Inlägg från: Annkatrin2890 |Visa alla inlägg
  • Annkatrin2890

Blindtarmsinflammation???!

Söndag förra veckan började jag få ont i magen, tänkte att jag fått i mig nåt jag inte tål (ingen allergi direkt men känslig mot vissa saker), får grovt ont nån timme senare och åker hem, har fortfarande ont, börjar må illa, äter inget mer den dagen pga dålig aptit, nästa dag, vaknar, mår illa, har ont, dålig aptit, och så har de fortsatt till idag, har fått mer och mer ont och oftare, de känns som nån hugger mig i högra sidan av magen, smärtan är långt ner men ibland mot mitten, gör ont när jag tar djupa andetag, när jag böjer mig, smärtan blir värre, är inte gravid då jag är 17 och oskuld, mamma vet om denna smärta och vi tänkte kontakta vårdcentral på måndag

• Svar på tråden Blindtarmsinflammation???!
  • Annkatrin2890

Efter snart en vecka med blindtarmsinflammation har den isåfall troligen gått sönder varvid det bildas en varböld (i annat fall skulle symptomen spontant h gått tillbaka), många gånger har man då feber och sjukdomskänsla, har du det? Typiska smärtor vid blindtarmsinflammation är kontinuerliga sådana som förvärras av rörelse. Nästan alltid föreligger även illamående och/eller kräkningar. Låga buksmärtor hos kvinnor kan dock ofta härröra från de gynekologiska organen och detta är omöjligt att skilja utan närmare undersökning.

?????????? Känner flera som gått med det länge, smärtan förvärras varje dag, rörelse gör smärtan värre, kan inte böja mig utan att nästan skrika, trycker man på höger sida så gör det jätteont, kan bara ligga på rygg, evt på vänstersida men inte bästa valet, vet inte vad det kan vara direkt

• Annkatrin2890

Mamma sa att det var bättre att åka till vårdcentralen... smärtan har blivit mycket värre sen igår, haft ont hela morgonen, mår illa, ingen feber vad vi märkt, snarare att jag är kall, tog tempen för ett tag sen men då hade den höjts, bara lite, känner mig inte sjuk annars, bara väldigt trött, spelar ingen roll hur länge jag sover

• Annkatrin2890

Skrev till mamma att de blivit värre, fick bara till svar att jag skulle vila och vänta till måndag, har väldigt ont nära/på höftbenet? Det kan dock vara från att sova konstigt men

• Annkatrin2890

Svar till 10

Har väldigt ont men har inte feber i nuläget vad vi märkt, mammas kille sa att om jag får feber eller om det blir hastigt värre så åker vi till akuten, åker inte själv då jah jag vill inte vill sitta själv om det blir operation osv, är väldigt orolig att blindtarmen ska spricka (om det nu är blindtarmen) men mamma vägrar åka om det inte blir hastigt värre

• Annkatrin2890

Min temp går lite upp och ner, fryser dock väldigt mycket, kan fråga mamma om att ringa 1177, smärtan är kvar, mår mer illa än vanligt

• Annkatrin2890

Svar till 13

Jag har som en smärta på höger sida, den är lite som överallt och inte bara nedre höger del av magen, jag kan äta och dricka, just nu finns ingen aptit dock, mår sjukt dåligt och smärtan blir värre, mamma vill vänta till vårdcentralen då man slipper vänta på akuten jättelänge men kan inte gå med denna smärta, kan alltid ta mig själv till sjukhuset då jag har busskort och de finns buss men vill inte vara där själv om det blir operation

• Annkatrin2890

Är absolut så pass gammal, brukar ringa dom själv men detta känns mer allvarligt och skulle dom säga att jag Måste åka in så vill jag att mamma ska med, har fått mamma att ringa 1177 imorgon så blir förmodligen akuten, grät av smärta, tagit alvedon

• Annkatrin2890

Vaknat nu såhär på morgonen, mesta smärtan är borta även illamåendet (känner lite) vet inte om jag blivit bättre eller om det är alvedonen som hjälpt, märker jag väl senare under när alla andra vaknat

• Annkatrin2890

Ska till lättakuten (akuten på en vårdcentral) det misstänks en inflammation någonstans eller muskelbristning (känns lite omöjligt då jag inte hade rört mig på något sätt jag skulle kunna skadas på i sammanhäng att jag fick ont) men men, ska försöka hålla detta uppdaterat

• Annkatrin2890

Varit på vårdcentral, misstänkt blindtarm, remiss till sjukhus, har smärtor precis vid mc. Burnies punkt vilket gör att de inte går att utesluta att de kan vara fel på blindtarmen, gjorde även svinont när han tryckte där, nu ska kirurger kolla och bedöma

• Annkatrin2890

Så är hemma nu, symptomen jag berättade om var verkligen misstänktsamt men när dom väl kände och så trodde dom inte att det var blindtarmen längre, kom hem två timmar senare med 3 stick i armvecken och inget fel hittat, dom vet absolut inte varför jag har ont eller mår illa men skulle komma tillbaka om det blir akut värre men dom misstänker ingenting just nu

Svar på tråden Blindtarmsinflammation???!