Anonym (Idioti) skrev 2018-09-01 12:40:22 följande:
Folk får helt enkelt börja inse att politiker ljuger och att pengar betyder mer än människor i deras ögon. Politiker jobbar för att spara in ekonomiskt och inget annat. För att nå sina mål (att få så många röster som möjligt ) så manipulerar dom människor att tro på deras budskap om att det ska bli bättre på olika sätt och att det ska bli ändringar, tyvärr blir det inte så i verkligheten utan de har alltid en baktanke med själva manipulationen. Om folk bara kunde börja ta det politiker säger och lovar med en nypa salt för det blir inte så och det slutar med att en hel befolkning blir besvikna och grundlurade på sina röster.
Tror du att man kan få en ung människa i början av livet att se verkligheten med samma glasögon som man har när man är 60+? Om jag skulle predika för mina vuxna döttrar om hur politiker ljuger och berätta om min "hemska" upplevelse då jag röstade på Fälldin!!!
så skulle de lyssna förstrött och titta på mig, ömt och med kärlek, men liksom............överseende *typ*.........mamma är gammal...liksom