Inlägg från: Anonym (Gaaah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gaaah)

Blindtarmsinflammation???!

Åk till sjukhuset så snart som möjligt. Strunta i din mamma.

Om det är blindtarmen, så be någon att få din mamma att förstå sedan. Det kan ju bli livshotande. Vad arg jag blir på hennes oförstånd!

Min mamma typ tvingade mig att åka till akuten fast jag inte ville, 30 år gammal. Brusten blindtarm.

• Anonym (Gaaah)

Vad bra att höra.

Blindtarmsinflammationer kan ibland gå över, så ignorera inte om det händer igen. Och låt inte din mamma köra över dig med 'förra gången'.

Mitt fall ovan var andra gången jag drabbades av precis samma slags besvär. Första gången uppsökte jag inte vården.

Det jag även glömde säga var att den gång som jag åkte akut, och blindtarmen hade brustit, blev jag hemskickad från sjukhusakuten dagen innan. Det var väl inte så att jag blev totalt dissad, de tog lite prover som jag inte fick veta svaret på och sa sen att de ändå inte hade tid att röntga men att jag skulle få göra det nästa dag om jag åkre hem emellan. Nästa dag fick jag vänta på nytt och proverna skulle tas om. Och vänta mer. Så mycket tid försvann. Svårt att diagnosticera alltså och man måste stå på sig.

Svar på tråden Blindtarmsinflammation???!