• Carinrebecca

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Jooosen skrev 2018-12-28 11:51:45 följande:

Ja jag säger oxå det. Måste få mer bevis av honom att han faktiskt VILL det här.. han känner väl sig säkert typ utanför (?) eller något. Vet inte. Det är mycket annat som har legat o grott oxå. Vi bråkar aldrig o det kanske är det som e problemet. Känns som vi blivit så jäkla bra vänner senaste tiden och att kärleken är helt över. Håller tummarna för att det andra ägget går att frysa!! När får du veta det? Efter nyår o allt?

Jag tror att dom har svårt att sätta sig in i det, och som du skriver kanske känner sig lite utanför. Min sambo säger ibland att han önskar att han kunde få ta en del av all behandling. Sprutor, undersökningar, äggplock och så vidare.

Hoppas att ni hittar tillbaka till kärleken mellan er, om det är vad ni båda vill i slutändan. Att gå igenom ofrivillig barnlöshet är inte enkelt, och det tär på förhållandet.

Vi skulle egentligen få veta det innan de tog julledigt, men det verkar ha fallit mellan stolarna. Så det blir väl först när de ha öppnat upp igen. Jag tror dock att jag kommer vilja börja om med ett nytt protokoll oavsett. Att bara ha ett ägg känns lite risky. Vi reser över 40 mil enkel resa för våra behandlingar.
  • Carinrebecca
    Sasso122 skrev 2018-12-28 19:17:21 följande:

Åh nej, vad jobbigt :( Lider med dig!!

Kan bara hålla med, efter att ha påbörjat IVF-resan i januari känns stora delar av 2018 som ett skitår. Önskar och hoppas innerligt att 2019 blir ett lyckat år för oss alla här som kämpar :) <3

Tack för din omtanke!

Ja när man äntligen fick hjälp med IVF så trodde man att 2018 skulle bli året som man blev gravid. 2019 får bli året istället, för oss alla här inne!
  • Carinrebecca
    Elcca skrev 2018-12-28 21:06:44 följande:

Jag beklagar det negativa testet! Jag vet hur ont det gör. Fy fan! Hoppas du kan finns lite hopp och orka starta om när det här beskedet har lagt sig. För barn ska vi få!!!

Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år och att det nya året ska bli året då vi blir mammor!

Tack för dom fina orden! Igår tillät jag mig själv att vara riktigt nere, sen hade jag och sambon en myskväll och bara laddade om. Han har hört av sig till kliniken och till vår hemortsläkare så får vi se hur vi går vidare.

Gott nytt år till dig med, 2019 ska verkligen bli året för oss! Tack för din pepp!
  • Carinrebecca
    Annanathalia skrev 2018-12-29 15:51:55 följande:

Oh noo! Hoppades verkligen på att det skulle gå! Men vet du vad, ni kör vi på vårt 3:de försök båda två! Vi får krascha och sen ladda om. Det skall gå, 2019 händer det.

Tack, jag med. Tredje gången gillt, jag hoppas så att det kommer bli sanningen för oss! Lite ledigt och ladda upp inför det nya året, sen nya tag!
  • Carinrebecca
    Camii80 skrev 2018-12-29 16:56:53 följande:

Inte innan året är slut men däremot den 5/1 så vi får se vad för resultat det blir.

Håller tummarna! Hur känns det?
  • Carinrebecca
    Camii80 skrev 2019-01-02 22:55:24 följande:

Så, min sambo och jag kunde inte hålla oss imorse och vi testade oss - ruvardag 13 idag - och vi plussade. Har aldrig plussat tidigare så vet inte om detta klassas som ett starkt eller svagt

plus. Vågar dock inte helt lita på resultatet då jag läst att Ovitrelle kan hålla i sig uppemot 14 dagar. Vad tror ni?

Vi har fått testdag 5/1 och vi kommer självklart testa oss igen. Men visst blev man lite glad idag, att nu kan det vara på riktigt ???? Nu blir det väääldigt jobbigt att behöva vänta 3 ynka dagar till, fy alltså ????

Tycker också att det ser ut som ett starkt plus, nära er testdag också så jag skulle inte tro att du behöver vara så orolig för ovitrellen. Såg att du hade ett test till efter, så jag skulle vilja säga wow och grattis!
  • Carinrebecca
    Camii80 skrev 2019-01-05 16:39:21 följande:

Hej alla,

Då var det testdag idag och vi fick det, vi trott i några dagar nu, bekräftat - ett litet + :)

En fantastisk början på 2019 och lyckan är stor här hemma just nu. Det är en lång bit kvar innan man kan slappna av helt men just nu tar vi en dag i taget.

Till alla er som kämpar där ute - Lycka till. Snart är det eran tur!

Vilken start på 2019, så fantastiskt! Så härligt att ni gläds och är lyckliga, helt rätt att ta en dag i taget!
  • Carinrebecca

Behöver er stöttning nu. Sitter hemma med så dåligt samvete, i höstas fick jag veta att en av mina barndomsvänner är gravid. Vi har inte haft så bra kontakt de senaste åren men hittat tillbaka till varandra nu på sistone vilket känns jätteroligt. Jag är jätteglad för henne och hennes sambos skull, men också så avundsjuk! De blev gravida direkt och för oss är det bara en kamp. Idag är hennes babyshower, och jag är kvar hemma. Jag mäktade bara inte med att åka, träffa en massa bebisar och få frågor om jag har någon pojkvän och hur länge vi har varit tillsammans och om vi har några barn. För varje gång jag svarar att vi har varit tillsammans i 8 år och inte har några barn så är standardsvaren att då är det väl på tiden, då är det väl er tur nu, nu blir du väl sugen på att skaffa en liten så att era barn kan leka tillsammans. Jag känner mig så värdelös som stannade kvar hemma och inte kunde åka iväg och fira min vän och hennes bebis, usch.

• Carinrebecca
    Elcca skrev 2019-01-06 14:42:48 följande:

Värdelös är det sista du ska känna dig! Om din vän vet om vad du går igenom så förstår hon. Om hon inte vet kanske det kan vara bra att berätta för henne, så hon förstår vad du går igenom och varför du tar avstånd till vissa saker.

Jag har berättat för mina vänner när de blivit gravida och jag har sagt att jag helt enkelt inte orkar. Och de har ju självklart full förståelse för detta. Har man inte det, då är det ändå ingen vän man vill ha nära!

Så med det sagt, ignorera inte dina känslor och känn dig inte dum! Helt naturligt att inte vilja utsätta sig för detta..

Kram!

Tack snälla för dina ord, du anar inte vad det betyder. Jag är bara så himla besviken på mig själv. Man är så sliten mellan att vara där för sina vänner och att se till sig själv. Och idag fanns det inte över till någon annan. Hon är en av två vänner som vet vad vi går igenom, så det känns iaf skönt för jag tror absolut inte att hon lägger någon skuld på mig. Men jag vet innerst inne att jag så gärna hade velat vara där, jag önskar bara att jag skulle orka.

Kram
  • Carinrebecca
    Sasso122 skrev 2019-01-06 17:17:01 följande:

Kan bara hålla med i vad Elcca skrev. Vi ska inte skämmas eller känna oss värdelösa för hur vi känner. 

Vad bra att din vän känner till vad du går igenom och hon har garanterat full förståelse att du inte orkade komma<3 

Det är bara mänskligt att reagera som vi gör. Det har min psykolog påtalat för mig ett antal gånger även fast det inte gör saken lättare. 

Tror att de flesta av oss här varit med om liknande situationer. 

Min brorsa och hans fru, som tidigare sagt att de inte ville ha barn, meddelade i höstas att de väntar barn i mars. Kändes riktigt bittert att höra... Min sambo och jag har kämpat i snart 3 år utan att lyckas och sekunden de bestämmer sig för att de nog ändå vill ha barn så blir de gravida på en gång. Känns inte rättvist!!! 

Var på dop igår för min sambos barndomsväns andra barn. Vi hade inte träffat dem sedan de berättade att de väntade barn pga att jag inte har orkat och jag var sååååå nära att inte följa med på dopet igår. 

Verkligen skönt att det här forumet finns så man kan skriva av sig lite och få stöd/tröst av såna som går igenom samma sak :) Vi är alla riktiga kämpare!!

Kram <3

Tack snälla du för att du tog dig tid att skriva. Även om jag inte önskar det här för någon annan så är det precis som du skriver så skönt att veta att man inte är ensam, och att man kan få stöd och tröst när man faller. Min vän ringde och tackade för att jag hade varit med och planerat och för presenten som jag var med på. Så det värmde att höra! Och idag mår jag mycket bättre.

Livet är verkligen inte rättvist ibland! Vissa babybesked tar så hårt på en. Vad starkt av dig att gå på dopet, hoppas att det ändå kändes okej!

Kram
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF