Bestemor skrev 2018-08-30 00:14:53 följande:
Jag förstår inte vad du menar.
Jag skriver ju att om det funnits risk för alkohol, så hade jag gjort det också.
Nu visste jag att det inte fanns någon större risk för att han skulle supa så ofta att han blev beroende.
Hans pappa är alkoholist, ett svårt fall, en a-lagare. Han växte inte upp med honom, men hade inga problem med att prata om hans pappas supande. Det pratades mycket om beroende ett tag och teorin var att barn till alkoholister hade mycket lättare att fastna i det.
Så sonen behövdes inte mutas att inte supa.
Jag satt alltid uppe och väntade när mina barn var ute och la mig inte och sov innan de var hemma, så därför vet jag att han inte drack speciellt mycket och ofta.
Jag tror inte det fanns speciellt mycket i hans kretsar. Det var vanliga arbetarungar som gick i skolan eller jobbade. Inga högre inkomster alltså.
Det är för att man älskar sina barn man kommer på olika sätt att muta dem, så de känner att de har motivation att kämpa.
Jag gjorde det inte för att kontrollera honom, han är och var en självständig kille som inte gick i mina ledband.
Orkar inte med denna tråd med galenpannor, så detta blir mitt sista inlägg. Men visst visst fortsätt du intala dig själv detta. Glöm inte kräva tillbaka pengarna sen när sonen tar en festcigg sen vid 35.