IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Är nu ruvare!! 6 befruktade av 10 ägg!
Är nu ruvare!! 6 befruktade av 10 ägg!
Grattis igen :)... vi är ju båda på flera sidor. Jag har testdag imorgon och meddela kliniken. Har testat positivt redan:). Att ruva är jättejobbigt men försök att vara upptagen och inte surfa allt för mycket på ivf. Om 14 dagar vet du resultatet- jag testade på ruvardag 11.
Alltså dessa ruvardagar.. jag är på RD5 idag och tycker både att tiden går långsamt samtidigt som jag är rädd för testdagen för jag orkar inte få ett ev negativt besked. Dränerande.. skönt att det är fredag iaf. Någon annan som ruvar nu?
Hade äggplock i tisdags förra veckan. Var öm ett par dagar men nu känner jag det bara om jag går för snabbt. Satte in ett 5-dagars i söndags. Tycker det går bra med Lutinus inte så kul men trodde det skulle vara värre. Hur går det för dig?
Testdag 18:e, du? Vet inte ska försöka hålla mig ev testa kvällen innan bara för att det känns lite jobbigt att testa på morgonen o gå till jobbet direkt efteråt. Hur tänker du? Mina bröstvårtor var superömma efter äp också men det har börjat avta nu.. vilket känns som ett dåligt tecken även om det inte alls behöver vara det. Ja, första ivf:en för oss, fick 2 till frysen vilket känns skönt. Är det din första också? Ja det jobbiga är ju när lutinusen rinner ut.
Någon av er som fått rosa flytningar/blodblandat av Lutinus?
Fem dar efter äp. Svullen och ont nere på höger sida. Det borde väl släppa snart :(. Är orolig att det ska påverka utfallet.....
Känns inte som någon större idé att testa för tidigt då jag vet att jag oavsett resultat kommer ifrågasätta det då det är för tidigt så lika bra att vänta på den riktiga testdagen.
Jag har pco så har ingen ägglossning av mig själv. Så för mig betyder det inte så mycket att inte få mens då jag inte brukar ha mens. Vad är orsaken för er?
Lite ömma om jag gnider på dem men inte alls lika ömma som runt äggplocket. Hur är det för dig, samma ömhet eller börjar det avta?
Tror de att du är överstimulerad med tanke på svullnaden? Jag var på gränsen till överstimulerad innan äggplock och hade lite vätska i magen men de lyckades stoppa det med suprefact.
Testdag på torsdag, idag är det en vecka sedan återförande. Nojar lite över att jag inte känner något som tyder på graviditet.
Hoppas du inte är överstimulerad. Nej, det är för tidigt att se något därinne. 5ägg, 1 insatt, 2 till frysen. Ni?