Inlägg från: Anonym (Stämmer inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stämmer inte)

Har du röstat?

Anonym (Idioti) skrev 2018-09-01 08:45:45 följande:

Ja men nu för tiden ljuger politiker om olika förslag som dom har för att locka väljare men sen när valet väl är slut och de fått sina röster så skiter dom fulldtåndigt i det dom lovat och förslagen och kör på som vanligt. Socialdemokraterna och moderaterna har lurat svenska folket till fördärv. Nu räcker det med en regering ledd av dom. Jag tycker att det nu är dags för något småparti som aldrig haft makten att ta över styret och ge dom en chans och visa vad dom går för , S och M har spelat sina kort för länge sen, ut med dom och de kan ta din manipulation med sig ur riksdagen!

När vallöftena granskas så har regeringspartierna helt eller delvis uppfyllt över 80% av vallöftena. Detta gäller de tre senaste mandatperioderna, dvs både alliansens regeringar och senaste regeringen med S/MP. Svenska partier är duktiga på att uppfylla vallöften.
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-01 18:04:43 följande:

Låter finfint. Idag så skriks det ju ständigt efter källor och du kan säkert länka:)

Ett blogginlägg som sammanfattar en vetenskaplig artikel. Jag har läst artikeln, men alla har inte tillgång till den så jag väljer blogginlägget istället.

politologerna.wordpress.com/2013/12/30/nyckeln-till-regeringseffektivitet-singelhushall-eller-giftermal-inte-bara-samboskap-om-svenska-regeringars-valloften-1994-2010/

Den artikeln gäller 1994-2010, men alliansen hade samma uppfyllandegrad 2010-2014 som perioden innan. S/MP ser också ut att hamna på 80% för den här perioden.
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2018-09-01 19:15:04 följande:

Ett blogginlägg som sammanfattar en vetenskaplig artikel. Jag har läst artikeln, men alla har inte tillgång till den så jag väljer blogginlägget istället.

politologerna.wordpress.com/2013/12/30/nyckeln-till-regeringseffektivitet-singelhushall-eller-giftermal-inte-bara-samboskap-om-svenska-regeringars-valloften-1994-2010/

Den artikeln gäller 1994-2010, men alliansen hade samma uppfyllandegrad 2010-2014 som perioden innan. S/MP ser också ut att hamna på 80% för den här perioden.

Länk till artikeln i blogginlägget förresten. Så om man har tillgång till tidskriften är det bara att följa länken där och läsa hela artikeln.
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-01 19:34:39 följande:

"Politologerna" kan ju inte ha fel?

Men snälla. Jag valde ett blogginlägg då du, för att läsa den vetenskapliga artikeln, måste köpa tillgång till artikeln eller t.ex. vara anställd på ett universitet som prenumererar på tidskriften. Om du verkligen vill läsa källan så köp artikeln för 42.50 dollar. Du kommer då se att det som står i blogginlägget stämmer med den vetenskapliga artikeln. På grund av kostnaden valde jag en bra sammanfattning av artikeln, som då råkade vara ett blogginlägg.

Känns konstigt att en sammanfattning av en vetenskaplig artikel ska ifrågasättas. I sammanfattningen finns dessutom en tabell, som tydligt visar resultatet, och den är tagen rakt ur artikeln.
Svar på tråden Har du röstat?