Inlägg från: Anonym (Idioti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Idioti)

Har du röstat?

Politik är djävulens påfund. Tyvärr styrs ju landet av ett måste att rösta och låter man bli så läggs ändå ens icke röst på det parti som fått flest röster så är man smart så röstar man blankt eller något vettigt parti dvs ett parti som aldrig styrt landet (socialdemokraterna och moderaterna in my ass, de kan dra långt åt helvete och stanna där!)

• Anonym (Idioti)
    qfnafnjf skrev 2018-08-30 15:18:54 följande:

Ska vi slå vad?

Det är inte så det blir i praktiken om en långsamt ökande skara slutar att rösta. Det som kommer hända då är istället att det kommer bli mycket otrevligt att ha staten som uppdragsgivare eller på något sätt vara förknippad med staten men också farligt för vederbörandes släkt och vänner.

Rörande alternativa styrformer så verkar t.ex. hovet fungera mycket bättre och stabilare än vad någon demokratisk regering och församling någonsin har gjort.

Det värsta är att majoriteten kommer fortsätta rösta. En gång i tiden va Sverige ett bra land men nu går det mer och mer sakta mot en diktatur , partierna med flest röster, staten och statsministern får alldeles för mycket makt och det håller på att förgöra vårat land och synen dom har på svaga människor och djur är fruktansvärd.
  • Anonym (Idioti)
    qfnafnjf skrev 2018-08-30 17:35:24 följande:

Hah. Den dagen vi får en dålig diktator är den dagen jag gör något för folket och står mitt straff med ryggen rak och tar 400 slag.

Det har inte slagit dig att det är bara en bild som några reddit/internet pajasar försöker förmedla?

Nej men de som har ögonen öppna och bra människokännare samt de som är lite erfarna av livet och ser igenom manipulationer ser fördärvet och katastrofen som vi står inför pga inkompetenta narcissistiska och framförallt väldigt manipulerande politiker .
  • Anonym (Idioti)
    qfnafnjf skrev 2018-08-30 17:35:24 följande:

Hah. Den dagen vi får en dålig diktator är den dagen jag gör något för folket och står mitt straff med ryggen rak och tar 400 slag.

Det har inte slagit dig att det är bara en bild som några reddit/internet pajasar försöker förmedla?

Nej men de som har ögonen öppna och bra människokännare samt de som är lite erfarna av livet och ser igenom manipulationer ser fördärvet och katastrofen som vi står inför pga inkompetenta narcissistiska och framförallt väldigt manipulerande politiker .
  • Anonym (Idioti)
    qfnafnjf skrev 2018-08-30 17:46:50 följande:

Äsch. Ta det med en klackspark det finns inget att oroa sig över någonsin.

Härligt med katastrof och fördärv. Så länge man har självkontroll.

Det kommer du få se . Tyvärr styrs ju folks liv av politiker. Politiker styr de stackars människorna och inkräktar på deras liv men många människor är blinda för den sanningen eftersom man alltid levt med ett politikerstyrt samhälle och ser det som något normalt.
  • Anonym (Idioti)
    Decx skrev 2018-08-30 18:12:57 följande:

Nej, röstar inte.

Landet behöver en revolution och byggas upp på nytt.

Då måste du rösta blankt i detta helvetes politikerledda land. Som sagt så räknas en icke röst in på det partiet som fått flest röster av svenska folket vare sig du vill eller inte. Men en blank röst kan dom inte räkna in som en röst till det största partiet
  • Anonym (Idioti)
    Decx skrev 2018-08-30 18:29:55 följande:

För mej är en blankröst att man godkänner systemet men saknar alternativ så nej tack.

Huruvida dom vill räkna min röst som pest eller kolera kvittar.

Vid en blankröst så är det lika med att du inte röstar alls men annars om du helt låter bli så är du med och bidrar med en extra röst till det partiet som fått flest röster och det vill du inte
  • Anonym (Idioti)
    qfnafnjf skrev 2018-08-30 18:56:24 följande:

Jag har varit politiker och det finns de som styr politikerna också. Att vara politiker t.o.m. toppolitiker är fortfarande rätt långt ner i hierarkin.

Det är fantasitänkande att man är med och röstar utan att rösta. I så fall skulle även icke röstberättigade räknas också.

I vilket parti?
  • Anonym (Idioti)
    Anonym (Historiker) skrev 2018-08-31 22:44:08 följande:

Jag håller med. Många politiker är korrupta narcissister med för mycket "makt" (den egentliga makten sitter stora ekonomiska intressen på- inte politiker).

Jag kan bli lite irriterad på att människor inte genomskådar vad som sker. Men det krävs träning och viss analytisk förmåga.

Tycker att politiken idag har närmat sig 1700-talets politik med stridigheter mellan de olika stånden, inte minst hattar och mössor. På den tiden var politiken i Sverige en katastrof och jag tycker att det börjar dyka upp många gemensamma drag i dagens. På den tiden blev det vilda protester. Idag sitter man och beklagar sig hemma i soffan eller på sociala medier i bästa fall (i tron om att någon ska läsa och agera).

Vi ska använda våra röster för att säga vår sak. Men hjälper inte det så ska vi gå ut och demonstrera och till slut agera. Det är något svenskar är dåliga på jämfört med andra folk. Vi är helt enkelt lata!

Ja men nu för tiden ljuger politiker om olika förslag som dom har för att locka väljare men sen när valet väl är slut och de fått sina röster så skiter dom fulldtåndigt i det dom lovat och förslagen och kör på som vanligt. Socialdemokraterna och moderaterna har lurat svenska folket till fördärv. Nu räcker det med en regering ledd av dom. Jag tycker att det nu är dags för något småparti som aldrig haft makten att ta över styret och ge dom en chans och visa vad dom går för , S och M har spelat sina kort för länge sen, ut med dom och de kan ta din manipulation med sig ur riksdagen!
  • Anonym (Idioti)
    Anonym (Idioti) skrev 2018-09-01 08:45:45 följande:

Ja men nu för tiden ljuger politiker om olika förslag som dom har för att locka väljare men sen när valet väl är slut och de fått sina röster så skiter dom fulldtåndigt i det dom lovat och förslagen och kör på som vanligt. Socialdemokraterna och moderaterna har lurat svenska folket till fördärv. Nu räcker det med en regering ledd av dom. Jag tycker att det nu är dags för något småparti som aldrig haft makten att ta över styret och ge dom en chans och visa vad dom går för , S och M har spelat sina kort för länge sen, ut med dom och de kan ta din manipulation med sig ur riksdagen!

Ta sin manipulation med sig ut ur riksdagen *
  • Anonym (Idioti)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-01 12:27:55 följande:

T

Så har politiker alltid gjort men det krävs kanske att man blir 60+ (som jag) för att man ska se mönstret? Minns när jag var ung och engagerad och röstade på C (Fälldin) för att jag var rädd för kärnkraften och han stod för NEJ! Jag blev alltså "bondeförbundare" fast jag knappt sett en ko. Jag följde valvakan och HERREGUD så besviken jag blev när Torbjörn direkt började sväva på målet.  The rest is history.

Folk får helt enkelt börja inse att politiker ljuger och att pengar betyder mer än människor i deras ögon. Politiker jobbar för att spara in ekonomiskt och inget annat. För att nå sina mål (att få så många röster som möjligt ) så manipulerar dom människor att tro på deras budskap om att det ska bli bättre på olika sätt och att det ska bli ändringar, tyvärr blir det inte så i verkligheten utan de har alltid en baktanke med själva manipulationen. Om folk bara kunde börja ta det politiker säger och lovar med en nypa salt för det blir inte så och det slutar med att en hel befolkning blir besvikna och grundlurade på sina röster.
  • Anonym (Idioti)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-01 14:51:10 följande:

Tror du att man kan få en ung människa i början av livet att se verkligheten med samma glasögon som man har när man är 60+? Om jag skulle predika för mina vuxna döttrar om hur politiker ljuger och berätta om min "hemska" upplevelse då jag röstade på Fälldin!!! så skulle de lyssna förstrött och titta på mig, ömt och med kärlek, men liksom............överseende *typ*.........mamma är gammal...liksom

Jag är 23 år men har levt det hårda livet så jag kan se verkligheten så som den egentligen är
  • Anonym (Idioti)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-01 16:00:52 följande:

Fast vad betyder "det hårda livet"? Är det droger involverade så är du på ruta ett.

Nej men jag har haft det väldigt tufft på andra sätt.
Svar på tråden Har du röstat?