MiMaMi82 skrev 2019-01-23 11:41:38 följande:
Nu kör vi det långa protokollet med nässprej och Menupur. Tydligen superhög dos av Menupur eftersom det inte blivit så många ägg vid tidigare försök. Sista veckan med nässprejen innan vi började med sprutorna var ju inte jättekul. Jättetrött, nedstämd och avslutade med migrän. Men tack och lov ändrades det snabbt när sprutorna började injiceras. Nu hoppas jag verkligen det ska gå vägen denna gång.
Hur gör ni andra för att känna hopp och en tro på att det faktiskt kan funka? Jag tror att jag alltid har tänkt att "det kommer inte gå" "vi kommer nog inte få barn" och undrar om kroppen på något magiskt vis ställer in sig på det. Tänker att det borde gå att göra tvärtom också. Så tar tacksamt emot de bästa argumenten ni har för att det faktiskt kan funka. =) Tacksam för motivationshjälp.
Hur hög dos menopur har du fått? Jag har fått menopur den här omgången efter att inte ha fått några vidare resultat med bemfola. Låter inte roligt alls med nässprayen, men skönt att det är annat nu! Hur många sprutor har du hunnit ta? Och när på ett ungefär tror du att ni får tid för äggplock?
Jag och min sambo har haft såna diskussioner om det där med inställning. Han är så löjligt positiv, jämt och till allt. Och det kan göra mig tokig ibland. Jag är lite rädd för att vara extrem åt något håll, jag vill inte hoppas och tro för mycket för jag är så rädd för att gå under om resultaten inte skulle komma. Så att jag inte alltid är positiv tror jag mycket är ett skydd för mig själv. Det är inte lätt och jag vet inte riktigt om jag har någon motivationshjälp heller.