Vad gör jag för fel? Barn som inte leker
Min stora fyller 4 om ett par v och lilla 2 om 3 mån så lite mer än 2 år emellan. Dom bråkar väldigt sällan, när det händer så står dom och rycker i samma leksak och gråter. Annars leker dom bra ihop. Stora började gå undan och leka själv när hon var runt 1,5. Då var det mkt blöjbyten på dockor matning och nattning hon höll på med och runt 2 lekte hon mkt rollekar med små dockor och plastdjur osv. Ibland bjöd hon in oss men oftast ville hon leka själv på sitt rum och är likadan nu. Lilla har sen strax innan sommaren börjat hänga på henne i lekarna så gott det går. Nu bygger dom mkt med duplo där figurerna kan bo osv och stora anpassar leken bra efter lilla som tröttnar rätt fort om det blir för avancerat. Ibland säger hon oj då nu blev det tokigt men det är för att du inte förstår hur man gör, så sitter den lilla som ett frågetecken. Jag har förklarat ganska många ggr att hon är liten och förstår inte så som du gör osv. Lilla leker också bra för sig själv. Men barn är olika. Min syrra har tre ungar tätt ca 1,5 år emellan i samma ålder som mina och dom bråkar och slåss och kan inte leka själva, med varandra eller andra barn heller för den delen. Min kompis har 2 barn, 1 år emellan och dom leker jättebra och bråkar sällan. Så det är olika. Jag har inte gjort något speciellt vad jag vet så har inga tips, tror det handlar mkt om personligheter.