Kawi skrev 2018-10-12 11:55:59 följande:
Ja man vet inte vad man ska tro. Jag har testdag idag, och gjorde positivt test igen i morse - ändå vågar jag liksom inte vara glad..? så knäpp man är, efter allt som har varit är jag övertygad om att det inte kan gå vägen. Dum man är!
Jo det är faktiskt lite bättre idag, och undersökningen igår visade på mindre vätska och äggstockarna var lite mindre svullna, så det kanske är på väg åt rätt håll. Hon undrade om jag ville göra en ny tappning, eftersom hon ser hur mycket det begränsar mig, men ärligt talat vill jag inte det - så jäkla ont det gjorde och sen är vätskan tillbaka igen dagen efter.
Var det ditt första barn..? Vi har ju en son på snart fyra år sedan tidigare, och jag var verkligen vettskrämd inför förlossningen i början av graviditeten med honom. Men ju närmare förlossningen jag kom, så på något konstigt sätt började kroppen och hjärnan ställa in sig och jag märkte liksom hur min inställning ändrades, plötsligt kände jag mig förberedd och inte alls särskilt rädd. Häftigt hur kroppen kan fungera.
Vi gjorde KUB-test med sonen, och det var inte för att avbryta graviditeten om något var fel, utan mer för att vara lite förberedd, så kände vi, men det är ju så olika hur man känner.
Grattis :) Visst blir man helt knäpp, vågar inte ta ut något i förskott alls. Men du bär ju faktiskt på en liten nu :) blir det ett tidigt VUL nu då antar jag? Jag har ingen aning hur nästa steg ser ut, jag vet knappt när och var man ska höra av sig om resultatet är positivt efter kliniken. (Jag vet jag låter lite vilsen, men har ju skjutit ifrån mig att det ens skulle komma på kartan så har helt enkelt bestämt vägrat att fundera mer än fram till plusset.)
Uh jag förstår dig, men blir det värre kanske det är en bra ide. Låter ju iaf som det går åt rätt håll.
Ja det är mitt första, jag har aldrig varit gravid alls tidigare och bara tanken på förlossningen får mig kallsvettig. Jag hoppas isåfall jag får samma upplevelse.
Jo helt sant. Jag är lite tudelad där, jag vill nog gärna göra ett kub test men har ingen aning om på hur jag eventuellt skulle reagera på resultatet.