• Jooosen

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

vill2017 skrev 2018-10-24 06:40:40 följande:

Har du fått mens nu? Hoppas inte men annars kan du ju alltid ringa och fråga om du får sätta igång direkt nästa månad. Tycker de är så snälla och trevliga på telefon:)

Visst ska man väl köra Gonal-F och stoppsprutorna ända fram till äggplock nu från och med dag 5?

Japp mensen kom med råge igår... så ska bli uppringd kl ett idag. Ska fråga då. Ja precis, det stämmer. Och sedan på sista vul bestämmer ni när äl sprutan ska tas! Ska du börja med stop sprutan idag?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-10-24 10:03:42 följande:

Åh vad tråkigt men jag har en känsla av att det kommer funka med ett fryst för er! Du ska se att det blir bra!

Ja idag är första stoppsprutan och VUL på fredag. Känner mig lite illamående av Gonal-F faktiskt. Min mage blir lite störd av dom tror jag.

Ja man kan bara hoppas nu. Tyvärr minskar hoppet nu inför andra känns det som.. ja min blev väldigt svullen minns jag. Är du nöjd med läkarna på Sophia då? Jag tycker att alla är jättebra :)
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-10-24 13:41:32 följande:

Nej inte förlora hoppet nu! Det kommer att fungera!

Jag är jättenöjd med Sophiahemmet. Tycker de är så tillmötesgående och förstående och är dessutom snabba med tider (än så länge) :)

Ja jag håller med!! Så komiskt att jag stötte på en av dom på mitt träningsställe igår haha! Vad är oddsen :P
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-10-24 16:47:52 följande:

Fy fan vad tråkigt gumman :( beklagar verkligen, det måste kännas helt åt helvete jobbigt. Hoppades så innerligt att det skulle funka för er <3

Har du pratat med kliniken nu?

DetAmma till dig!! Hur går ni vidare nu? Har tänkt på dig!! Vi får vänta en mens nu o köra igång nästa cykel. Så om ca 6 veckor. Så hinner med ett FET innan jul iallafall ... kramar
  • Jooosen
    MiMaMi82 skrev 2018-10-24 14:23:12 följande:

Hej

Hoppar in i denna tråd jag med. Vi gör ivf på Sophiahemmet och just nu är jag på RD10. Vår testdag är inte förrän på RD19 vilket känns bisarrt lång tid att vänta. Fler som har lika lång väntan? Efter en vecka med Lutinus fick jag otroligt ont i brösten, knappt så armarna kunde hållas mot sidorna men nu börjar det göra mindre ont. Men det känns ju väldigt tudelat att bröstömmandet avtar, även om jag intellektuellt vet att de ömmade pga Lutinus. Men jisses vad man letar andra symtom och känner efter konstant om inte något känns lite annorlunda, fast det gör det ju tyvärr inte. Är vårt första ivf-försök.

Går oxå på Sophia! Fick oxå testdag 19... helt galet!! Hoppas det går bra för dig!
  • Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-10-24 16:42:50 följande:

Såg inte detta förrän nu, har inte fått någon notifikation på att det skrivits i tråden :-/. Usch jag beklagar...men rent statistiskt är det ju större chans att det funkar omgång två! You can do it!!! <3

Tack! Ja man kan bara hoppas! Känner igen det där knivaktiga. Kände det i mitt underliv sex dagar efter äggplock. Jättekonstigt. Behöver ju inte vara samma som du fick men.. när borde din mens komma/kommit om det skulle vara i en naturlig cykel? Jag hippas det funkar för dig nu!!
  • Jooosen
    MiMaMi82 skrev 2018-10-25 08:46:30 följande:

Ah, skönt med fler som har lång ruvartid. :D Håller tummarna för dig med!

Tack! Tycärr fick jag mens i förrgår.. så för oss funkade inte första. Men fick två till frysen. Så får hoppas på dom!
  • Jooosen

Vad säger ni OM folk frågar om man ska skaffa barn? Jag ör så jävla rädd för den frågan jämt o ständigt... vill säga något som ändå knäpper dom på näsan.......

• Jooosen
    vill2017 skrev 2018-10-25 09:19:03 följande:

Jag brukar skylla på min mans jobb, att det inte är läge för honom att skaffa barn nu. Om det är någon jag litar på berättar jag sanningen. Man blir förvånad över hur många fler det är som faktiskt haft problem själva.

Annars tycker jag att du kan svara ?det är en väldigt privat fråga om jag endast diskuterar med min sambo.?

Precis! Brukar skylla på att min sambo pluggar ...
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-10-25 10:38:53 följande:

Det är den bästa ursäkten! Att bara säga att vi vill vänta tills han har fått ett jobb eller är klar osv. Jag tycker inte heller att man ska vara rädd för att säga att man inte vill prata om det.

Har du fått kontakt med Sophiahemmet och frågat när du kan sätta in ett fryst?

Nej du har rätt! Hur gick stop sprutan? Ja måste vänta en mens emellan. Så typ om 6 veckor. Hinner innan jul iallafall! Nu får

Kroppen vila o man kan ta ett glas vin haha
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF