Embryo donation för singlar?
Hej!
Jag är också på väg mot embryoadoption. Är singel, 41 år och gjort tre inseminationer i Danmark varav ett försök tog sig men slutade i missfall, samt ett ivf-försök nu i somras. Tänkte göra ett till ivf-försök nu i höst och sen går jag nog vidare till embryoadoption.
Jag har varit på ett seminarium med AVA clinic i St Petersburg (jag bor i Stockholm) samt en privat konsultation. De har ett paket (som någon nämnt här tidigare) med baby-garanti. Har det inte fötts ett levande barn efter 4 försök så får du 80 procent av pengarna tillbaka.
Det finns en podd som heter "Jag vill ha barn" som jag kan tipsa om. En av kvinnorna som har podden åkte till Ryssland för embryoadoption så genom hela podden får man följa henne (bland andra samtalsämnen) från singel och barnlös till nu höggravid. Du kan även googla info om hennes resa; Cilla Holm. Har varit artiklar om henne i bla DN.
Jag hörde också att detta ska bli lagligt i Sverige till årsskiftet men är tveksam till Sveriges åldersgräns, vad den kommer bli då, den i de flesta fall är mycket mindre generös än utomlands. Någon som vet nåt?