• H@llon

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Ja det är nässpray, den var inge rolig. Sov jättedåligt och drömde massor, så jag var astrött och hade typ konstant huvudvärk + väldigt nedstämd. Inget jag ser fram emot igen alltså.

Skönt, jag hade inte heller ont vid äggplock. Men asont efteråt när bedövningen släppt, höll i sig några dagar. Härligt att du är så nära, tänk vilken julklapp det kan bli!

MiMaMi82 skrev 2018-12-03 11:16:45 följande:

Samma här, fick också 300 på Gonal-F (ännu mer första dagarna) men det där andra du nämnde har jag aldrig testat. Är synarelan nässprejen? Nu tog vi ägglossningssprutan igår så ikväll blir det äntligen sprutfritt och sedan utplock imorrn. Förra utplocket gjorde inte alls speciellt ont för mig så jag hoppas det blir samma lika nu.

• H@llon

Shit va bra!! Ja tänk vilken 30-årspresent och julklapp det kan bli!

Varför tar du två Ovitrellesprutor? Jag fick bara en.

Jooosen skrev 2018-12-03 18:11:24 följande:

Slemhinnan va ju bara 3 mm i torsdags och vi förmodade att det inte blir någon återföring av fryst blasto. Var där i eftermiddags igen 4 dagar senare - den var 7,3 mm!!! Så jävla glad. Nu tar jag första ovitrellesprutan ikväll, andra på fredag och sedan återföring på måndag 10 december. Hoppas de klarar upptining. Tänk vilken 30 årspresent det skulle kunna blir med plus. Vågar inte hoppas.

• H@llon

Det var mysigt på kliniken vid äggplocket och allt runt omkring. Själv plocket gjorde inte ont det var som sagt efteråt och några dagar framåt. Vi har gjort ett försök. Ska förhoppningsvis börja med Synarela den kommande cykeln.

Läste att det inte blev ett 2-dagars för er, håller tummarna för en blastocyst!

MiMaMi82 skrev 2018-12-06 09:35:25 följande:

Vad tråkigt att du får så ont efteråt. Själv tycker jag själva äggplockningsdagen är den bästa i hela behandlingen. :) Blir så ompysslad av gulliga sköterskor, mysig medicin som gör en lite skönt lullig och sedan godaste koppen kaffe och macka efteråt. Har haft tur att heller aldrig haft speciellt ont efteråt. Värre dagen efter eller två dagar efter när blåsorna fylls med vatten och det känns mer svullet än innan.

Hur många försök har ni gjort? Idag ska vi förhoppningsvis få återföring av 2-dagars.

• H@llon

Kör på bara. Jag är ganska tacksam för att det kom en jul som distraherar lite innan nästa omgång med hormoner och ångest. Jag älskar iofs alltid julen. :)

carola18 skrev 2018-12-08 21:50:19 följande:

Jag har blivit GALEN jag har överreagerat så mycket på julen detta år och verkligen gått ALL IN. Från att i flera år hata julen...Jag tror att jag försöker förtränga IVF.en genom att göra detta

• H@llon

Nej va tråkigt! :( Kommer ni göra ett nytt försök?

Jag vet faktiskt inte vad som avgör att man ska göra det långa protokollet. Jag har regelbunden mens och får positiva ägglossningstest så det borde inte vara det. Ska försöka komma ihåg att fråga nästa gång. Men det går ut på att man helt tömms på hormoner i hjärnan, dvs sätts i klimakteriet, och sen styrs av sprutorna.

MiMaMi82 skrev 2018-12-10 09:18:46 följande:

Blev tyvärr ingen återinsättning denna gång. :/ Så himla tråkigt... Verkar som det är äggkvalitén som inte är så bra eller att det blir för få ägg. Känner mig onekligen gammal nu. Det där långa protokollet, varför gör man det? Är det främst om man har oregelbunden mens eller?

• H@llon

Hej och välkommen!

Då kommer vi ligga i fas, jag ska börja med långa protokollet dagen innan julafton. :)

Sasso122 skrev 2018-12-18 22:08:44 följande:

Tack! :) Ja, verkligen skönt att det finns andra som går igenom samma sak att prata med. Det är omöjligt för en utomstående att riktigt förstå vilket helvete det är att gå igenom detta :(

Det gick bra idag och det lutar åt att vi ska testa det långa protokollet denna gången med start av nässpray på julafton, haha :) 

Vart i processen är du? Har inte hängt med i denna tråd från början så har dålig koll :/

• H@llon

Ja det här blir min andra gång med långa protokollet (har aldrig gjort korta). Mådde inge vidare av nässprayen så jag är inte aspeppad på den delen..

Sasso122 skrev 2018-12-19 10:15:42 följande:

Hej och tack!

Vad kul :) Håller tummarna att det går vägen för oss båda!!

Har du kört det långa protokollet förut eller är det första gången?

• H@llon

Kan bara föreställa mig hur du har det, vilken plåga. :( Kram

LimeLime skrev 2018-12-20 09:25:12 följande:

Tack, ja det är verkligen tvära kast mellan lycka, hopp och förtvivlan. Cytotec funkade inte första gången så ska testa snart igen med omgång 2 annars blir det skrapning. Vill bara läka, landa, ladda om och börja andra ivf-försöket så snart som möjligt.. Tack och kram tillbaka!

• H@llon

Hej hej!

Jag började med nässprayen 23/12. Vaknade på juldagen med en rejäl förkylning. Sover svindåligt om nätterna, vet inte om det beror på förkylningen eller nässprayen (en av biverkningarna förra omgången var mycket dålig sömn) så jag mår inte toppen just nu. Var tvungen att sjukskriva mig idag vilket gav ännu mer ångest då jag behöver alla pengar jag kan få för att punga ut med 68 000 kr i januari. Suck.

Kram på er, hoppas ni mår bättre

• H@llon

Spännande! Hoppas det fungerar bättre för er än med det korta. :)

Huvudvärk hade jag med både nässpray och injektioner sist så det höll i sig 4 veckor. Hoppas på mildare biverkningar denna gång.

Jag räknar med att ringa kliniken 7/1, dag 16 i behandlingen och första dagen de öppnar efter julstängningen och då får gå över till injektioner. Kontrollfreak som man är har man ju redan kollat upp alla sannorlika datum, haha.

Sasso122 skrev 2018-12-27 16:19:49 följande:

Usch låter inge vidare :( Hoppas att sömnproblemen beror på din förkylning. 

Jag började med nässprayen 24/12. Första gången med långa protokollet för mig. Har hittills inga sömnproblem men har börjat känna av huvudvärk, mest på morgonen och kvällen. 

Styrkekram!!

Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF