Inlägg från: Nimzay |Visa alla inlägg
  • Nimzay

Är SD:are svagbegåvade?

Mongoliet skrev 2018-08-16 07:59:06 följande:
    Mer korkade än onda eller hur? En tycker ju synd om dem.
    På samma sätt som ni tycker synd om våldtäktsmän, mördare, mobbare etc...?(för det är ju så ni är)
  • Nimzay
    Mongoliet skrev 2018-08-16 08:35:36 följande:
    Ja faktiskt. Det är lika synd om trasiga människor oavsett trasighet. 
    Antar att du att du även menar oavsett vad denna trasighet får en att begå för hemskheter. Sjukt...
    Och vem har ens sagt att de var trasiga från första början? Tror du verkligen att alla mördare, våldtäktsmän, mobbare etc etc etc är "trasiga"? Jisses, men kan man inte tänka särskilt långt så blir väl det enda förklaringen. Stackars små ynkliga brottslingar det är så synd om dem...
    Mongoliet skrev 2018-08-16 08:35:36 följande:
    Ja faktiskt. Det är lika synd om trasiga människor oavsett trasighet. Så måste du också tycka eftersom du jämför mobbare med mördare.
    Det var några exempel som jag kom på, radade upp dem helt utan att jämföra det ena med det andra. Vad får dig att tro att jag jämför dem?

• Nimzay
    Mongoliet skrev 2018-08-16 09:05:04 följande:
    Läs igenom det du har skrivit igen och tänk till lite. Detta är en av anledningarna till trådstarten. Hjälper dig på traven med att säga att det är något i ditt andra stycke som inte går ihop riktigt. Ni har ju problem med att läsa & skriva.
    Vilka har problem med att läsa och skriva?
  • Nimzay
    Mongoliet skrev 2018-08-16 09:09:06 följande:
    SD:are tydligen
    Hahahaha och om du nu varit så duktig på att läsa som du verkar tro (men uppenbarligen inte är borde du veta att IceKitten inte är SD:are
  • Nimzay
    Mongoliet skrev 2018-08-16 09:08:34 följande:
    Ni rasister hatar väl kvinnor ni med?
    Yes, rasister hatar kvinnor lika mkt som du älskar och tycker synd om stackars små våldtäktsmän
  • Nimzay
    jagärelsaa skrev 2018-08-16 09:13:40 följande:

Ok. Jag hatar tydligen mig själv då. Fan vad jobbigt.

Samma härFörvånadGråter
  • Nimzay
    TRCV skrev 2018-08-17 07:15:22 följande:

Först och främst kan jag säga att jag väldigt ofta höjer på ögonbrynen och skakar på huvudet åt folk som är väldigt emot SD. De framstår för mig som otroligt korkade, oavsett utbildningsbakgrund. Människor som röstar på något annat än SD men ändå inte har problem med att andra röstar på dem kan jag respektera. Jag kan kanske undra hur man tänker när man röstar som de gör men inte mer än så. Däremot folk som står och gapar, beter sig som småungar och försöker förminska och göra sig lustiga över SD'are de har jag inte mycket till övers för. Det är bara idiotiskt.

För att svara på din fråga så nej, jag tror inte folk är svagbegåvade för att de har läs- och skrivsvårigheter. Jag tror heller inte att folk är svagbegåvade för att de röstar på SD (eller att de röstar på SD för att de är svagbegåvade). Att många personer med lägre socioekonomisk bakgrund röstar på SD, och var först ut med att rösta på dem, är inget konstigt alls. Det är dessa människor som får leva med invandringen och dess effekter mest. De bor oftare i invandringstäta områden och går på invandringstäta skolor. De ser alltså problemen dagligen i sin vardag till skillnad från folk som bosätter sig i lugna, fina områden med mestadels svenskar och kanske på sin höjd några välintegrerade, skötsamma invandrare. 

De senaste tiden har dock fler och fler, även ur andra grupper än de med låg socioekonomisk bakgrund, ändrat inställning och ser att det inte fungerar att driva den politik som drivits i många år. Det handlar inte sällan om väldigt intelligenta personer som också kan föra sig väl i debatter. Folk som underbygger sina argument med fakta snarare än känslor, vilket gör de svåra att slå i debatter och attraherar andra intelligenta människor.

Bra skrivet!!!Håller verkligen med^^
  • Nimzay

Mongoliet skrev 2018-08-17 12:39:03 följande:
    Ni är jättehärliga. Ska jag lägga till 3 utropstecken här eller? Det här ryggdunkandet ser man aldrig hos övriga partier, så läskigt alltså.

Har aldrig någon av er någonsin tänkt tanken att ja va fan vi får det lite sämre allihop i Sverige pga att vi tar emot flyktingar men vi hjälper ju trots allt folk så det är värt det. Ingen av er som skriver här har väl blivit hemlös & sitter nu och skriver på ett internetcafe för ihoptiggda pengar, eller? Den av er som gör det kan få rösta SD utan att skämmas.
    Fast man kan ju bli ganska illa påverkad även om man just inte blir hemlös...Plus att man kan bli illa berörd av se andra påverkas, eller var finns din empati och medmänsklighet gentemot svenskar, du som har sån omtanke om de stackars invandrarna?
Svar på tråden Är SD:are svagbegåvade?