• Kawi

Syskonförsök via IVF hösten 18

Vi har en pojke på 3,5 år och har försökt få syskon i två år utan resultat - provat allt gällande olika rekommendationer, "husmorstips", skrönor, naturmedicin osv utan framgång. Gjorde i april 18 en fertilitetsutredning som visade "inga fel" på varken mig eller mannen. Bra äggreserv, pigga spermier osv. Vi bestämde att ge det ett par månader till men har nu bokat ett uppstartsmöte för privat IVF-behandling den 3/9. Kan tillägga att sonen kom till på första försöket. 

Det är tärande på många sätt och blandade känslor inför IVF. Vi har också åldern som tickar på både för oss och sonen. Tänker att vi kan hjälpa och stötta varandra om vi är flera i samma situation och som också är i startgroparna för IVF. 

• Svar på tråden Syskonförsök via IVF hösten 18
  • Kawi

Det är väntan som är det värsta! Och så mycket frustration, ilska och sorg att gå på nitar gång på gång.

Jag har ägguttag nu imorgon bitti, sprutat sedan 13/9. Jättenervös då många sagt att det är väldigt smärtsamt men försöker hålla mig lugn..

Kram till dig! <3

• Kawi

Tyckte inte heller det gjorde ont, så skönt att det inte var värre. Äggplocket kände jag i stort sett inte alls, bara när hon satte lokalbedövningen kring livmoderttappen.

• Kawi

Tyckte inte heller det gjorde ont, så skönt att det inte var värre. Äggplocket kände jag i stort sett inte alls, bara när hon satte lokalbedövningen kring livmoderttappen.

• Kawi
    Florence123 skrev 2018-09-26 18:03:11 följande:

Har en 5-årig son som vi fick mha IVF och har, efter 2 år utan skydd, nu påbörjat IVF för syskonförsök. Gjorde äggplock igår (8 ägg) och väntar med spänning till fredagens återföring, förutsatt att det finns något att sätta tillbaka :S

Då är vi ungefär i samma sits! Äggplock i måndags och fick ut 8 ägg, återföring imorgon lördag! Fick ni inte besked hur det gick med de 8 äggen, dagen efter eller så..? 

Håller alla tummar!

• Kawi
    Florence123 skrev 2018-09-28 12:59:14 följande:

Blev också förvånad att kliniken inte låter en veta hur det går med celldelning/kvaliten på äggen etc. När vi gjorde ivf?en 2012 (på samma klinik) ringde de efter 2 dagar med status. Nu sa de bara ?har vi inte ringt innan kl 11-12 på fredag har du tid här kl 12:45?.

Hur gick det i fredags..? Vi fick inget samtal utan åkte in för insättning i lördags :) jäklar vad snabbt det gick, typ 5 minuter?

Bara att hålla tummarna nu...
  • Kawi
    tempn00b skrev 2018-10-10 21:54:26 följande:
    Håller med, inte rätt tillfälle att snåla. Sen får man väl fundera hur man ska gå vidare därefter.

Tyvärr visade UL att det var dålig tillväxt på äggblåsorna :( Nytt UL på fredag och då bestämma om det är värt att göra uttag eller snarare spruta loss dom och ligga själva hemma och sen ändra protokollet till nästa gång. Inte direkt vad jag hade förväntat mig.

Nej, IVF-karusellen är en berg-och-dalbana.. man kastas mellan hopp och förtvivlan Förvånad håller tummarna för fint resultat på fredag!

Min man insisterade tyvärr på att köpa ett försök, och jag gav väl efter. Inget av våra ägg gick att frysa så det är bara att hålla tummarna för att det är guldägget jag ruvar på.. Vi har testdag imorgon, spännande!

Hur går det för dig, Florence123..?

• Kawi
    Florence123 skrev 2018-10-13 15:02:51 följande:

Testdag idag - och det var positivt! Hur gick det för dig igår?

Åh så roligt, grattis! Vi testade också positivt igår, på två test :) Man borde ju vara superglad förstås, men jag vågar inte riktigt..? Känns som det är alldeles för mycket risker kvar. Knäpp man är som aldrig är glad :)
Svar på tråden Syskonförsök via IVF hösten 18