• LimeLime

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Kawi skrev 2018-10-05 11:28:36 följande:

Ja det känns inget särskilt faktiskt, dvs ingen skillnad motför innan instättningen  det är mest biverkningar av Lutinus som jag känner. Försöker att inte tänka på det så mycket.. Vet du hur det har gått för dina ägg..?

Spännande att ruva ändå även om jag kan tänka mig att det är jobbigt om man tänker för mkt på det.

Vet inte så mycket mer. Kliniken ringde idag bara för att kolla mitt mående och då sa det bara att det ser bra ut och att det fortfarande verkar bli återförande på söndag. Så håller tummarna :)
  • LimeLime

Alltså dessa ruvardagar.. jag är på RD5 idag och tycker både att tiden går långsamt samtidigt som jag är rädd för testdagen för jag orkar inte få ett ev negativt besked. Dränerande.. skönt att det är fredag iaf. Någon annan som ruvar nu?

• LimeLime
    Jooosen skrev 2018-10-12 10:32:27 följande:

Samma här. Hur känner du dig efter äp? Gjorde mitt i måndags o satte in ett tvådagars i onsdags (rd2 idag). Är ganska öm fortfarande :/. Jag är så nervös! Huvudet intalar sig att jag absolut inte kommer plussa. Men man hoppas ju så jäkla mycket ! Hur går det med lutinus?

Hade äggplock i tisdags förra veckan. Var öm ett par dagar men nu känner jag det bara om jag går för snabbt. Satte in ett 5-dagars i söndags. Tycker det går bra med Lutinus inte så kul men trodde det skulle vara värre. Hur går det för dig?
  • LimeLime
    Mangoodream skrev 2018-10-12 11:47:06 följande:

Jag vet hur du känner. Kämpa på. Försök vara upptagen i helgen- ut och ta långpromenader. Det hjälpte mig. Kram

Tack, ja det har blivit några promenader :)
  • LimeLime
    Elcca skrev 2018-10-12 12:07:08 följande:

Jag ruvar oxå, eller vad man ska kalla det.

Har testdag idag, RD 12 med 5dagars. Fick negativt test. Dock har mensen inte kommit, utan hade bara lite ljusrosa Lutinusgojs igår. Så dom ville att jag skulle fortsätta ned Lutinus under helgen och ta ett nytt test på måndag om jag inte fått min mens. Har ni hört om något likanande innan? Känner mig lite förvirrad, för har helt ställt in mig på att jag inte är gravid.

Oj, ja jobbigt när man tror att man ska få ett resultat och så får man inte riktigt det. Håller tummarna för plus på måndag!
  • LimeLime
    Jooosen skrev 2018-10-12 20:45:25 följande:

När är din testdag? O kommer du testa innan? Är det din första ivf? Oj många frågor haha. Svullnaden är bättre nu. Men as ömma bröstvårtor efter ovitrelle... lutinus går bra men skiten rinner ut då o då..

Testdag 18:e, du? Vet inte ska försöka hålla mig ev testa kvällen innan bara för att det känns lite jobbigt att testa på morgonen o gå till jobbet direkt efteråt. Hur tänker du? Mina bröstvårtor var superömma efter äp också men det har börjat avta nu.. vilket känns som ett dåligt tecken även om det inte alls behöver vara det. Ja, första ivf:en för oss, fick 2 till frysen vilket känns skönt. Är det din första också? Ja det jobbiga är ju när lutinusen rinner ut.
  • LimeLime
    Jooosen skrev 2018-10-12 21:25:18 följande:

Okej! Min är 29e. Tänker att jag inte vill testa innan o vänta på mensen bara isåfall... men beror helt på magkänslan sen kan jag tänka mig. Skönt med två till frysen!! Vi kommer få brev hem i dagarna on någon har klarat sig! Vore lugnande om det var så! Förlåt om jag frågat; men hittade ni orsaken till barnlösheten?

Nej behöver inte alls var dåligt. Känner du ömhet i själva brösten nu?

Känns inte som någon större idé att testa för tidigt då jag vet att jag oavsett resultat kommer ifrågasätta det då det är för tidigt så lika bra att vänta på den riktiga testdagen.

Jag har pco så har ingen ägglossning av mig själv. Så för mig betyder det inte så mycket att inte få mens då jag inte brukar ha mens. Vad är orsaken för er?

Lite ömma om jag gnider på dem men inte alls lika ömma som runt äggplocket. Hur är det för dig, samma ömhet eller börjar det avta?
  • LimeLime
    Jooosen skrev 2018-10-14 10:21:02 följande:

Exakt jag tänker lite samma. Ville se mitt första positiva test någonsin så testade igår, 7 dgr efter ovitrelle. Fick svagt plus (falskt men ändå pga sprutan). Den har nog börjat avta lite men fortf rätt ömma. Ska till kliniken imorn dock för att kolla min svullnad i buken. Hos oss har dom inte hittat något fel. Mär var din testdag nu igen?

Tror de att du är överstimulerad med tanke på svullnaden? Jag var på gränsen till överstimulerad innan äggplock och hade lite vätska i magen men de lyckades stoppa det med suprefact.

Testdag på torsdag, idag är det en vecka sedan återförande. Nojar lite över att jag inte känner något som tyder på graviditet.
  • LimeLime
    Jooosen skrev 2018-10-14 13:29:18 följande:

Jag tror inte det men vet inte. Nu känns det lite bättre bara för att jag bokade tid haha. Dom kan väl inte se hur/om embryot har utvecklats va? Hur många ägg fick ni ut, och fick ni till frysen?

Hoppas du inte är överstimulerad. Nej, det är för tidigt att se något därinne. 5ägg, 1 insatt, 2 till frysen. Ni?
  • LimeLime

Så glad!! + på första ivf-försöket (men också väldigt orolig för missfall..)
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF