• Mangoodream

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

celiasilver skrev 2018-10-07 12:42:19 följande:

Japp vi har testdag 13/10, men nej jag kunde inte hålla mig. jag argumenterade att 14 dagar efter ÄL dvs 9 så borde man ju kunna prova. 

Men.. jag kunde inte ens vänta så länge och tog ett test imorse. Tror jag stirrade nästan en halvtimme innan jag förstod att det var positivt. Känns overkligt och min hjärna vill inte riktigt gå med på det ännu. Så jag är lite ambivalent. vill vara jätteglad men vågar inte.

Hej, grattis!!!! Jag funderar också på att tjuvtesta. Min kille tycker vi ska vänta men jag mår dåligt av ovissheten. Vilket test tog du och hur såg testet ut?
  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-07 12:55:50 följande:

Tack :) Jag är fortfarande halvt skeptisk, men det ser ju lovande ut just nu iaf.

Jag tog ett clearblue digital, jag räknar med att mensdag bör vara 14 dagar efter ÄP och enligt CB testet är det 90% säkert 3 dagar innan beräknad mens vilket isåfall bör vara den 9/10 för min del. 

Ja det är svårt att låta bli, samtidigt är man orolig för att det bara är falskt positivt och att få ett annan resultat på testdagen. Men just nu är det iaf ett litet knyte där inne. 

så här ser det ut: resultatet kan ses 24 tmmar på skärmen.

Åh vad roligt !!! Man blir så glad över alla som lyckas. Jag har testdag 11/10, då kan jag testa imorgon?
  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-07 12:55:50 följande:

Tack :) Jag är fortfarande halvt skeptisk, men det ser ju lovande ut just nu iaf.

Jag tog ett clearblue digital, jag räknar med att mensdag bör vara 14 dagar efter ÄP och enligt CB testet är det 90% säkert 3 dagar innan beräknad mens vilket isåfall bör vara den 9/10 för min del. 

Ja det är svårt att låta bli, samtidigt är man orolig för att det bara är falskt positivt och att få ett annan resultat på testdagen. Men just nu är det iaf ett litet knyte där inne. 

så här ser det ut: resultatet kan ses 24 tmmar på skärmen.

Åh vad roligt !!! Man blir så glad över alla som lyckas. Jag har testdag 11/10, då kan jag testa imorgon?
  • Mangoodream
    Lilla Gs mamma skrev 2018-10-07 18:49:56 följande:

Hakar gärna på här. Vi provar precis vår första IVF och gjorde äggplock i måndags. Fick sju ägg och fyra begruktades, så i torsdags sattes ett åttacelligt embryo in. Testdag 17/10 och jag ver inte hur jag ska klara väntan... Är 41, så det känns som sista chansen. Har förlorat ett barn i magen innan, i vecka 26...

Välkommen. Åttacelligt det var bra. Där jag gick sattes tvådagars embryon in. Jag fick två tillbaka. Jag är 43 år och får veta i veckan om vi lyckas på första försöket. Tråkigt att du förlorade ditt barn, vilken mardröm kan inte tänka mig hur hemskt det var. Kram
  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-07 19:38:18 följande:

Ja, om jag bara kan få in det i huvudet också. Känns så himla overkligt som sagt. :)

Det kan du säkert göra om du vill :) sen som.sagt väljer jag att vara lite skeptiskt eftersom.det är så tidigt. Men den här väntan är ju hopplös. Ja som sagt jag kunde ju inte hålla mig :D

Hej, jag fick lite blöd på införningshylsan imorse. Vi hade sex igår och kände att det sved efteråt. Fick panik och sprang till Apoteket- har semester denna vecka. Köpte clearblue testa tidigt och fick.... trumvirvel Ett svagt streck!!!! Det var inte morgonurin och hade kissat en timme innan. Köpte tvåpack och får testa ikväll också. Hjälp vad det känns pirrigt.. vet inte vad man ska tänka just att det kom lite blod. Läste såklart på FL och det finns fler som fått lättare blod men ändå varit gravida. Puh. Torsdag testdag på riktigt men jag kommer testa varje dag. Tror du digitalt kommer visa positivt nu på morgonurin?
  • Mangoodream
    Lilla Gs mamma skrev 2018-10-07 21:54:58 följande:

[quote=79118955][quote-nick]Mangoodream skrev 2018-10-07 20:02:00 följande:[/quote-nick]Välkommen. Åttacelligt det var bra. Där jag gick sattes tvådagars embryon in. Jag fick två tillbaka. Jag är 43 år och får veta i veckan om vi lyckas på första försöket. Tråkigt att du förlorade ditt barn, vilken mardröm kan inte tänka mig hur hemskt det var. Kram[/

Livet är verkligen en resa... Nu håller jag tummarna för oss! Förstod jag dig rätt att du fått två embryon insatta? Eller ett insatt och ett till frysen? Kram

Någon mer som ruvar som känner värk som påminner om mensvärk?

Hej satte in två embryon och ett skulle odlas vidare. Vi har inte fått svar om vad som hänt, skulle få brev hem. De sätter in två embryon på oss äldre.
  • Mangoodream
    Kawi skrev 2018-10-08 10:13:49 följande:

Wow, lyckokänsla! jag fick också ett plus imorse... men känner mig så himla osäker på om man ska våga tro på det..? vågar inte ta ut någon glädje ännu.. kliniken var väldigt tydliga med att man kunde få falskt positivt resultat...?

Vi har testdag fredag...

Hej grattis!!! Jag testa negativt förra veckan. Ville se om hormonerna kommit ur kroppen. Såklart vågar man inte lita 100% , men att få plus tre dagar innan testdag borde vara plus. Jag har testdag 11/10 på torsdag. Ska testa imorgonbitti med morgonurin med digitalt. Vi håller alla tummar.
  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-08 15:49:10 följande:

Det kan ju bero på många saker. Det skulle kunna vara en nidationsblödning sen får man inte glömma att vi precis ge omgåt en hormonkur som kanske påverkat slidan slemhinnor och livmodertappen så de är mer känsliga.

Ta det lugnt och stressa inte :)

Åh så kul för dig också :D Grattis:)

Hej det har inte kommit något mera, så kan bero på att vi hade sex igår. Ska ta digitalt clearblue imorgonbitti. Jag berättar inte för min sambo för han vill absolut testa på torsdag.
  • Mangoodream
    Mangoodream skrev 2018-10-08 16:15:29 följande:

Hej det har inte kommit något mera, så kan bero på att vi hade sex igår. Ska ta digitalt clearblue imorgonbitti. Jag berättar inte för min sambo för han vill absolut testa på torsdag.

Godmorgon, jag gick upp nu inatt 3:45 och tog mitt digitala test... positivt!!! Gravid 1-2v. Mannen ligger och sover gott. Ska berätta när han vaknar. Testdag på torsdag och meddela kliniken. Nu kan allt hända missfall missbildningar kromosomfel.... ( är 43) men jag ska försöka njuta så länge det går och det kan också gå bra och resultera i ett eller två friska barn. Skickar bild sen.
  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-09 06:48:00 följande:

Yayy :D Grattis , åh vad roligt.

Ja pr3cis nu börjar oron för allt annat men försök vara lycklig och fokusera på det bra nu

Många lyckokramar

Hur mår du? Jag sover sjukt dåligt vaknar alltid på natten eller tidig morgon och kan inte somna om. Igår morse stod jag och städade ur kylskåpet. Pust. Halsbränna och täppt näsa. Läst att hormoner kan göra att man sover dåligt i början av graviditet. Jag har semester denna veckan och det är skönt att vila upp sig. Du ska testa på fredag och meddela kliniken? När får man komma på ultraljud?
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF