bebis med pulverersättning