Anonym (Krossat hjärta) skrev 2018-08-15 18:37:36 följande:
Tack för era svar!! Ska kontakta familjerätten och sitter nu och benar upp alternativ för oss,
Han är motvillig till mer pengar än underhållet. Menar att det räcker gått och väl och att jag är en utsugare som vill ha hans pengar för att straffa honom då han träffat en ny.., men det är inte helt omöjligt att han skulle betala mer. Dock skulle det innebära att jaginte kan ta ett jobb som på sikt kan ge mig mer ekonomisk stabilitet och möjligheter att utvecklas och avancera och därmed bli mer självgående.
Men ert förslag om min rätt att flytta gav mig verkligen hopp! Jag vill verkligen inte bo i Sthlm. Jag vill hem. Där har jag mina föräldrar och syskon och en del vänner som alla kan hjälpa mig. Visst, utbytet på jobb är inte stort men boenden är inga problem.. och jag skulle må så mycket bättre. Han vägrar ju detta som sagt, menar att jag vill sabba kontakten och ta hans barn. Straffa honom för hans val. Men kanske värt att sätta hårt mot hårt nu och kräva varannan vecka eller flytt?
Återigen tack.. är i en väldigt kämpig sist. Hela min värld har liksom rasat som ett korthus och han har vänt mig ryggen då han träffat en annan kvinna..
Det låter vettigt att kräva varannan vecka eller flytt. Familjerätten var instansen jag sökte i mitt förra inlägg.
Jag förstår inte hur han kan säga att du vill ta barnen ifrån honom när han vägrar varannan vecka!? Han vill liksom ha kakan och äta upp den också!