• Carinrebecca

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Jooosen skrev 2018-11-22 09:18:35 följande:

Nyss vul. Allt såg fint ut för att göra fet denna cykel. Kommer bli med en blasto! Två dagars var det vid färska såå hoppas verkligen nu!!

Wow vad häftigt! När tror du att det blir fet?
  • Carinrebecca

Trots att jag inte önskar någon annan den här resan som vi går igenom så slås jag ibland av hur skönt det är att gå in och grubbla och bolla tankar och idéer med er alls! Att det inte är någon som dömer eller är elak utan bara stöttande! Ikväll kändes det så skönt att gå in och läsa att det är fler som känner sig bittra och som knappt kan träffa andra vänner som är gravida. Kommer aldrig glömma i somras när jag spenderade 15 mil i bil tokgråtandes efter att en nära vän berättade att hon och hennes kille var gravida efter första försöket när vi började röra oss mot två års försökande. Hur som helst, tack!

• Carinrebecca
    Jooosen skrev 2018-12-03 18:11:24 följande:

Slemhinnan va ju bara 3 mm i torsdags och vi förmodade att det inte blir någon återföring av fryst blasto. Var där i eftermiddags igen 4 dagar senare - den var 7,3 mm!!! Så jävla glad. Nu tar jag första ovitrellesprutan ikväll, andra på fredag och sedan återföring på måndag 10 december. Hoppas de klarar upptining. Tänk vilken 30 årspresent det skulle kunna blir med plus. Vågar inte hoppas.

Tänk vad trevligt att man kan få bra besked någon gång också! Gud vad spännande med förhoppningsvis insättning, ska hålla alla tummarna för det. När fyller du år? Vi kommer köra vårt andra plock på måndag.
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2018-12-06 22:58:16 följande:

Spännande måndag för oss båda!! På lördag fyller jag! Så känns ändå gött att kunna dricka bubbel utan ångest!

Verkligen!

Åh, grattis i förskott! Hoppas att du får dricka och äta en massa gott imorgon så laddar vi för en bra måndag!
  • Carinrebecca
    MiMaMi82 skrev 2018-12-07 10:11:22 följande:

Åkte in igår för att få återföring av tvådagars ? trodde vi. När vi kom dit så visade det sig att den inte hade delat sig så mycket som var önskvärt. Kändes som en smocka rätt i fejset när man trodde man skulle få gå därifrån med lite mysig ruvarkänsla. Istället går man därifrån och känner att man kanske är för gammal och att äggkvalitén har sjunkit och att det kanske inte finns så många kvar (endast två hade blivit befruktade vid senaste försöket).

Idag ringde dom igen dock och sa att den hade delat sig och att de skulle låta den odla vidare till på söndag. Så får hålla tummarna att det blir återföring av en femdagars då. Känns ju så jäkla trist om man gör en hel sån här behandling och man inte ens får något att ruva på. :/

Nån mer 35+are här inne som kämpar?

Men fy vad snopet!! Även om deras tanke kanske är god och att de ville prata och planera framåt med er så tycker jag faktiskt att dom borde ha ringt er innan. Just när man är så inställd på att gå därifrån positiv och som du säger med en mysig ruvarkänsla. Nu hoppas jag verkligen att ni inte har någon lång väg till kliniken!

Håller tummarna för att du är ruvare nu!!
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2018-12-10 16:06:24 följande:

Satte in en blasto precis nyss. Den första dom tinade såg inte bra ut så de tinade den andra (o därmed sista). Redan där fick jag en kass magkänsla .... testdag 26/12. Orimligt långt fram!!

Hoppas hoppas hoppas på den där sista blaston nu! Försök att inte låta den kassa magkänslan ta över. Klyschigt, men det behövs bara en!
  • Carinrebecca
    Annanathalia skrev 2018-12-13 06:05:08 följande:

Testa nu på morgonen (testdag imorgon) och det är negativt. Ush alltså det är så tufft att försöka samla ihop sig mentalt och inte krascha fullständigt.

Nej nej nej! Men ingen blödning än iaf? Kan ju vara att du är låghormonare och skulle behöva någon dag till. Håller tummarna för er, men jag vet hur tufft det är!
  • Carinrebecca

På väg hem efter insättning av ett tvådagars. Hade så önskat att de kunde odla vidare 5 dagar den här gången, men bara 3 ägg hade blivit befruktade. Nu börjar den här jobbiga jäkla väntan! Nånstans känns det ändå skönt att vara ruvare igen.

• Carinrebecca
    nypan78 skrev 2018-12-13 21:05:05 följande:

Hoppas detär guldägget ändå! Lycka till ????

Jag hoppas verkligen att det här är vårt guldägg!! Tack.

Hur går det för er?
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2018-12-13 22:51:02 följande:

Hoppas nu!!!! När är testdag?

Verkligen!!! Först den 28:de, tyckte det kändes väldigt långt bort.. Sist började jag blöda på rd10 om jag inte minns tokigt. När har ni fått testdag efter ert FET?
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF