Inlägg från: KlunsSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlunsSmurfen

Nu är det kartlagt-utrikes är överväldigt överrepresenterade i våldtäkter

Pumakvinna skrev 2018-08-22 10:58:10 följande:

Med så lite skillnad kan man ju knappast hävda att svenskar inte våldtar när det nästan är 50 % som gör det och betydligt fler eftersom matningen endast visar fällande domar vilket är extremt få i Sverige jämfört med antalet anmälda våldtäkter.

Svenskar våldtar skrämmande nog i nära relationer och invandrarna står för majoriteten av alla överfallsvåldtäkterna där de är dramatiskt överrepresenterade.
    Jag skulle vilja se en vidare undersökning av vilka svenskarna är som våldtar såsom utbildning, socioekonomisk status, droganvändning, kriminell bakgrund politisk tillhörighet osv...?

Vore spännade!

Något säger mig att SD är överrepresenterade i denna grupp, men det återstår ju att se om UG vågar gå den vägen?

"Med så lite skillnad kan man ju knappast hävda att svenskar inte våldtar när det nästan är 50 % som gör det"
    Hur kom du fram till det?

"Svenskar våldtar skrämmande nog i nära relationer"
    ja, det måste ju vara något kulturell för en invandrare skulle ju aldrig våldta någon i en nära relation.

Det är mer skrämmande att man försöker sopa skillnaderna under mattan och försöka rikta fokus åt ett håll, de flesta andra kan fokusera på fler än en sak som händer i samhället.
    Det kan ju vara invandrarkvinnor som är överrepresenterade för att bli utsatt för våld och våldtäkter i hemmet, men skit i det, de är väl inte tillräckligt vita eller svenska för att räknas. bara man får skydda de importerade våldtäktsmännen.

"Något säger mig att SD är överrepresenterade i denna grupp, men det återstår ju att se om UG vågar gå den vägen?"
    Beware Male Feminists #MeToo
    www.minds.com/blog/view/791946688543195136

• KlunsSmurfen

*

Pumakvinna skrev 2018-08-22 10:58:10 följande:

Med så lite skillnad kan man ju knappast hävda att svenskar inte våldtar när det nästan är 50 % som gör det och betydligt fler eftersom matningen endast visar fällande domar vilket är extremt få i Sverige jämfört med antalet anmälda våldtäkter.

Svenskar våldtar skrämmande nog i nära relationer och invandrarna står för majoriteten av alla överfallsvåldtäkterna där de är dramatiskt överrepresenterade.
    Jag skulle vilja se en vidare undersökning av vilka svenskarna är som våldtar såsom utbildning, socioekonomisk status, droganvändning, kriminell bakgrund politisk tillhörighet osv...?

Vore spännade!

Något säger mig att SD är överrepresenterade i denna grupp, men det återstår ju att se om UG vågar gå den vägen?

Varför inte, men då ska det inte bara gälla sexualbrott och inte bara män.
    Man bör också föra föra statistik på om de blev misshandlade/försummande under uppväxten.
  • KlunsSmurfen
    hipsterpappan skrev 2018-08-22 14:11:05 följande:

Sanningen svider för vår egen "Bagdad-Bob".

Kriminolog: Uppdrag gransknings program borde inte sändas - SVT Nyheter
    www.svt.se/nyheter/inrikes/kriminologi-uppdrag-gransknings-program-borde-inte-sandas

? Låt mig ta ett exempel, låt oss säga att vi har tv-profiler eller film-moguler å ena sidan och nyanlända afghanpojkar å andra sidan. Vilka tror ni kommer att ha lättare att åka fast för våldtäkt? De som döms är inte representativa för hela materialet, och då är det inte särskilt meningsfullt att undersöka detta, och framförallt att dra slutsatser om det.

Kriminolog: Uppdrag gransknings program borde inte sändas - SVT Nyheter
    www.svt.se/nyheter/inrikes/kriminologi-uppdrag-gransknings-program-borde-inte-sandas

Det finns betydligt fler invandrare än "tv-profiler eller film-moguler", det kommer inte att påverka statistiken märkbart.

? Låt mig ta ett exempel, låt oss säga att vi har tv-profiler eller film-moguler å ena sidan och nyanlända afghanpojkar å andra sidan.
    #metoo: det är inne att anmäla tv-profiler

- Låt mig ta ett exempel, låt oss säga att vi har tv-profiler eller film-moguler å ena sidan och en smurf på andra sidan.Vilka tror ni kommer att ha lättare att åka fast för våldtäkt?

- Låt mig ta ett exempel, låt oss säga att vi har smurfar å ena sidan och en invandrare på andra sidan. När är det störst risk för att anklagas för rasism?

Rochdale grooming trial: Police accused of failing to investigate paedophile gang for fear of appearing racist - Telegraph
    www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/9253250/Rochdale-grooming-trial-Police-accused-of-failing-to-investigate-paedophile-gang-for-fear-of-appearing-racist.html

"Vi är rädda för rasismen": Sarnecki om varför forskare har ignorerat kulturella förklaringar - Nyheter Idag

Onsdag 22 Aug 2018

SVERIGE I Uppdrag gransknings kommande program om våldtäktsmäns ursprung ställs kriminologen Jerzy Sarnecki till svars för varför man inte har undersökt kulturens betydelse för invandrares överrepresentation. Han medger att forskarna har varit ?rädda för rasismen?.

[...]

I decennier har Jerzy Sarnecki medverkat i debatten om invandrares överrepresentation i sexualbrott, och har konsekvent hänvisat till socioekonomiska förklaringar. Detta, säger han i programmet, bygger på en studie om invandrares överrepresentation i brottslighet i stort, och inte specifikt om våldtäkter.

? Jag tycker att Brå [Brottsförebyggande rådet, reds. anm.] ska göra en seriös studie om orsaker till varför invandrare är överrepresenterade när det gäller sexualbrott och om det är relevant i den studien att titta på härkomst, då ska de titta på det, säger han till Uppdrag granskning.

nyheteridag.se/vi-ar-radda-for-rasismen-sarnecki-om-varfor-forskare-har-ignorerat-kulturella-forklaringar/

KlunsSmurfen skrev 2017-01-31 16:54:47 följande:
    Så det var det det satt i, du är rädd att alla vill använda den för att stoppa invandring och det är det dina argument bygger på för att argumentera emot statistik och det verkar som att du fumlar efter halmstrån för att göra det.
    Generaliserar du de som vill ha statistik?

"Jag har en åsikt och ingen doktorsgrad i ämnet"
    Det märks, dina argument bygger på en åsikt som baseras på hur du tror andra tolkar statistik. jag får känslan av något hypotetiskt i dina inlägg.

"kan vi inte fixa problemet istället?"

Jag tycker inte att den som inte vill se problemet, helst vill dölja det för du är rädd att andra använder den på ett annat sätt än du vill    är rätt person att ställa den frågan. tycker bara att verkar som något slags överförmynderi.

"Poängen med forskning är att man går djupare i orsakerna och försöker hitta orsaker till brottslighet"

Samma sak med statistik som forskarna använder.

Misstänktas ursprung
    www.familjeliv.se/forum/thread/77316640-misstanktas-ursprung/11
  • KlunsSmurfen
    nernu skrev 2018-08-22 18:58:04 följande:

Vet du vilka som har en ännu klarare majoritet? Män. Men så får man inte säga. Det är ju inte alla män.

KlunsSmurfen skrev 2017-01-06 12:11:00 följande:
    [...]
    Alla män är inte som grottmänniskor men en del är väldigt bra på att manipulera men kvinnor är bättre på att gå under radarn, de har lättare för att få folk på sin sida.
    [...]
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-17 08:35:15 följande:
    jepp, kvinnor går ofta under radarn så det blir ett större mörkertal [...]

Men så får man inte säga

Svar på tråden Nu är det kartlagt-utrikes är överväldigt överrepresenterade i våldtäkter