Tobak och körkort
Så gjorde jag med.min son. Jag betalde 15 000 kr. Jag tror det är lättare att stå emot grupptryck om de kan säga, att de får körkortet om de inte börjar röka.
Så gjorde jag med.min son. Jag betalde 15 000 kr. Jag tror det är lättare att stå emot grupptryck om de kan säga, att de får körkortet om de inte börjar röka.
Inte alls. Hatar rökare.
Men det är idiotiskt att ts ska bestämma över sådant när sonen blivit myndig och flyttat hemifrån.
Spelar mindre roll vad det handlar om. Kunde också lika gärna vara "vi betalar körkortet åt dig om du lovar att aldrig flytta från staden".
Det är farligt att köra bil också. Att dom ens låter honom ta körkort överhuvudtaget. Och varför gäller det inte alkohol kan man ju undra.
Nu såg det ju inte riktigt likadant ut på 70-talet som det gör nu (och bara för att du har problem med rökning betyder inte det att andra inte har problem med alkohol).
Det är inte fler som är beroende av cigaretter heller. Ungdomar röker och dricker för att det är coolt, inte för att dom behöver.
Och om nu ts och du vill ha en ekonomisk hållhake på era barn för att slippa klippa navelsträngen så får ni väl ha det. Bara lite hyckleri att reglerna inte gäller tex alkohol eller kokain.
Orkar inte med denna tråd med galenpannor, så detta blir mitt sista inlägg. Men visst visst fortsätt du intala dig själv detta. Glöm inte kräva tillbaka pengarna sen när sonen tar en festcigg sen vid 35.