Inlägg från: Cissi201616 |Visa alla inlägg
  • Cissi201616

Vad gör jag för fel? Barn som inte leker

Hej.

Mina barn 4 och 1,5 år leker aldrig ihop eller heller ej separat de kan inte sysselsätta sig själva. Jag försöker låta bli tv till stor del men sätter jag på den är de ändå inte intresserade. Det känns som att de bara ränner runt här hemma.

Jag har möblerat om lekrummet, bytt ut leksaker genom att ta bort och ta fram, försöker aktivera dem men det känns som de aldrig hittar intresse för något. Blir det tråkigt så börjar den stora göra hyss.

Jag är separerad så mkt själv med dem och jag kan inte göra något när de är hemma får alltid vara med dem och när de har lagt sig kan jag göra något. Har svårt att laga mat, duscha och gå på toa när de är vakna/hemma för att inte tala om jag skulle behöva sätta mig med datorn och beställa hem mat eller liknande. De slår varandra stora tjejen lyfter den lilla och det blir skrik, någon ramlar, det bråkas om leksaker. Det är ett jävla liv hemma heeela tiden. Ska det vara så? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Vad gör jag för fel? Barn som inte leker
  • Cissi201616

Barnen går på förskola. Tydligen kan man inte bli ?understimulerad? utan det är snarare vi som tror att se kan bli. Vi gör lagom mkt saker träffar andra barn, lekplats, simning, morföräldrar.

Diagnos tror jag ej men har märkt efter sep att barnen är uppstissade efter att ha kommit hem från sin pappa. Han är väldigt energikrävande och det ska hända mkt hela tiden.

• Cissi201616

Jag badar dem varje kväll och de får middag vid 17:30 men nattningarna är inte lätta och de lägger sig gärna sent. Eller rättare sagt nattningarna tar tid :(

Svar på tråden Vad gör jag för fel? Barn som inte leker