Inlägg från: Florence123 |Visa alla inlägg
  • Florence123

Syskonförsök via IVF hösten 18

Har en 5-årig son som vi fick mha IVF och har, efter 2 år utan skydd, nu påbörjat IVF för syskonförsök. Gjorde äggplock igår (8 ägg) och väntar med spänning till fredagens återföring, förutsatt att det finns något att sätta tillbaka :S

• Florence123
    Kawi skrev 2018-09-28 09:22:42 följande:

Då är vi ungefär i samma sits! Äggplock i måndags och fick ut 8 ägg, återföring imorgon lördag! Fick ni inte besked hur det gick med de 8 äggen, dagen efter eller så..? 

Håller alla tummar!

Blev också förvånad att kliniken inte låter en veta hur det går med celldelning/kvaliten på äggen etc. När vi gjorde ivf?en 2012 (på samma klinik) ringde de efter 2 dagar med status. Nu sa de bara ?har vi inte ringt innan kl 11-12 på fredag har du tid här kl 12:45?.
  • Florence123
    Kawi skrev 2018-09-30 20:49:22 följande:

Hur gick det i fredags..? Vi fick inget samtal utan åkte in för insättning i lördags :) jäklar vad snabbt det gick, typ 5 minuter?

Bara att hålla tummarna nu...

Det blev ET i fredags som planerat, och 5 (!) embryon goda nog att låta fortsätta delas till sön/mån för eventuell frysning. (Kan ett/fler frysas in skickar de information kring det per post..segt) vid första försöker klarade sig bara ett embryo till dag 3 så detta är nytt för oss :)

Hur reagerar du på Lutinuset? (om det är det progesteronet du tar). Första dagarna var det de klassiska ?kesoflytningarna? men nu tycker jag det läcker ?vatten? mest hela tiden. Känns sjukt obehagligt / ofräscht / läskigt ifall det syns utanpå byxorna.. kan inte minnas att det hände mig förra gången :/
  • Florence123
    tempn00b skrev 2018-10-09 22:04:47 följande:

Försöker också göra ett syskon utan framgång, har ett missfall i bagaget och några år kvar till 40.   Har gjort utredning som visade på lågt AMH (0.7) men inga andra "fel". 

Har sprutat 300 ie gonal-f i 6 dagar nu, ska på ultraljud i morgon och kolla om det hänt något. Vi har köpt ett trepack försök och hoppas på det bästa men förbereder för det sämsta. 

Hur gick ultraljudet idag? Vad blev planen framåt?

Vi köpte också ett 3-pack, kändes som fel situation att vara dumsnål i då det rent krasst är ::försök blir gravid tre gånger betala bara för två::
  • Florence123
    Kawi skrev 2018-10-11 09:24:14 följande:

Nej, IVF-karusellen är en berg-och-dalbana.. man kastas mellan hopp och förtvivlan  håller tummarna för fint resultat på fredag!

Min man insisterade tyvärr på att köpa ett försök, och jag gav väl efter. Inget av våra ägg gick att frysa så det är bara att hålla tummarna för att det är guldägget jag ruvar på.. Vi har testdag imorgon, spännande!

Hur går det för dig, Florence123..?

Testdag idag - och det var positivt! Hur gick det för dig igår?
  • Florence123
    Kawi skrev 2018-10-13 17:26:36 följande:

Åh så roligt, grattis! Vi testade också positivt igår, på två test :) Man borde ju vara superglad förstås, men jag vågar inte riktigt..? Känns som det är alldeles för mycket risker kvar. Knäpp man är som aldrig är glad :)

Jag känner precis samma. Självklart jättebra att det var positivt och att jag nu är v 4+2, men vågar inte ta ut någon seger före VUL om 3 veckor.. och UL i v 13.. och RUL i v 18.. därefter vågar jag nog vara glad och något lättad. Bara 14 veckor av oro kvar alltså.. hehe. Men ett steg närmare är man ju i alla fall

Har du någon historik av missfall eller liknande?
Svar på tråden Syskonförsök via IVF hösten 18