Vilken mobil? Huawei eller Samsung eller annan?
Jag har en Sony Xperia Z3 som jag varit väldigt nöjd med. Nu börjar den bli lite sliten och jag ska köpa en ny. Eftersom det inte finns en Xperia Z6 får det bli nåt annat. Sonys nya flaggskeppsmobiler verkar inte vara i toppklass, annars hade jag valt någon av dem.
Jag har tittat på Samsung Galaxi S9+ och Huawei Pro20. Samsung verkar bli bäst i test på många testsiter, men Huawei är starka när det gäller batteritid och kamera - två funktioner som är viktiga för mig. Huawei känns B, fast det är väl bara för att jag inte är van vid den. Den lär ha en skör baksida, men jag kommer ju att ha skal. Huawei har 128 Gb i lagringsminne och det är ju super, men det finns ingen plats för extra SD-kort. Samsung har bara 64 Gb lagringsminne, men plats för SD-kort. Samsung har dock sämre kamera och kortast batteritid av flaggskeppen.
Huawei har visst tagit bort hålet man stoppar hörlurarna i. Jag lyssnar inte på musik på mobilen så mycket, men kollar Netflix och videoklipp, så hörlurar är ett måste.
Nån som testat dessa mobiler eller har nån annan favorit (jag föredrar Android btw)?