• lyckligast80

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

carola18 skrev 2019-01-04 21:17:19 följande:

Mens på g...om den startar ikväll/inatt eller imorgon bitti så börjar jag med sprutor imorgon kväll...läskigt sist jag körde hel behandling var hösten 2015!

Det är en tuff resa samtidigt väldigt spännande:)

Jag startar tredje behandlingen nästa vecka.

Om mensen nu dyker upp, det vet man ju aldrig:)
  • lyckligast80
    regina87 skrev 2019-01-06 21:22:53 följande:

Hej. Väntar på första besöket som är i januari inför ivf via landstinget ( sahlgrenska )Hur mycket kommer man få betala för medicin av olika slag ? Långt protokoll , kort protokoll ? Förstår att det beror på hur många försök man gör och så vidare.

Hej!

Vi går också på Sahlgrenska, ska nu göra vårt tredje försök nu i Jan. Första gången betalade vi om jag nu minns rätt runt 1500kr. Korta protokollet. Andra gången ingenting. Tror högkostnadsskyddet gäller 1 år? Men du kan alltid logga in på apoteket.se eller ringa dem och fråga innan. Så är du lite beredd.
  • lyckligast80
    Elcca skrev 2019-01-15 09:41:20 följande:

Jag tjuvtestade imorse. Väääldigt tidigt, rd6. Men fick ett svagt positivt test. Herrgud!!!! Är nu livrädd att det ska försvinna! Har gjort en frysåterföring i ostimulrad cykel, så jag har inga andra lkm som skulle kunna ge falsk postivt test.

Ser ni strecket?

Ser ett väldigt svagt plus! :) Håller tummarna igen! : ))
  • lyckligast80

Hej!

Då har vi varit på kontroll av äggblåsor nu dag 6. Det såg fint ut och det blir ägguttag onsdag nästa vecka och återföring fredag av 2 ägg!!! Ååå vad det är spännande OCH skrämmande på samma gång. Och den jobbiga ruvningstiden ligger runt hörnet. Men, tredje gången gillt säger man ju så hoppas hoppas!!!

• lyckligast80
    Elcca skrev 2019-01-17 12:45:54 följande:

Tog ett nytt test idag! Betydligt tydligare streck!

HOPPAS det håller i sig.

Har så ont i min rygg, men har läst att det är många som får det redan såhär tidigt i sin graviditet. Men det är så svårt att glädjas över plusset, känns lixom inte på riktigt förrän man har passerat testdagen.

Oj så starkt nu:) Grattis!

Jag hade väldigt ont i ryggen från start när jag väntade min son (11 år sen) och då sa dem att det kan gå hand i hand om du brukar ha ont i ryggen vid mensvärk. Kan ju förstårs göra ont ändå. Men detta är ju lite roligare smärta än mensvärk:) Längtar såååå till ryggont och bli illamående, haha, det låter ju sjukt...:)
  • lyckligast80
    Elcca skrev 2019-01-20 20:11:57 följande:

Tack!! :) ännu starkare nu! Så jag hoppas det är en enveten liten där inne som vill stanna kvar! Hoppas hoppas!

Jag förstår att du längtar efter det! Såklart man gör! Man kan ta allting bara man får bli gravid!

Jag är mest ledsen över att jag inte känner mig glad ännu! Eller såklart att jag är glad men jag har inte alls kunnat ta till mig det här ännu. Jag är livrädd att jag ska förlora detta!

Förstår dig helt och hållet! Man är nervös och rädd att det ska gå förlorat och man kommer förbli det ett tag, iaf tills dem första 12 veckorna passerat....helt normalt.

Men detta ska gå vägen ska du se:) Din tur nu:)
  • lyckligast80
    carola18 skrev 2019-01-22 06:17:39 följande:

Vet ju inte om detta kommer fungera denna gång men en fundering OM det funkar...Kan man då begära tätare kontroller ? Förlorade min Melker 7/7 2018 i v 16

Det beror nog på om det fanns en förklaring eller om det var ett vanligt missfall om du förstår mig rätt. Är det så att det beror på något så man bör hålla koll så tror jag du får få på extra kontroller. Annars vet jag inte hur dem ställer sig till det.

Men nu håller vi tummarna att det fungerar denna gång! :) Själv har jag äggplock imorgon och återföring fredag. Vi får två ägg tillbaka denna sista tredje gång.
  • lyckligast80

Hej!

Då var två fina embryon insatta och nu är det en evig olidlig väntan till testdag... Nu måste det väl ändå vara vår tur! Tredje gången gillt! : )

• lyckligast80
    Elcca skrev 2019-01-25 16:12:46 följande:

Åh! Stort lycka till och jag håller alla tummar o tår för er! Nu måste det vara er tur!

Ja verkligen! Tack!
  • lyckligast80
    carola18 skrev 2019-01-26 01:28:39 följande:

Härligt. När har du testdag? Jag har 5/2

9/2 är vårt testdag:) Nu börjar den jobbiga väntan...
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF