• Anonym (Otilla)

självmord

Måste bara få spy av mig. Sedan min man tog livet av sig så känner jag ett sådant jävla hat emot han. Hur kan man vara så ego att lämna sin familj sina barn. Inte ett enda tecken på att han mådde dåligt. Varför ber man inte om hjälp? 

Jag är så arg på han samtidigt helt förkrossad. 6 månader har gått och känns som min smärta blir bara värre. Blir så ledsen med på mig själv att jag känner hat och är arg på han. 

Sedan dessa mardrömmar jag har, ser mig han hänga.. Hur han hänger där..Obduktionen är inte klar. Tänker hela tiden om han led, hur länge hängde han innan han dog, vad tänkte han när han tog repet och hängde sig. 

Hela mitt liv är upp och ner, och nu börjar verkligheten komma ifatt. Tänk om jag inte klarar av att vara ensamstående? Är så rädd för allt just nu, misslyckad känner jag mig.

Någon annan som har en familjemedlem som har tagit sitt liv? Hur kände ni? Tacksam för svar

• Svar på tråden självmord
  • Anonym (...)

Först och främst vill jag beklaga sorgen. Det är ett helvete att bli lämnad med alla frågor och all sorg.

Min pappa tog livet av sig på samma sätt. Jag kände också ilska. Jag tror det är en försvarsmekanism. En sorts överlevnadsinstinkt.

Jag vill också någonstans tro att han inte tänkte på oss. Att allt var svart och att han inte såg någon annan väg ut. Han bad inte heller om någon hjälp.

Det låter säkert främmande för dig just nu men man tar sig igenom det. Man överlever och kommer igen. Har du folk runt omkring dig?

• qfnafnjf

Ibland känner somliga att tillvaron blir för tryckt och outhärdlig. Ibland är det omgivningen, ibland är det bara allmänt tråkigt.

Ibland är det inte mer än ett test och man kommer ut på andra sidan starkare.

• Anonym (grr)

Honom, honom, honom!!!

Vad är det med människor nu för tiden?

• Anonym (Otilla)
    Anonym (grr) skrev 2018-09-02 02:57:29 följande:

Honom, honom, honom!!!

Vad menar du med honom?
  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (grr) skrev 2018-09-02 02:57:29 följande:

Honom, honom, honom!!!