• Carinrebecca

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

vill2017 skrev 2019-01-21 07:42:00 följande:

Hej hej! Vi startar det korta protokollet med Gonal-F när jag får nästa mens runt den 25/1!

Är det några fler som kör ungefär samma tid så kan vi ju följas åt :)

Vad spännande! Hur har er IVF-resa sett ut hittills? Har mensen dykt upp?

Idag är min tredje sprutdag med menopur, mensen kom precis som beräknat vilket var skönt. Men fy vilken mens jag hade. Blir mer och mer övertygad om att det är endometrios som är boven för oss.
  • Carinrebecca
    MiMaMi82 skrev 2019-01-23 11:41:38 följande:

Nu kör vi det långa protokollet med nässprej och Menupur. Tydligen superhög dos av Menupur eftersom det inte blivit så många ägg vid tidigare försök. Sista veckan med nässprejen innan vi började med sprutorna var ju inte jättekul. Jättetrött, nedstämd och avslutade med migrän. Men tack och lov ändrades det snabbt när sprutorna började injiceras. Nu hoppas jag verkligen det ska gå vägen denna gång.

Hur gör ni andra för att känna hopp och en tro på att det faktiskt kan funka? Jag tror att jag alltid har tänkt att "det kommer inte gå" "vi kommer nog inte få barn" och undrar om kroppen på något magiskt vis ställer in sig på det. Tänker att det borde gå att göra tvärtom också. Så tar tacksamt emot de bästa argumenten ni har för att det faktiskt kan funka. =) Tacksam för motivationshjälp.

Hur hög dos menopur har du fått? Jag har fått menopur den här omgången efter att inte ha fått några vidare resultat med bemfola. Låter inte roligt alls med nässprayen, men skönt att det är annat nu! Hur många sprutor har du hunnit ta? Och när på ett ungefär tror du att ni får tid för äggplock?

Jag och min sambo har haft såna diskussioner om det där med inställning. Han är så löjligt positiv, jämt och till allt. Och det kan göra mig tokig ibland. Jag är lite rädd för att vara extrem åt något håll, jag vill inte hoppas och tro för mycket för jag är så rädd för att gå under om resultaten inte skulle komma. Så att jag inte alltid är positiv tror jag mycket är ett skydd för mig själv. Det är inte lätt och jag vet inte riktigt om jag har någon motivationshjälp heller.
  • Carinrebecca
    carola18 skrev 2019-01-23 19:03:13 följande:

Då var man ruvare igen!

Av 16 ägg så befruktade 9. 1 sattes in. 2 till frysen. Resten odlas vidare ytterligare 1 dag så får vi besked via post sedan.

Vad spännande! Lycka till, ska hålla tummarna för er!
  • Carinrebecca
    vill2017 skrev 2019-01-28 10:39:44 följande:

Hej!

Har fortfarande inte fått min mens än.. är på cykeldag 38 men har haft så långa som 40 dagar förut så det är inget konstigt.

Vi har problem med få och slöa spermier men min man har fått kontakt med en jättebra urolog som satt honom på en antibiotikakur i 7 veckor och det gav resultat! Rörligheten hade gått upp från 54% till 80% vilket betyder att de är så mycket piggare nu! Tyvärr är mängden fortfarande dålig men vi vet ju att de kommer göra icsi på alla våra ägg vid nästa IVF.

Vilken klinik går ni hos?

Måste vara drygt med så långa cykler, särskilt när man bara vill sätta igång.

Men wow, vilken förbättring! Skönt ändå att redan veta att det blir icsi, sen får vi hoppas att det finns några riktigt livskraftiga spermier!

Falun går vi hos. Ni då?
  • Carinrebecca
    MiMaMi82 skrev 2019-01-30 12:21:14 följande:

Jag har tagit 450 på Menopur. Imorrn är det äggplock och antalet äggblåsor har varit lika som tidigare gånger, men min kropp kanske helt enkelt inte vill ha fler. Men tycker fortfarande att det borde finnas chans på ett guldägg bland de som de plockar ut. :)

Haha, min sambo var superpositiv till första försöket, han var helt övertygad om att det skulle gå. Känner igen mig i att försöka hålla nere hoppet för att inte bli besviken. Men ärligt talat, blir ju jäkligt besviken ändå när det inte går. Så då kanske det inte skadar att vara positiv.

Känner igen mig så mycket! Vi bytte till Menopur den här omgången, för att förhoppningsvis få upp äggantalet. Nu har jag tagit 375 menopur men precis som för dig så verkar inte antalet äggblåsor öka så mycket. Hoppas att ditt plock gick bra och att ni har fått lite goda nyheter nu! Vi har plock på onsdag och min läkare har föreslagit ett IL-dropp den här gången ifall det är mitt immunförsvar som ställer till det.

Det har du faktiskt helt rätt i! Man blir ju besviken i vilket fall så varför inte prova den positiva vägen?
  • Carinrebecca
    vill2017 skrev 2019-01-30 13:05:22 följande:

Vi går på Sophiahemmet i Sthlm. Däremot fick jag inte starta denna cykel eftersom kliniken sa att det var fullt. Jag bröt ihop totalt.. Har ju redan väntat i tre månader pga julstängt och nu måste vi vänta ytterligare en månad.

Men nej vad fruktansvärt! Jag kan inte ens tänka mig vilken käftsmäll det måste ha varit. Är det något som de har flaggat för innan eller kom det som en chock? Jag lider verkligen med er!
  • Carinrebecca
    lyckligast80 skrev 2019-02-01 07:55:41 följande:

Igår på min sambos 30 års dag fick vi veta att vi fått 3 ägg till frysen!! Hur galet bra är inte det!!! Och vilken present han fick!:) Hoppas dem två grynen vi fick tillbaka är lika starka! :)

Det är ju toppen! Vilket härligt resultat, hoppas att ni kan spara det till eventuellt framtida syskonförsök!
  • Carinrebecca
    lyckligast80 skrev 2019-02-01 17:37:05 följande:

Ja det håller vi verkligen tummarna för! :)

Det var en bra omgång om msn kan säga så, bästa hittills. 7/8 ägg blev befruktade! 2 tillbaka och 3 till frys. Så vi är sååå glada! Nu väntar vi bara olidligt till TD! Hemsk väntan....

När ju verkligen som en bra omgång, kul att så många blev befruktade och gick att odla vidare! Ja usch och fy, olidlig väntan. Hoppas att det går vägen!
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2019-02-04 09:45:23 följande:

Aa precis! Alla ska väl börja då... skönt att ni är garanterad nästa månad.. när ska du få mens? Vi pratade igår. O gjorde slut. Mitt val typ. Men han förstod. Idag känns det som fel beslut. Fyfan :(

Men fy vad tråkigt att läsa. Det är ingen enkel resa det här med IVF och månad efter månad när man kämpar med att bli gravid. Känns det som att det måste vara hugget i sten nu då? Lider verkligen med dig, som att man inte hade nog.
  • Carinrebecca

Nyss tagit Ovitrelle ägglossningsspruta, på onsdag är det dags för vårt tredje äggplock. Pendlar mellan att känna mig stark, lugn och hoppfull till att nästa stund känna mig lite uppgiven. Tror inte på så många ägg den här gången heller trots hög stimulering.

Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF