• nivethondärtjejen1

Ömma naglar efter man tagit av gelé?!

Hej!

Jag tog bort mina gelenaglar nu i måndags och känner hur extremt ömma mina naglar är och hur mjuka dem är. Grejen är att det var första gången jag hade byggt naglar och jag valde för långa än vad man ska göra i början när man inte är van. Detta ledde alltså till att jag har slagit i naglarna överallt, 4 bröts av att jag slog i dem för hårt.. det har ju naturligt synts märken efter det men ska naglarna vara såhär ömma? Naglarna är väldigt rosa om någon skulle undra det..

Snälla hjälp!????????

• Svar på tråden Ömma naglar efter man tagit av gelé?!
  • mammaåten

De är förmodligen ömma pga att du slagit i dom så mycket..

Jag har inte blivit öm när jag tagit bort mina.

• baralillatant

Hur togs dom bort? Om dom filades bort kan det vara att hen filade på din egna nagel.

Annars så är det nog som förra svaret säger. Att du är öm för att du slagit i.

Mina har alltid varit mjuka efteråt.

• Duckan

Jag har alltid upplevt mina naglar som svaga efter att ha haft material på dem. Lite ömma har de nog också kunnat vara. Speciellt den gången (90-tal) som tjejen knipsade bort allt material från mina naglar. Jädrar, det var inte mycket kvar av dem och satan vad ont jag hade.

• Anonym (Naglar)

Om endast de 4 du slagit i är ömma så, som tidigare svar kan de vart för att du slog i. Om de är alla, så hsr du nog gått till en dålig nagelteraput! Har erfarenhet, då jag gått från riktigt dåliga nagelsalonger till mycket bättre

• nivethondärtjejen1
    mammaåten skrev 2018-08-17 08:43:47 följande:

De är förmodligen ömma pga att du slagit i dom så mycket..

Jag har inte blivit öm när jag tagit bort mina.

Ja det kan vara det, men jag kan trycka mitt på tummen och den är så mjuk, det är lite som en blåsa.
  • Anonym (Naglar)
    nivethondärtjejen1 skrev 2018-08-17 17:08:13 följande:

Ja det kan vara det, men jag kan trycka mitt på tummen och den är så mjuk, det är lite som en blåsa.

Då har hon förstört dina naglar, de var samma när jag gick till en lite billigare.
  • Anonym (Annnn)
    nivethondärtjejen1 skrev 2018-08-17 17:08:13 följande:
    Det låter inte rätt. Jag har haft gelé på mina naglar de senaste 6-7 åren utan avbrott, jag går till en bra salong och fixar dem. Ibland går en nagel av och min egen nagel kommer fram, den ömmar aldrig.
Svar på tråden Ömma naglar efter man tagit av gelé?!