Carinrebecca skrev 2019-01-06 13:12:03 följande:
Behöver er stöttning nu. Sitter hemma med så dåligt samvete, i höstas fick jag veta att en av mina barndomsvänner är gravid. Vi har inte haft så bra kontakt de senaste åren men hittat tillbaka till varandra nu på sistone vilket känns jätteroligt. Jag är jätteglad för henne och hennes sambos skull, men också så avundsjuk! De blev gravida direkt och för oss är det bara en kamp. Idag är hennes babyshower, och jag är kvar hemma. Jag mäktade bara inte med att åka, träffa en massa bebisar och få frågor om jag har någon pojkvän och hur länge vi har varit tillsammans och om vi har några barn. För varje gång jag svarar att vi har varit tillsammans i 8 år och inte har några barn så är standardsvaren att då är det väl på tiden, då är det väl er tur nu, nu blir du väl sugen på att skaffa en liten så att era barn kan leka tillsammans. Jag känner mig så värdelös som stannade kvar hemma och inte kunde åka iväg och fira min vän och hennes bebis, usch.
Värdelös är det sista du ska känna dig! Om din vän vet om vad du går igenom så förstår hon. Om hon inte vet kanske det kan vara bra att berätta för henne, så hon förstår vad du går igenom och varför du tar avstånd till vissa saker.
Jag har berättat för mina vänner när de blivit gravida och jag har sagt att jag helt enkelt inte orkar. Och de har ju självklart full förståelse för detta. Har man inte det, då är det ändå ingen vän man vill ha nära!
Så med det sagt, ignorera inte dina känslor och känn dig inte dum! Helt naturligt att inte vilja utsätta sig för detta..
Kram!