Inlägg från: DeathByPickles |Visa alla inlägg
  • DeathByPickles

Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?

Nope, men jag skulle kanske kunna rekommendera en samtalskontakt så att han får hjälp med att hantera sin depression. Som med största sannolikhet har mycket lite med sex att göra. 

Tycker att det vore mer intressant att höra hur många människor som verkligen vill att en partner ställer upp med sympatisex. Snacka om en smäll mot självkänslan när någon bara knullar med en för att det är synd om en. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • DeathByPickles
    Anonym (Björn) skrev 2018-09-01 00:28:43 följande:
    Killen vill ha sex, men inte förhållande.

Killen vill inte bara ha sex, säger du ju. Han vill ha hjälp med sin depression, och får han inte sex tänker han ta livet av sig. 

Inte de mest sunda premisser att hoppa isäng på. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • DeathByPickles
    Anonym (Björn) skrev 2018-09-01 00:35:50 följande:
    Överdrev. Han tänker inte avsluta livet. Men han behöver sex.

Behöver sex för att.... annars händer vad, precis? 

Och vad garanterar att han kommer att må tippetopp efter den där enda "härliga" gången med en tjej som ställer upp för att hon inte står ut med att se honom så olycklig - oavsett om hon själv verkligen är tänd eller inte? Självrespekten måste verkligen vara på topp. Kräks
    Räcker det för att dra honom upp ur ett märker som förmodligen beöver medicinering och terapi, eller kommer han att vilja ha barmhärtighetssex nästa månad igen... och nästa.... och nästa? 

Det är helt enkelt hittepå att ett barmhärtighetsligg skulle kunna lyfta en deprimerad människa. Är man deprimerad beror det på andra saker än brist på snusk, och det är rätt förringande av diagnosen att påstå att ett random knull skulle vara bot.  

• DeathByPickles
    Anonym (Björn) skrev 2018-09-01 00:57:53 följande:
    Vi säger såhär. Han är oskuld och förtvivlad. Han vill få det gjort, men inte med vem som helst.

Det är trevligt att se hur du anpassar TS utefter svaren du får. 

Jag förstår fortfarande inte hur det skulle lyfta någon människans självkänsla av att veta att den man har sex med, gör det för att "ställa upp" och för att "det är synd om" en själv.. inte för att den känner lust och är kåt. 
    Alla är eller har varit oskulder, det löser sig eller också lever man med det. Börjar det påverka ens liv söker man hjälp hos samtalskontakt typ kurator eller psykolog, man klänger inte på sina vänner. 

• DeathByPickles
    Tecum skrev 2018-09-01 16:52:22 följande:
    Men om han är oskuld och du är hans första blir du ju speciell rent automatiskt. Och om sex och att få närheten till en naken kvinna betyder så mycket för honom blir du speciell!

Är det inte tvärtom istället, om du har ett ons med den häftiga och snygga killen från krogen men han glömmer dig efter tio  minuter och börjar fundera på nästa tjej, då är du verkligen utbytbar?
    Förstår faktiskt inte hur tjejer tänker där?
    Hurdå speciell? DU kanske resonerar så, men alla människor fungerar verkligen inte på samma sätt.... och bara för att den andra parten av någon anledning tycer att det vore magiskt att förlora oskulden, innebär det inte att det är en positiv upplevelse för den som (i en situation som TS beskriver) "ställer upp". 
    Tvärtom upplever jag att många män (japp, här tänker jag generalisera) som är fixerade vid sin egen oskuld är just det. Fixerade. Vid sin egen. 
    Vad den andra parten tycker och tänker om saken verkar inte vara jätteviktigt - därav allt snack om sexköp och självmord och depression och ställa upp. 

Och så undrar de varför de är oskulder. 
  • DeathByPickles
    Tecum skrev 2018-09-02 18:45:19 följande:
    Men kroppslig fixering är inget som bara gäller män, hur många kvinnor har inte skrivit här om bröststorlek, blygdläppar, längd och allt möjligt annat.

TS har inte sagt något om att kvinnan ska göra något mot sin vilja, tanken är såvitt jag begriper att hon ska se det som spännande att inviga en oerfaren kille i sexlivet. Även om det är helt otänkbart för dig - och det respekterar jag - så finns det säkert kvinnor som kan tänka sig att göra det. Men de vågar väl inte skriva här då de genast blir nedsablade av den moraliska majoriteten.

Sen blir jag förvånad över att så många tycker att han ska köpa sex, ska vi tillåta prostitution i landet?

Var fick du kroppsfixering ifrån? Det har jag inte pratat om överhuvudtaget. 

TS har pratat om depression, om att den omtalade mannen skall vilja ta livet av sig om han inte får sex med sin tjejkompis... jag tycker att det låter som manipulation och inte som sex med attraktion och samtycke. 

Nej naturligtvis inte. 

• DeathByPickles
    Anonym (Björn) skrev 2018-09-03 22:52:59 följande:
    Nej, han tycker SSRI är ett personligt misslyckade. Han utesluter dock inte att han snart behöver dem för att kunna fungera.
    Han tycker också att runka är ett fattigt och ensamt nöje.
    Den här människan verkar (utefter beskrivningen vi fått) ha betydligt större problem än brist på sex. Absolut inte en lämplig knullpartner. 
    Alla varningsklockor klingar. 
  • DeathByPickles
    Anonym (Björn) skrev 2018-09-03 22:52:59 följande:
    Nej, han tycker SSRI är ett personligt misslyckade. Han utesluter dock inte att han snart behöver dem för att kunna fungera.
    Han tycker också att runka är ett fattigt och ensamt nöje.
    Den här människan verkar (utefter beskrivningen vi fått) ha betydligt större problem än brist på sex. Absolut inte en lämplig knullpartner. 
    Alla varningsklockor klingar. 
  • DeathByPickles
    Anonym (Hans Klinga) skrev 2018-09-03 23:25:15 följande:

Nutidens kvinnor är lata, bortskämda, otacksamma och krävande.

Utveckla gärna. Glad
  • DeathByPickles
    Anonym (Björn) skrev 2018-09-04 19:44:37 följande:
    Men kan du inte åtminstone ge honom en hjälpande hand?
    Jag kan kanske googla fram några telefonnummer till samtalskontakter eller vc om han inte förmår göra det själv?
Svar på tråden Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?