• Carinrebecca

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

mulin skrev 2019-03-27 21:15:43 följande:

Inte vart inne här på ett par veckor nu då jag tycker tiden går saktare av att läsa och tänka på det hela tiden :)

Ja självklart känns det skönt. Håller tummarna att något vill fästa! Såå orolig att insättningen ska klaffa med påsk! Enligt appen jag använder ska jag ha egen ÄL i början av påskveckan. Men på sjukhuset sa de att mensen kunde dröja lite längre än vanligt denna cykel..

Hir ligger ni till? fått dra igång igen? :)

Jag har inte heller varit inne på ett bra tag så jag förstår vad du menar. Kan nog vara bra att komma bort och få lite distans emellanåt. Särskilt om man bara går och väntar på att komma någon vart. Åh jag hoppas verkligen att inget sånt ställer till det för er. Kommer ni göra det i din vanliga cykel alltså?

Jodå vi är igång, hade äggplock i veckan och imorgon är det insättning. Tyvärr bara 4 av 9 befruktade vilket inte känns toppen. Är så rädd att det är mina ägg det är fel på. Inget dom har sagt, men alla tankar rusar ju runt i huvudet på en och man vet ju inte vad man ska tänka eller tro.
  • Carinrebecca
    Annanathalia skrev 2019-04-13 14:35:05 följande:

Åh vad glad jag blir för att läsa detta, känner samma livrädda känsla men samma här!!

Va har ni? Åh vad fantastiskt att läsa. Hur mår du med allt?
  • Carinrebecca
    Loviisa89 skrev 2019-04-13 17:12:22 följande:

Grattis, så kul!! :D

Tack! Jag har fortfarande inte smält det här, och jag känner mig så orolig. Men jag måste ändå glädjas och känna att det här är helt fantastiskt. Det är första gången som vi har lyckats bli gravida och det tänker jag glädjas åt oavsett! Sen hoppas jag så klart av hela mitt hjärta att det här kommer ta oss hela vägen.
  • Carinrebecca
    Annanathalia skrev 2019-04-13 21:53:02 följande:

Helt ärligt helt livrädd, vågar inte investera några känslor men man gör ju det ändå. Väntar på missfall vilket är en hemsk känsla men är samtidigt så glad att vi faktiskt blev gravida naturligt efter 2 år. Så galet. Hur mår du?

Förstår dig absolut, är så dubbla, om inte trippla känslor det här! Men wow, vad häftigt att det tog sig för er naturligt. Vi blev gravida på vårt fjärde ivf försök, har dessutom satt in två embryon så mitt i all den här förvirringen och alla känslor finns tanken på att det till och med kan vara två där inne!
  • Carinrebecca
    Carolaj83 skrev 2019-04-21 02:11:31 följande:

Wow grattis

Tack! Önskar att vi kunde spola fram tiden så vi visste att det ser okej ut vid tidigt ultraljud och att man tar sig förbi dom första 12 veckorna.
  • Carinrebecca
    Carolaj83 skrev 2019-04-23 07:59:58 följande:

Testade såklart negativt idag!

Åhh känner mig så värdelös som inte lyckas bli gravid trotts att allt är klart. Det ska ju "bara" fästa

Jag vet känslan, men du får inte tänka så, du är inte värdelös! Tyvärr så är det ju såhär i den processen som vi går igenom att det inte finns några garantier. Man tänker att allt är redo och klart, men även om ägget är befruktat så behöver det ju inte fästa. Jag vet att det inte är någon tröst, och jag vet hur besviken man blir. Och man får blir besviken, arg och ledsen. Bryt ihop, prata med din partner och om det finns någon annan i din närhet som vet vad du/ni går igenom och kom igen sen. Skickar en stor kram.

Hur många försök har ni gjort?
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-04-27 09:27:27 följande:

På tisdag blir det ÄNTLIGEN min första insättning efter totalfrys efter första äggplocket. Håller tummarna så att det inte ska bara några konstigheter utan går bra att sätta in :)

Åh vad spännande! Skönt att ni äntligen är där. Ska hålla tummarna för er!
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-04-27 13:46:58 följande:

Tack så jättemycket, hoppas så mycket att något utav äggen är vårat guldägg :)

Ja det får vi verkligen hoppas. Du har häftiga tider framför dig, skräckblandad förtjusning. Ett tips är att försöka att sysselsätta dig, annars finns risken att man blir tokig av att tiden går så långsamt och att man letar symtom.
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-04-30 18:21:17 följande:

Tack, det gick fint idag :) fick testdatum 13/5 .

Ja det måste man nästan ha för att få tiden att gå. Har haft lite väl många saker på tapeten samtidigt så tiden har gått jätttfort hittills, den får gärna fortsätta med det i två veckor till nu :)

Vad härligt att höra! Så himla spännande.

Haha ja men så är det verkligen, farligt att sitta och rulla tummarna och bara vänta. Och som sagt leta symtom. Ska hålla tummarna för er!
  • Carinrebecca
    Carolaj83 skrev 2019-05-03 10:36:40 följande:

1 misslyckat er...1 misslyckat fet och ännu 1 misslyckat er....ska göra 1 till försök sen ger jag nog upp detta har kostat 100 000 kr och tär enormt...tror inte jag klarar fler misslyckanden

Jag förstår tankarna som ni går i. Och det är en hemsk tanke att pengar ska vara en faktor som styr, jag förstår den till fullo, det är inga små summor det här handlar om. Man investerar så mycket, pengar men framför allt känslor och det finns inga garantier och det är fruktansvärt. Hinner/orkar ni med ett försök till innan sommaren?
  • Carinrebecca
    Carolaj83 skrev 2019-05-04 20:52:03 följande:

Ska göra ett försök nu...Var på ul igår och träffade en otrevlig bm...borde ha ägglossning på tisdag men enligt henne och ul var det HELT omöjligt och hon dum förklarade mig när jag sa att jag brukar vara regelbunden...hon bokade in nytt ul på ons...när jag satte mig i bilen bröt jag ihop helt

Nej vad tråkigt, verkligen inte vad man behöver eller vill ha i vår situation. Usch vad ledsen jag blir för din skull. Förhoppningsvis hade hon bara en dålig dag, även om det är pissigt att det skulle gå ut över dig! Hoppas på bättre bemötande och bra besked på UL imorgon!
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-05-07 23:09:53 följande:

Idag har vart en sån dör deppig dag, när det känns som det gått käpprätt åt... symtom finns nästan inte och de få som finns skyller jag på är lutinus. Känner mej helt inställd på att de kommer bli minus. Tänkte testa imorgon men känner ingen pepp alls för det så väntar nog tills på torsdag. Går in i rd 8 imorgon ..

Sorry för negativt inlägg :)

De gånger när vi testade minus hade jag vad jag trodde var mest symtom på plus. När vi fick vårt plus nu hade jag istället väldigt lite symtom till en början. Så jag vill bara skicka lite pepp att det inte behöver vara kört! Tänk på att det fortfarande är relativt tidigt! Hur du än har gjort med testning eller inte så hoppas jag att ni ska få erat plus den här gången!

Sen är det helt okej att skriva deppiga inlägg och få vara negativ. Konstigt vore det annars!
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-05-08 11:37:02 följande:

Tack vad gullig du är <3 rent logiskt förstår jag ju att det inte är helt kört. Att det är så jäääkla individuellt hur man känner innan man plussar , vissa känner mycket, vissa inget och vissa mitt emellan. Vågade inte testa imorse. Kanske törs imorgon :) mensen är inte beräknad förrän lörd eller sönd så skulle va jobbigt om testet skulle va neg å fortsätta med lutinus å bara invänta mensen i flera dagar till.

Men jag förstår också dina tankar, att ruva är fruktansvärt! Man kastas mellan hopp och förtvivlan. Och det är lika jobbigt att hoppas och tro som att ha gett upp, för oavsett är man ovetandes tills man vet.

Bra iaf att du hade köpt ett test med veckoindikator, så skönt att få ett svar så pass svart på vitt än att man ska stå och tolka och leta streck. Jag håller fortfarande tummarna för er stenhårt! <3 Men du har inga tecken på blödning eller så?
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-05-10 07:18:43 följande:

Vilken känslosam fredagmorgon. Var verkligen förberedd på motsatt resultat! <3

Wow! Det där är verkligen en oslagbar känsla, stort grattis! Blir så glad för er skull!
  • Carinrebecca

Världens sämsta bild men..När chocken över att plusset börjar lägga sig så får vi se det här på vårt tidiga ultraljud. I december kommer det förhoppningsvis två bebisar! Vi är så mållösa, även om vi satte in två embryon så är det så chockande att båda fäste efter tre misslyckade försök i ryggen.
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-05-10 20:00:39 följande:

Men guuud vad häftigt! Stort stort grattis!! Shit hur känns det? Blir så glad för er :) stort lycka till med allt och tack för dina grattishälsningar <3

Tack! <3 Det känns overkligt, fantastiskt kul men också lite läskigt! Lycka till till er också!
  • Carinrebecca
    Emstahsa skrev 2019-05-10 21:01:44 följande:

Precis som oss, även beräknat samtidigt! Fantastiskt! Grattis

Nej vad roligt! Stort grattis. När i december är ni beräknade?
  • Carinrebecca
    Emstahsa skrev 2019-05-10 22:38:51 följande:

Vi är beräknade 13e december :)

Så häftigt! Vi har bf 18 december. Lycka till med allt <3
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF