• Emma30

Missfallsutredning Danmark

UndrandeSökare skrev 2018-10-03 22:41:37 följande:

Googla på " ivfSerum hysto" så hittar du Serums infomaterial om hysto with implantationcuts.

Implantationssnitt då klipper man i snitt i livmodern så att nästa embryo som sätts in lättare hittar bra fäste.

Har man för mycket död vävnad i livmodern så blir det missfall. Hysto med implantationssnitt innebär att man "städar" livmodern från allt skräp som kan göra att det blir missfall.

Serum brukar alltid rekommendera att man gör hysto om man hittar några baciller vid mensblodtestet eftersom bacillerna kan skapa död vävnad i livmodern.

Jag kan inte hjälpa dig mer nu, jag har redan berättat allt om vilka vägar som finns. Se min lista i Atentråden.

Jag tycker absolut du ska köpa och läsa Dr Beers bok den förklarar allt om varför immunförsvaret kan orsaka fertilitetsproblem.

Ok jag får se vad testet visar då först isf.

Tack så mycket!
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-10-03 10:51:17 följande:

Om du vill göra Mensblodtestet så behöver du 5 saker.

Börja med att införskaffa dem redan nu i god tid innan nästa mens.

1. En vadderad påse av minsta storlek (finns på tex Clas Ohlsson)

2. Några frimärken

3. Koksaltlösning att späda blodet med lite i röret så det inte torkar in under transporten (Apoteket)

4. Urinprovrör med skruvkork (Apoteket)

5. Instruktion hur man ska göra inklusive adressen att skicka till som du hittar om du googlar på

IvfSerum infection screening.

Man gör BÅDE Locus Medicus testet och 11 in one testet. Det kostar sammanlagt 300 euro och då ingår receptskrivning om baciller hittas.

Så om baciller hittas får du (och ev din partner om sådan finnes ) varsitt EU-recept på antibiotika som man kan lösa ut på svenskt apotek.

Det är detta test Tumvante, jag och en massa andra kvinnor i Atentråden gjort.

På hemsidan står det såhär: IMPORTANT: Please use a clean container with a SCREW top-the safest option is Sterilin Polystyrene 7ml containers-, to prevent the sample from being spilled and contaminated during transfer.

Har googlat runt men kan inte hitta nåt rör som är så litet som 7ml. Vet du var jag kan få tag på det?
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-10-04 08:55:00 följande:

Jag och tjejerna i Atentråden har använt Urinprovrör med skruvkork som man kan köpa på Apoteket eller på tex Apotea.se , det har gått utmärkt !

Från Apoteket behöver du Urinprovrör (köp 2 för säkerhetsskull, så har du ett i reserv) och koksaltlösning att späda blodet med lite i röret så det inte torksr in under transporten.

Ok apoteas ligger på 30ml såg jag. Det gör inget alltså?

Fick veta genom VC att man kan köpa hos dom för 1kr men glömde fråga om det var skruvkork på...
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-10-04 10:51:19 följande:

Ja, 30ml går bra. Kolla om det står skruvkork.

OM det är skruvkork de som din VC säljer, så fråga om du får köpa några av din VC.

Koksaltlösning fråga efter det på apoteket.

Vadderad påse av minsta storlek köpte jag på Clas Ohlsson.

Några frimärken köpte jag på Pressbyrån.

Det står att man ska lägga det i en hård kartong. Men det räckte med det vadderade brevet från Clas Ohlson alltså? Köpte du det plastade brevet?
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-10-04 11:42:56 följande:

Det behöver EJ vara i en hård kartong.

Det går bra med vadderat kuvert/brev som innehåller bubbelplast eller filt i isoleringen. Det var en liten brun påse typ "jiffypåse". Detta var flera år sen nu, så du får kolla vad som säljs nuförtiden.

Jag samlade alla 5 saker (inkl en pappersutskrift av instruktionen) i en kasse i god tid innan hemma i väntan på nästa mens.

Ok jag ska börja införskaffa sakerna.

Jag såg på nätet att jiffypåsen fanns men även en plastad.
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-10-04 11:42:56 följande:

Det behöver EJ vara i en hård kartong.

Det går bra med vadderat kuvert/brev som innehåller bubbelplast eller filt i isoleringen. Det var en liten brun påse typ "jiffypåse". Detta var flera år sen nu, så du får kolla vad som säljs nuförtiden.

Jag samlade alla 5 saker (inkl en pappersutskrift av instruktionen) i en kasse i god tid innan hemma i väntan på nästa mens.

Hur mkt koksaltlösning ska man ha i röret egentligen? Kan man ha i för mycket? Jag kommer att ha mycket att göra i helgen men läste att man kan ha det i kylen så de får stå till måndag isf.
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-10-08 12:51:28 följande:

Har du gjort Mensblodtestet och postat det nu ?

Nej mensen har inte börjat än men tror den är på gång. Ska förbereda kuvertet imorgon. Skickade du med spårbart?
  • Emma30
    Tumvante skrev 2018-10-08 23:17:13 följande:

Jag skickade inte spårbart och med postnord (post snigel), och det tog 2 (!!!!) veckor för det att komma fram. Det var som A-post. Drygt.

Måste man skicka med PostNord? Hatar dom.. man vet ju inte ens om det kommer fram liksom..
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-10-09 08:35:40 följande:

Nej, du kan väl skicka med vilka du vill, jag skickade med dem för att deras ombud ligger närmast mitt hem.

Jag vet inte vilka mer som finns som man kan skicka brev med.
  • Emma30

Inatt kom mensen och idag har jag tränat lite på att fånga upp blod vilket inte var så lätt!

Det är ju bara dag ett idag och skulle ju ta blod dag två eller tre så ska testa imorgon med. Men går det använda det jag tog idag ifall det skulle skita dig imorgon eller dag tre? Det jag fick i röret flöt inte ut i vätskan utan det är mer som hinna typ.. går det använda? Eller måste det vara så flytande så det blandas med vätskan??

• Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-10-10 15:57:05 följande:

Skaffa flera urinprovrör så kan du testa att fylla dem olika dagar.

Proverna du undrade om i Atentråden, det var 4st, de 2 nedre är blodprover man tar för att testa för en blodkoagulationssjukdom som heter APS, om dina värden var inom referens så har du inte den sjukdomen.

Jag skaffade tre rör så har två kvar. Kanske behöver hämta ett par till då..

Men de två övre vet du inte vad det kan vara för prov?
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-11-26 14:46:50 följande:

18.000 danska kronor blir 26 019,00 svenska kronor per IVIG-dropp.

Skulle spara ca 10000kr på att ta droppet i Sverige.
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-11-27 16:24:06 följande:

Prises for consultation and treatment in Euro

Consultation 540 euro

Treatment with immunoglobulins per treatment 2570 euro

vitanova.dk/sv/recurrentmiscarriage/

Har du bestämt hur du ska göra med din behandling?

För du hade 2 strån kvar sa du i september 2018. 

Har du satt in något embryo sen dess?

Kunde Marie på Ferilitetplus sätta Privigen (ivig) dropp?

hur mycket tar hon per droppsättning?

Jag testar utan Ivig den här gången. Tar Prednisolon och Trombyl plus de vanliga IVF medicinerna..

Jag har dock börjat oroa mig för om jag inte plussar alls den här gången.. hur går jag vidare då?! Har hela tiden tänkt att jag plussar o oroat mig för missfall. Men sen insättningen har jag som sagt oroat mig för negativt test istället.. jäkla hjärna!

Jag skrev en fråga i Aten tråden om antibiotika (Klindamycin) om de är ok att ta? Läkaren på STD mottagningen sa att det går bra. Har skrivit till kliniken men de har stängt för dagen.
  • Emma30
    UndrandeSökare skrev 2018-11-27 17:22:43 följande:

Om du inte skulle plussa, så skulle jag rekommendera att du gör en hysto hos Serum inför nästa försök pgr av de baciller som hittades vid ditt Mensblodtest. Om baciller hittas så brukar Serum rekommendera hysto för de kan lämna död vävnad och sånt efter sig i livmodern.

Maila och fråga Katie eller någon annan på Serum ang Klindamycin, för det har jag ingen aning om. Jag skulle personligen inte ta antibiotika när jag ruvade. Men hittade STD läkaren i Sverige några baciller hos dig? Fick du inte antibiotika av Serum efter ditt mensblodtest? Den antibiotikan skulle jag isåfall tagit och ätit klart INNAN jag gjorde FET, men såg i Atentråden att du redan gjort FET nu...

Ja han såg bakterier i mikroskopet.

Jo jag fick antibiotika av serum men STD läkaren sa att den antibiotikan tar inte på de bakterierna jag har. Känns ju lite som en besvikelse mensblodtestet då..
Svar på tråden Missfallsutredning Danmark